Project Volvo 122S Down Under

Lees meer
06-07-2013 17:34 #129479 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Project Volvo 122S Down Under
Moi Marc! Maar wat is die rode lamp daar rechts?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 02:07 #129494 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Bonjour Tom. Dat is de waarschuwingslamp voor de handrem, ik geloof dat je deze alleen op de latere amazons ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 13:20 #129505 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
De engine bay wordt steeds voller. De rembekrachtiger is weer terug. Het rempedaal komt nog niet helemaal terug maar dat zal wel komen omdat er nog geen Dot4 in zit. Ik wil nl eerst nog de achterremmen doen, de trommels zitten er nog op. Ook de carbs zitten er weer in, alleen nog even goed vastzetten.
1. Ik krijg de gasstang nog niet goed verbonden, er moet zo'n kogelgewrichtje in een kom, maar dat lukt me niet, wie weet hoe dat moet?
2. Ook vroeg ik me af waar die aftakking in de slang tussen de 2 carbs voor dient en wat daar evt. aan gekoppeld moet worden?

Bijlage engine-replacement-2.jpg niet gevonden



Bijlage carbie-lever.jpg niet gevonden



Bijlage carbie-hose.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 13:49 #129509 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Project Volvo 122S Down Under
Marc,

Kogelgewrichtje kun jer er gewoon op drukken, nadat je het vergrendelveertje er uit hebt gehaald, dat is dat ronde ringetje dat om het kogelgewricht zit. Nadat je het kommetje op het kogeltje geklikt hebt het veertje weer terugplaasen ter vergrendeling.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 14:04 #129511 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, punt 1 de gasstang het speldje zit er nog in je moet dit er eerst uithalen, speldje draaien en er rechtstandig uit halen met de stang mee dan de koppeling op de stang en het speldje er weer in.(is nr 35 op bijgevoegde file)
Dit speldje moet overigs in elke overbrenging zitten

Dat slangetje van de carburators moet je langer maken zorgen dat het ergens voor in de motorruimte uitkomt.
Dit slangetje dient ervoor dat wanneer je naaldventielen niet werken de benziene wegkan en je wilt niet dat het op je uitlaat terrecht komt of wel?

succes

Johan Geers

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2013 14:25 #129512 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Project Volvo 122S Down Under
Marc, mooi om te zien. Dit motiveerd en inspireerd me enorm. Hij wordt echt weer heel mooi, ga zo door.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2013 14:03 #129769 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Gisteren was dan de grote dag om de Volvo te starten. Eerst de bougies eruit en de startmotor een tijdje laten draaien om de benzine vanuit de tank op te halen. Ik had de benzineleiding losgehaald en in een potje gehangen zodat ik kon zien wanneer de fuel er was. Toen t grote moment en na ca 5 sec kwam er geluid uit. :D
De nieuwe uitlaat begon bij de voorpijp ontzettend te roken door de factory verf/olielaag die er op zat :twisted: Na en minuut kon ik weer wat zien en begon ie ook mooier te lopen.
ZOnder verder iets te hebben afgesteld loopt ie al best goed, wel wat hoog in de toeren ca 1150 rpm.
Hij lekt wel wat olie uit de achterste keerring (ik denk teminste dat t daar vandaan komt) ook wat zweten bij de voorste krukaskeerring. Ik weet niet of dat verdwijnt/verminderd als de motor een tijdje heeft gelopen en de viltringen zijn ingelopen?
Iemand hier ervaring mee ?? Zie hier de 2 filmpjes vd 2e en 3e start. www.realestatepainting.com.au/Volvo-122S.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2013 15:02 #129771 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, om je niet te demotieveren maar het is nog een eind van goed die van mij twee SU carburators K nokkenas, HOT SPARKS onstekeing kun je bijna een peso op overeind zetten.
Dus het heeft nog een hoop stellen en tuning nodig.
Sorry Marc, maar voor het lopen van een motor kan ik soms pieterleuterig zijn.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2013 14:35 #129859 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Er is idd nog heel wat af te stellen, maar ik was zo blij als een kind dat het blok na ruim 14 jaar weer liep :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2013 10:35 #129880 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Project Volvo 122S Down Under
Hoi Marc,
Om op de olielekkage terug te komen, heb je de originele vilten oliekeerringen er in zitten?.
Dan moeten deze nog olie opnemen om echt af te sluiten.
Heb je de modernere rubber keerringe erindan is het even afwachten...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.