Nieuwe 164 eigenaar
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 00:33 #120656
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
Daar het subframe van de groene '74er 2 kleine scheuren had heb ik vandaag de complete voorwielophaning eraf gehaald en gedemonteerd, een nieuw subframe had ik al liggen.
Nu wil ik dit graag er zgan uit laten zien en zou ik het eigenlijk willen poedercoaten echter heeft er iemand ervaring met poedercoaten waar de rubbers nog in de draagarmen zitten, bij de onderste draagarmen zijn deze pas 5000km oud en de bovenste draagarmen kosten doodleuk +-60 euro p/s (reken uit je winst als je er dus 4 hebt...)
Dat word een kostelijk zaak als de rubbers het niet overleven, ik heb met de poedercoater gesproken hij zegt dat de oven 220 graden is.
Heeft er iemand ervaring mee en is het mogelijk dat de rubbers blijven zitten tijdens het bakken?
Nu wil ik dit graag er zgan uit laten zien en zou ik het eigenlijk willen poedercoaten echter heeft er iemand ervaring met poedercoaten waar de rubbers nog in de draagarmen zitten, bij de onderste draagarmen zijn deze pas 5000km oud en de bovenste draagarmen kosten doodleuk +-60 euro p/s (reken uit je winst als je er dus 4 hebt...)
Dat word een kostelijk zaak als de rubbers het niet overleven, ik heb met de poedercoater gesproken hij zegt dat de oven 220 graden is.
Heeft er iemand ervaring mee en is het mogelijk dat de rubbers blijven zitten tijdens het bakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 22:41 #120733
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe 164 eigenaar
Ik zou ze er gewoon uithalen. Of lukt dat niet heel? 220graden knappen ze niet van op!
Daarnaast wil je die plekken wel gecoat hebben zodat het niet juist daar gaat roesten.
Daarnaast wil je die plekken wel gecoat hebben zodat het niet juist daar gaat roesten.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-11-2012 23:19 #120734
door Kevin de Leuw
Die bussen krijg je er nooit van ze lang zal ze leven er heel uit.
Maar ik heb al een plan: alles poerdercoaten behalve de bovenste draagarmen en die gewoon stralen en spuiten, voel er namelijk weinig voor om voor 250 euro aan bussen te vervangen die rot te vervangen zijn en gewoon goed zijn.
Komende week dus kwijlplaatjes
Maar ik heb al een plan: alles poerdercoaten behalve de bovenste draagarmen en die gewoon stralen en spuiten, voel er namelijk weinig voor om voor 250 euro aan bussen te vervangen die rot te vervangen zijn en gewoon goed zijn.
Komende week dus kwijlplaatjes

- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 08:54 #120737
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Nieuwe 164 eigenaar
Ben benieuwd!
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 00:07 #121113
door Kevin de Leuw
Zo de voortrein is gereviseerd, 4 nieuwe fusseekogels, 4 nieuwe remslangen, silent blocs onderste draagarmen weeer(na 5k) vervangen, 2 gaten dichtgelast de hele meuk gepoedercoat/gesmeerd en weer in elkaar gezet.
En het subframe meteen behandeld tegen roest in de toekomst.
Al met al veel werk en het ziet er weer mooi uit van onder, hier een paar plaatjes van het proces en de gevraagde stabilisatiestang plaatjes alsook de rest van de onderkant.
En het subframe meteen behandeld tegen roest in de toekomst.
Al met al veel werk en het ziet er weer mooi uit van onder, hier een paar plaatjes van het proces en de gevraagde stabilisatiestang plaatjes alsook de rest van de onderkant.
11-12-2012 00:21 #121115
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe 164 eigenaar
Mooi werk! Mooie plaatjes, Lekker klussen zo op een brug, vet zo'n dubbele uitlaat tot de demper bij de achteras.
What's next?
What's next?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- k den Besten
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 10:16 #121125
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Nieuwe 164 eigenaar
Mooi om te zien! Ook weer leerzaam voor mij omdat ik het ook wil gaan doen.
Kees
Kees
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 18:41 #121134
door Kevin de Leuw
whats next hmmm een hele waslijst :lol:
Maar de eerstvolgende dingetjes op de lijst de m46 versnellingsbak voor een 5 bak m47 vervangen en meteen een elektronische kilometertellerkabel plaatsen daar ik vrees dit niet mijn laatste versnellingsbakwissel is.
En spax instelbare gasschokdempers plaatsen de huidige nieuwe gasschokdempers zijn nog steeds te zacht.
En ik wilde in februari gaan beginnen met de restauratie van de rode maar door het gedoe van de MRB wacht ik hier nog even mee tot er enigzins zekerheid is.
Verder op wenslijst lpg injectie met megasquirt revisie blok met h- drijfstangen lichtgewicht zuigers kop bewerken je kent t wel
en grotere remmen daar ik ook wel eens vaker naar het circuit wil(heb al een combi van wilwood remklauwen en volvo s60r remschijven 330mm setje in gedachte :twisted: ) .
En uiteraard rest van rotte plaatwerk vervangen en een spuitbeurtje.
Maar de eerstvolgende dingetjes op de lijst de m46 versnellingsbak voor een 5 bak m47 vervangen en meteen een elektronische kilometertellerkabel plaatsen daar ik vrees dit niet mijn laatste versnellingsbakwissel is.
En spax instelbare gasschokdempers plaatsen de huidige nieuwe gasschokdempers zijn nog steeds te zacht.
En ik wilde in februari gaan beginnen met de restauratie van de rode maar door het gedoe van de MRB wacht ik hier nog even mee tot er enigzins zekerheid is.
Verder op wenslijst lpg injectie met megasquirt revisie blok met h- drijfstangen lichtgewicht zuigers kop bewerken je kent t wel

En uiteraard rest van rotte plaatwerk vervangen en een spuitbeurtje.
- A Heger (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-12-2012 22:51 #121157
door A Heger (GAST)
144 DL 1971
V40
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Nieuwe 164 eigenaar
ziet er netjes uit Kevin.
en bedankt voor de plaatjes van de dubbele stabilisatorstang.
greetz
en bedankt voor de plaatjes van de dubbele stabilisatorstang.
greetz
144 DL 1971
V40
13-12-2012 07:26 #121159
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Nieuwe 164 eigenaar
Mooi werk! kreeg je de veren er weer makkelijk in?