- Berichten: 880
Nieuwe 164 eigenaar
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik heb Martens even gebeld ik heb gewoon de verkeerde voorruit met de klemmetjes verkeerd gemonteerd.
Ik heb de ruit voor metalen klemmetjes of voor in het rubber dus heb destijds gewoon de verkeerde meegekregen ligt niet aan de producent

Heb degene die de ruit erin heeft gezet even gemaild hoe we het gaan oplossen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Staat er leuk onder.
Ook de achterste schokdempers vervangen door spax instelbare gasschokdempers de kyb waren te zacht voor de verzwaarde verlagingsveren nu heb ik ze iets te hard afgesteld werkt prima :lol:
Nu de voorste nog een keer maar ze zijn wel redelijk prijzig lees: 90 pond p/s in england.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Bij het starten heb ik altijd een oliewolk achter de auto, ik vermoed dat bij de koprevisie slechte klepseals zijn gebruikt.
Compressie van het blok is netjes( in bar):
1=12
2=11.5-12
3=12-12.5
4=11-11.5
5=12
6=12
De oliedruk is laag na 80km(in bar):
1000rpm=0.5
3000rpm=+-2
4000rpm=+-2.5
5000rpm=+-3
Ook hoor ik in zijn 3 versnelling en hoger(niet in zijn 1 en 2?) boven de 4000rpm een klapperend geluid lijkt wel of de zuigers tegen de kop aanslaan ofzo, dit geluid heb ik eerder gehad dit was toen de dynamo die niet lekker vastzat de nieuwe waterpomp heeft een beetje speling op de lagers dus weet niet of het de motor is of aanhangmateriaal.
Ik zit er nu dus sterk over na te denken een goedkope cheap ass revisie uit te voeren:
oliepomp
lagers
zuigerveren
pakkingen
(nokkenas is recent vervangen)
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147

Die olie druk zou ik niet te lang mee rijden.. Heb ook nog een gevalletje oliedruk staan..
Wielen staan wel gaaf!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Denk toch maar weer eens de olie verversen, ik wil eigenlijk een beetje financiele zekerheid hebben voor ik aan zoiets begin.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Kevin de Leuw" schreef:
was het maar 500 haha zeg maar gerust 750 t.o.v. motorrevisie die 1750 kost(zonder kop die is al gereviseerd).
Denk toch maar weer eens de olie verversen, ik wil eigenlijk een beetje financiele zekerheid hebben voor ik aan zoiets begin.
Je kunt ook een andere veer in de oliepomp zetten waardoor hij onder hogere druk presteert heb ik mij laten vertellen.
Onthoud wel dat als je lagers slecht zijn, alle olie daar tussendoor spuit en er alsnog weinig druk opgebouwd wordt..
750 kan ook goed ja, je hebt twee cilinders meer..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Andere veer in oliepomp, tjsa dan ligt de motor er al uit kan het net zo goed in een keer.
Ik ververs de olie nog een keer dan zal de druk wel weer iets stijgen en dan hoop ik weer werk te hebben.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
-
- Berichten: 149
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Rode 164 gesloopt en motor er dus uitgehaald, leuk spruitstukpakking en carburateurpakkingen allemaal kapot.
cilinderkop eraf gehaald krassen in de motor, hopend dat hij gered kan worden met opnieuw honen en nieuwe zuigeveren naar het revisiebedrijf gebracht om na te laten meten en schoon te laten maken, krijg ik paar weken later telefoontje als je wil mag je komen kijken maar enkel de oliepomp en de nokkenas zijn nog goed: DAMMIT, wezen kijken lagers waren gaar en cilinders niet meer op goede maat en als je moet opboren zijn de zuigers ook niet meer bruikbaar.
Daar ik er dus niet zo verschrikkelijk veel zin meer in heb op dit moment na alle tegenslagen en omdat ik iets comfortabelers wil rijden een 240 uit 1991 gekocht, kan ik ook lekker zelf schadevrije jaren opbouwen.
De groene 164 wil ik nu gaan restaureren zit toch al teveel geld in maar wil ik lekker op mijn gemak doen.
Dit weekend de opa velgen eronderuit gehaald en de turbo velgen van de 164 eronder gelepeld, ondertussen remmen nagekeken en daar werd ik niet erg vrolijk van achterkant zaten de remblokken vast en klemden de zuigers een beetje alles gangbaar en schoongemaakt, op naar de voorkant dat was dus wel erg ver versleten :shock:
Morgen nieuwe remschijven + blokken halen, schokdempers en veren voor liggen nog klaar.
Verder alle ontstekingsdelen vernieuwd, de auto zo goed onderhouden zijn door een ex volvo monteur yeah right :roll:
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Balen van de tegenslagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.