Nieuwe 164 eigenaar
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
i698.photobucket.com/albums/vv35 ... 050030.jpg
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutten
-
- Premium lid
-

Kevin, netjes gedaan!! Handig om te zien voor als ik het zelf ooit eens zou willen doen.
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-

Wat vinden jullie die uitlaat toch allemaal mooi haha mag ook wel t ding kost 375 euro :shock:
Dit is gewoon een standaard uitlaat voor een 164(e) het is een 6 cylinder en heeft 2 losse voorpijpen tot de eerste demper waarvandaan een enkele pijp verder gaat. inderdaad zoals gezegd over de achteras naar nog een demper en een eindpijpje.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Dus heb ze dit weekend maar eens werkend gemaakt.
Ik vreesde eerst dat er geen bedrading lag maar die lag er wel maar achter de middenconsole was het een rommel.
Ik heb een klassieke radio in de middenconsole en een normale radio in het handschoenenkastje met stuurbediening.
De klassieke radio zat heel verkeerd aangesloten op de mistlamp knop en op nog wat dingen, daar de radio toch niet werkte de hele meuk eruit geknipt etc en de mistlampen zaten verkeerd op een 2e alarmlichtenknop.
Lampen waren ook niet de beste een mooiste meer dus maar 2 nieuwe lampen erin gezet en het werkt weer

- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Kevin de Leuw" schreef:
Zo, vandaag kwam de groene vlekkeloos door de keuring met de complimenten op de Co 0.08% :shock:
Die zou ik maar eens wat hoger schroeven. Lopen ze vaak stuk beter!
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik denk dat ik trouwens deze zomer als ik niet op vakantie ga ook een megasquirt ecu en lpg injectie ga inbouwen.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Je leest de ervaringen over LPG injectie wel. In Maart kan ik vertellen of het de investering waard is.

- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Mijn beweegoverwegingen zijn eigenlijk dat het koud toerental beter te regelen is(is nu 2000! rpm)
dat de gigantische bellemmering van mijn lpg mengstuk eruit is want deze belemmerd echt de luchtweg.
Soepeler (groter) vermogen op zowel benzine als lpg, en een klein beetje of we de magische 1:10-1:11 grens kunnen halen qa verbruik op de snelweg.
En bovenal nog meer te kunnen klooien aan de wagen, je wilt toch bezig blijven :lol:
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik had een volvo 140 gezien met alfa romeo 147 stoelen voorin en vond dit toch wel erg mooi, mooi genoeg om het zelf ook te proberen.
Ook een standalone ecu gekocht in de vorm van megasquirt ms3x heb hem al in elkaar gesoldeerd en volgende week een weekje vrij om het in te bouwen.
Heb er niet te lang naar gekeken maar co op benzine was 7%... slaat af en toe over, grootste hekelpunt te hoog stationair lopen en vooral bij koude start.
en net dat beetje meer vermogen want hij liep af en toe op de 123 lpg als een raket(123lpg is eraf)