Nieuwe 164 eigenaar

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2013 22:24 #128071 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Nieuwe 164 eigenaar
Hoi,

Ik heb Martens even gebeld ik heb gewoon de verkeerde voorruit met de klemmetjes verkeerd gemonteerd.
Ik heb de ruit voor metalen klemmetjes of voor in het rubber dus heb destijds gewoon de verkeerde meegekregen ligt niet aan de producent ;)
Heb degene die de ruit erin heeft gezet even gemaild hoe we het gaan oplossen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2013 19:44 #128780 door Kevin de Leuw
Weer eens nieuwe velgjes deze keer van een s60 met de juiste et waarde 16 inch en met 205 brede banden.
Staat er leuk onder.
Ook de achterste schokdempers vervangen door spax instelbare gasschokdempers de kyb waren te zacht voor de verzwaarde verlagingsveren nu heb ik ze iets te hard afgesteld werkt prima :lol:
Nu de voorste nog een keer maar ze zijn wel redelijk prijzig lees: 90 pond p/s in england.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2013 20:10 #128810 door Kevin de Leuw
Heb al wat langer last van een te lage oliedruk maar hij word nu geleidelijk aan nog minder olie is 6000km geleden ververst en sindsdien niks meer bijgegooid hij staat netjes halverwege de pijlstok, en dan te bedenken dat hij wel wat zweet.
Bij het starten heb ik altijd een oliewolk achter de auto, ik vermoed dat bij de koprevisie slechte klepseals zijn gebruikt.

Compressie van het blok is netjes( in bar):
1=12
2=11.5-12
3=12-12.5
4=11-11.5
5=12
6=12

De oliedruk is laag na 80km(in bar):
1000rpm=0.5
3000rpm=+-2
4000rpm=+-2.5
5000rpm=+-3

Ook hoor ik in zijn 3 versnelling en hoger(niet in zijn 1 en 2?) boven de 4000rpm een klapperend geluid lijkt wel of de zuigers tegen de kop aanslaan ofzo, dit geluid heb ik eerder gehad dit was toen de dynamo die niet lekker vastzat de nieuwe waterpomp heeft een beetje speling op de lagers dus weet niet of het de motor is of aanhangmateriaal.

Ik zit er nu dus sterk over na te denken een goedkope cheap ass revisie uit te voeren:
oliepomp
lagers
zuigerveren
pakkingen
(nokkenas is recent vervangen)

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 16:22 #128836 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Nieuwe 164 eigenaar
Dat noem je cheap ass? ;) Dan ben je toch ook al weer 500euro verder?
Die olie druk zou ik niet te lang mee rijden.. Heb ook nog een gevalletje oliedruk staan..

Wielen staan wel gaaf!

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 17:25 #128837 door Kevin de Leuw
was het maar 500 haha zeg maar gerust 750 t.o.v. motorrevisie die 1750 kost(zonder kop die is al gereviseerd).
Denk toch maar weer eens de olie verversen, ik wil eigenlijk een beetje financiele zekerheid hebben voor ik aan zoiets begin.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 17:36 #128838 door Boele Braaksma

"Kevin de Leuw" schreef:
was het maar 500 haha zeg maar gerust 750 t.o.v. motorrevisie die 1750 kost(zonder kop die is al gereviseerd).
Denk toch maar weer eens de olie verversen, ik wil eigenlijk een beetje financiele zekerheid hebben voor ik aan zoiets begin.

Je kunt ook een andere veer in de oliepomp zetten waardoor hij onder hogere druk presteert heb ik mij laten vertellen.

Onthoud wel dat als je lagers slecht zijn, alle olie daar tussendoor spuit en er alsnog weinig druk opgebouwd wordt..

750 kan ook goed ja, je hebt twee cilinders meer.. ;-) Of je zoekt een ander onderblok? 12bar is ook niet extreem toch? Zeker niet met een gereviseerde kop.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2013 18:17 #128840 door Kevin de Leuw
Hoeveel druk wil je hebben lol 12 bar is prima.
Andere veer in oliepomp, tjsa dan ligt de motor er al uit kan het net zo goed in een keer.
Ik ververs de olie nog een keer dan zal de druk wel weer iets stijgen en dan hoop ik weer werk te hebben.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-06-2013 23:00 #128849 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Nieuwe 164 eigenaar
Velgen staan goed! Als ik dit zo lees moet ik me ook eens in de oliedistributie van m'n blok gaan verdiepen, wie weet wat er mee staat te gebeuren :mrgreen:

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2013 21:53 #131353 door Kevin de Leuw
Ik dacht aan restaureren van de rode 164 kom ik niet meer aan toe daar deze compleet gedaan moest, dus ik pak de 60.000km geleden gereviseerde motor daaruit en hang hem in de groene 164.
Rode 164 gesloopt en motor er dus uitgehaald, leuk spruitstukpakking en carburateurpakkingen allemaal kapot.
cilinderkop eraf gehaald krassen in de motor, hopend dat hij gered kan worden met opnieuw honen en nieuwe zuigeveren naar het revisiebedrijf gebracht om na te laten meten en schoon te laten maken, krijg ik paar weken later telefoontje als je wil mag je komen kijken maar enkel de oliepomp en de nokkenas zijn nog goed: DAMMIT, wezen kijken lagers waren gaar en cilinders niet meer op goede maat en als je moet opboren zijn de zuigers ook niet meer bruikbaar.
Daar ik er dus niet zo verschrikkelijk veel zin meer in heb op dit moment na alle tegenslagen en omdat ik iets comfortabelers wil rijden een 240 uit 1991 gekocht, kan ik ook lekker zelf schadevrije jaren opbouwen.
De groene 164 wil ik nu gaan restaureren zit toch al teveel geld in maar wil ik lekker op mijn gemak doen.
Dit weekend de opa velgen eronderuit gehaald en de turbo velgen van de 164 eronder gelepeld, ondertussen remmen nagekeken en daar werd ik niet erg vrolijk van achterkant zaten de remblokken vast en klemden de zuigers een beetje alles gangbaar en schoongemaakt, op naar de voorkant dat was dus wel erg ver versleten :shock:
Morgen nieuwe remschijven + blokken halen, schokdempers en veren voor liggen nog klaar.
Verder alle ontstekingsdelen vernieuwd, de auto zo goed onderhouden zijn door een ex volvo monteur yeah right :roll:

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-08-2013 21:52 #131516 door Boele Braaksma
Zonde van die body! Ziet er op het oog niet eens zo slecht uit! (ik heb nog een panhardstang bevestiging nodig aan de caroserie-zijde.) Die is bij de mijne doorgerot. Kwaaltje? Heb ze al eens vaker slecht gezien. Misschien toeval.

Balen van de tegenslagen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD