Nieuwe 164 eigenaar

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 20:30 #125597 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
[youtube]
[/youtube]

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 22:48 #125609 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nieuwe 164 eigenaar
... e=youtu.be


1 klik en je zit op youtube

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 22:49 #125610 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Nieuwe 164 eigenaar
gefeliciteerd!
Nu nog tunen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-04-2013 17:17 #125770 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
Ondertussen loopt hij als hij warm is erg netjes op benzine, enkel koude start is toerental te laag en schommelt erg.
Op lpg krijg ik hem niet aan de praat volgende week maar even langs de gasboer even bespreken wat ik fout gedaan kan hebben en wat ik het beste kan vervangen van de oude schakeling(mischien klopt die wel niet)
Morgen eerst de elandrun dan maar ff 400km op benzine rijden haha duur achja wel leuk.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-04-2013 23:08 #125837 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
Zo vandaag naar de elanrdun geweest bij elkaar een dikke 400km.
geslaagde dag, jammer van de wachttijden telkens en dat de 3e ook geen beker kreeg haha.
lekker kunnen gassen met de 164 en op de snelweg viel het verbruik van +- 1 op 9 ook wel mee:P
Een slecht filmpje, te hoge resolutie dus traag, en een enkele foto.









Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2013 19:04 #126105 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
inmiddels ben ik denk ik achter mijn fout ik moet nog even met de jongens in de usa overleggen.
Het komt erop neer dat de lpg injectoren te weinig stroom krijgen om te openen, ze krijgen 1,05A en ze hebben minstens 4A nodig.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 13:21 #126133 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe 164 eigenaar

"Kevin de Leuw" schreef:
inmiddels ben ik denk ik achter mijn fout ik moet nog even met de jongens in de usa overleggen.
Het komt erop neer dat de lpg injectoren te weinig stroom krijgen om te openen, ze krijgen 1,05A en ze hebben minstens 4A nodig.


Gebruik je soms weerstanden bij je LPG injectoren? Op ms extra lees ik dat ze dan vaak traag worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 13:30 #126134 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
Hoi,

Ik gebruik inderdaad weerstanden voor zowel mijn benzine en mijn lpg injectors, die voor mijn benzine injectors zijn eigenlijk ook te hoog maar hij rijd er prima op.
De lpg injectoren hebben 4A(48w 12v) om te openen maar door de weerstanden krijgen ze (berekend dus niet gemeten heb geen osciloscoop) 1.05A dus krijg ik ze niet geopend.
Na wat berekenen moet ik dus bij de lpg injectoren de weerstanden weglaten maar dan krijgt mijn ecu weer teveel stroom te verwerken en zal deze in de beveiliging springen.
Ik denk dat ik 2x een peak and hold driver board nodig heb (lang leve 6 cylinder word enkel voor 4 cyl gemaakt).
Ze worden dus niet langzaam maar ze openen gewoon totaal niet.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 15:18 #126139 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Nieuwe 164 eigenaar
Beste Kevin, kun je geen zwaardere eindtrap in je eco unit zetten of de eindtrap van je oude control unit gebruiken die aansturen via je eco unit?
Of zeg ik nu iets doms?

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2013 08:56 #126240 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe 164 eigenaar

"Kevin de Leuw" schreef:
Hoi,

Ik gebruik inderdaad weerstanden voor zowel mijn benzine en mijn lpg injectors, die voor mijn benzine injectors zijn eigenlijk ook te hoog maar hij rijd er prima op.
De lpg injectoren hebben 4A(48w 12v) om te openen maar door de weerstanden krijgen ze (berekend dus niet gemeten heb geen osciloscoop) 1.05A dus krijg ik ze niet geopend.
Na wat berekenen moet ik dus bij de lpg injectoren de weerstanden weglaten maar dan krijgt mijn ecu weer teveel stroom te verwerken en zal deze in de beveiliging springen.
Ik denk dat ik 2x een peak and hold driver board nodig heb (lang leve 6 cylinder word enkel voor 4 cyl gemaakt).
Ze worden dus niet langzaam maar ze openen gewoon totaal niet.


Een van de jongens met de 164 turbo's heeft een peak and hold kit gemaakt. Die gebruikt hij ook sequentieel op zijn 164. Ik ga dat ook ooit een keer doen. Voor nu gewoon zonder LPG weerstanden. Joost (amazon turbo) doet dat ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD