Project Volvo 122S Down Under

Lees meer
27-08-2013 12:57 #131422 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Hey Rudi, het probleem is dat een ringsleutel er niet overheen past, niet genoeg ruimte tussen as en moer. de steeksleutel die ik nu heb kan er alleen schuin op ivm met de steun die in de weg zit. Dus bij veel kracht zetten schiet deze vd de moer af. Wellicht heb jij een "smallere" ringsleutel die er wel tussen past?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2013 15:01 #131429 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Project Volvo 122S Down Under
Beste Marc, is er niet iemand bij jou in de buurt die een brander heeft en dan de ring/steek onde de juiste hoek laten buigen.
Laat er dan ook gelijk een buigen voor de bouten van het koppelings aan de motor altijd makkelijk
Of heb je zelf geen brander set.
Ik heb steek ring set van Kraftsman ooit een keer in de States gekocht (1997) en daar lukt het mee maar daar staat de ring onder een hoekje.
Die hoek is zo groot dat ik de bouten van het koppelingshuis met de ringkant los kan krijgen.

succes

Johan Geer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2013 16:18 #131435 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Project Volvo 122S Down Under
Geen ringsleutel maar steeksleutel, misschien beter passend? (pak altijd die wat het strakste past). Eventueel een steeksleutel zo inkorten dat hij er recht op past en deze tegen de baksteun of carrosserie afsteunen laten. Ik draai die lastige kant altijd zo dat de steeksleutel er het beste op past (zeskant voor beste sleutelcontact en plaats van bout tov de rest voor beste bereikbaarheid) en draai aan de andere kant vast.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2013 20:05 #131444 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Project Volvo 122S Down Under
voor vb. van nauw passende gebogen "smallere" open ringsleutel (= 6-kant 1/2")
ipv. steeds wegglijdende platte steeksleutel, zie bvb.

buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... e&tool=all

goedkopere versies/merken van deze dure engelse maat open ringsl. moeten in Austr. wel te vinden zijn?

Nooit geen problemen meer, ook geen rond gedraaide hoeken van moeren meer.

Of metrisch alternatief:

buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... e&tool=all

Waarom steeds maar platte steeksl. willen gebruiken ipv. nauwelijks dikkere gebogen open ringsl.?,
dikte aan 1/2" kant is nauwelijks 3/8"=<10mm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2013 12:38 #131613 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Na veel zoeken uiteidelijk zelf maar een ringsleutel opengezaagd om de moeren vast te zetten. Waarschijnlijk neem je hiermee ook de sterkte vd sleutel weg want bij de laatste moer brak een vd kanten af, maar goed alles zit nu gelukkig vast.

Het lijkt erop dat de accu niet goed wordt bijgeladen (het groene "lampje" in de accu is vrijwel onzichtbaar) en het rode amp lampje brandt altijd zwakjes). Nu heb ik de accu spanning opgemeten deze is 12.8V Bij stationair draaiende motor haalt ie na een tijdje 13.5 maar met de lichten en aanjager aan zakt de spanning terug naar ca. 12V.Bij opvoerend toerental neemt de spanning ook met enkele 10-den toe. Er zit nog een originele spanningsregelaar op die na een tijdje bloedheet wordt, mn die 2 staafjes aan de achterkant (waar zijn die trouwens voor bedoeld?). Er zit een SEV Motorola Alternator (A14/30) in de auto. Kan ik met een eenvoudige multimeter meten of de alternator nog goed is of dat het aan de spanningsregelaar ligt?







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 11:00 #139659 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Project Volvo 122S Down Under
Alweer veel te lang geleden dat ik een update heb geschreven. De Amazon is inmiddels door de keuring gekomen en ben m nu aan t inrijden en fijntunen. Die keuring stelde hier niet veel voor, ze vroegen of de remmen het goed deden, liepen er een rondje omheen en schreven de chassis en motornummers op, dat was t :D Gelukkig was mijn nummerplaat nummer nog vrij en kon ik die blijven gebruiken. Als hier een nummer namelijk lang niet in gebruik is gaat ie terug in het bestand en kunnen ze m opnieuw uitgeven/koppelen aan een andere auto.
Gisteren is Willy de Baere met z'n vrouw op bezoek geweest en hebben we natuurlijk ff een rondje in de Amazon gereden.

Hoewel er altijd wel wat te verbeteren en af te stellen valt (Op volvo-122s.blogspot.com.au/ is hierover nog wat meer te lezen), is de restauratie nu zo goed als af.
Iedereen bedankt voor alle hulp en tips, zonder jullie was t nooit gelukt! Bijgaand nog wat plaatjes:









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 11:22 #139662 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Project Volvo 122S Down Under
Complimenten! Wat een plaatje van een auto!
En wat is dat toch een prachtige kleur blauw.
Veel rij-plezier gewenst!
Groet, Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 18:16 #139681 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Project Volvo 122S Down Under
Hi Marc, het is een beauty !! Die kleur 99 doet het heel goed down under.
Gefeliciteerd, het is een lange weg geweest maar nu is het genieten...
Dat strand en de weg erlangs kan ik me nog heel goed herinneren, ging met mijn nichtjes daar vlak voor sunset zwemmen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 18:27 #139682 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Project Volvo 122S Down Under
Super hoor Marc! Steeds doorgezet en nu rijdt je wat bijzonders! Veel plezier gewenst met je mooie Amazon! 8-)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2014 21:19 #139691 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Project Volvo 122S Down Under
hij is mooi geworden hoor, je had hem gerold toch?? Wat mij wel opvalt en niet alleen bij jou amazon maar bij vele zo ook gerestaureerde is dat de sierstrip op voorscherm, portier en achter scherm nooit mooi in 1 lijn lopen. Destijds had mijn combi dat ook. Ik heb de gaatjes iets groter geboord om wat speling te krijgen. Ze zin toen met messing plaatjes met draadeind eraan bevestigd. Zo kon ik ze iets omhoog schuiven of naar beneden. Gevolg als je langs de auto keek een mooie strakke lijn.

Verder heb je een prachtige wagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.