Project Volvo 122S Down Under
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc Schunck
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc Schunck
- Offline
- Elite-lid
1. Ik krijg de gasstang nog niet goed verbonden, er moet zo'n kogelgewrichtje in een kom, maar dat lukt me niet, wie weet hoe dat moet?
2. Ook vroeg ik me af waar die aftakking in de slang tussen de 2 carbs voor dient en wat daar evt. aan gekoppeld moet worden?
Bijlage engine-replacement-2.jpg niet gevonden
Bijlage carbie-lever.jpg niet gevonden
Bijlage carbie-hose.jpg niet gevonden
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 304
Kogelgewrichtje kun jer er gewoon op drukken, nadat je het vergrendelveertje er uit hebt gehaald, dat is dat ronde ringetje dat om het kogelgewricht zit. Nadat je het kommetje op het kogeltje geklikt hebt het veertje weer terugplaasen ter vergrendeling.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Dit speldje moet overigs in elke overbrenging zitten
Dat slangetje van de carburators moet je langer maken zorgen dat het ergens voor in de motorruimte uitkomt.
Dit slangetje dient ervoor dat wanneer je naaldventielen niet werken de benziene wegkan en je wilt niet dat het op je uitlaat terrecht komt of wel?
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc Schunck
- Offline
- Elite-lid
De nieuwe uitlaat begon bij de voorpijp ontzettend te roken door de factory verf/olielaag die er op zat :twisted: Na en minuut kon ik weer wat zien en begon ie ook mooier te lopen.
ZOnder verder iets te hebben afgesteld loopt ie al best goed, wel wat hoog in de toeren ca 1150 rpm.
Hij lekt wel wat olie uit de achterste keerring (ik denk teminste dat t daar vandaan komt) ook wat zweten bij de voorste krukaskeerring. Ik weet niet of dat verdwijnt/verminderd als de motor een tijdje heeft gelopen en de viltringen zijn ingelopen?
Iemand hier ervaring mee ?? Zie hier de 2 filmpjes vd 2e en 3e start. www.realestatepainting.com.au/Volvo-122S.htm
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Dus het heeft nog een hoop stellen en tuning nodig.
Sorry Marc, maar voor het lopen van een motor kan ik soms pieterleuterig zijn.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc Schunck
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Om op de olielekkage terug te komen, heb je de originele vilten oliekeerringen er in zitten?.
Dan moeten deze nog olie opnemen om echt af te sluiten.
Heb je de modernere rubber keerringe erindan is het even afwachten...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.