kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-07-2016 23:16 #161836 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Bij het uitzoeken van portierruiten kwam ik er achter dat een van de ruiten gekrast is.
Iemand heeft in een grijs verleden waarschijnlijk de vlakschuurmachine zo schuin op de deursponning gezet dat de machine ook zijn rondjes draaide op het ruit.......





Ik ben maar eens gaan expertimenteren met commandant, haalt zga niets uit.






Dan maar met de polijstborstel en accutol








Dat kan harder ;-)







Haalt helaas ook nog niets uit, dan maar schuurpapier 1000







Dat is het eerste dat iets van het geharde glas weghaalt






Maar aangezien dat ook niet hard opschiet het hele assortie maar bij langs








En dan van korrel 240 weer terug naar 1000........




Om uiteindelijk zelfs met korrel 1000 én commandant te eindigen......

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-07-2016 23:22 #161837 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Maar wat ik ook als eindafwerking probeer, de plek blijft heel iets dof, voor de camara niet vast te leggen maar voor het blote oog wel.





Aangezien er van alles al jaren op de plank staat probeer je eens wat, startpilote (ether) reinigd de krasjes in het glas wel , maar het doffe blijft.
Ik heb uiteindelijk een ander ruitje gepakt en ben weer een ervaring rijker die ik hier ook maar even deel.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 00:33 #161841 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, volgens mij heb je glas polijstpasta nodig.
www.rewah.com/nl/producten/glas-polijst-pasta.html

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-07-2016 19:56 #161855 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hallo Johan,

Bedankt voor de tip, ik houd het in mijn achterhoofd.
Nu neem ik er verder geen actie meer op omdat ik nog een vervangend raam heb.
Had het verslag geplaatst omdat ik de indruk wil vermijden dat alles wat ik aan pak een succes is. Soms ben je uren verder maar niets opgeschoten :)

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-08-2016 21:58 #162503 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Na een periode van vakantie en onwerkbaar weer (lees regen) vandaag toch maar weer eens naar de schuur getogen.......

Alle portierruiten en mechanismen lagen al te lang te wachten op montage.
Bij Dries Bakkenes mooie set raamgeleiders gekocht voor de combi waar alle geleiders in zaten dus geen gefrut meer met oude zooi.
Ondanks dat ik al een studie-deur had gemaakt is het nog even een uitzoekerij hoe en in welke volgorde eea in elkaar gezet moet worden.





Maar met wat glas in de deuren komt de combi er weer wat meer als auto uit te zien :-)






Om toch nog iets van elektriciteit te hebben tussen de weilanden een aggregaatje gekocht op marktplaats. Ex Duitse leger dus kwaliteit. 1200W 230V en ........ 500W 28V
Ik kan er dus ook de accu van de combi mee laden als ik een tweede accu in serie zet.











Na alle luxe die ik gewend was bij vorige werkgever is dit weer een welkome aanvulling op de mobiele werkplaats.

Omdat de portieren nog niet van binnen behandeld zijn wilde ik toch vast iets doen aan de deurbodems voordat later de vloeistofspuit alle hoeken en gaten gaat nevelen.
Fluidfilm, gemaakt van schapenwolvet, wat zijn jullie toch nuttige beesten.




De achterlichten, ook al weken gereed voor montage wachten geduldig met nieuwe rubber pakkingen tot hun momentje daar is;






Er moet natuurlijk een elektrische verbinding gemaakt worden tussen de nieuwe draadboom en gerestaureerde lichten.






Laat Rick Donkers daar nu de juiste connectors voor leveren, mannetje en vrouwtje alles keurig in een zakje.






Zelfs als er nog niets brandt reflecteren de nieuwe reflectoren het daglicht al enthousiast terug.

Over de afdichting van de (originele) rubbers ben ik niet heel enthousiast..........
Ik heb het idee dat het chroom wel goed afdicht t.o.v. carrosserie maar het lichtglas onvoldoende afdicht, water kan via het chroom/glas nog naar binnen :-(

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 03:21 #162517 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, met twee accu's in serie maak je toch wel een klein redenatie foutje.
Stel de accu die je in serie zet met de accu die je op wilt laden is vol.
Wat denk je wat er gebeurt er gaat stroom vloeien door een volle accu.
Wat denk je wat die accu gaat doen, juist dat wordt het kacheltje in de zon.
Dit kun je alleen doen als je de laadstroom heel laag houdt, b.v. 1 amp bij een 60Ahr accu.
Heb je twee lege accu's, moet je eerst de spanning meten van iedere accu en berekenen of in de gaten houden wanneer de accu die de hoogste klemspanning had warm begint te worden.
Op dat moment moet je de laadstroom verlagen anders laad je de accu stuk.

Of dat dit www.omvormer-omvormers.nl/contents/nl/d6...T_DCDC_OMVORMER.html
een uitkomst kan brengen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-08-2016 08:59 - 14-08-2016 09:03 #162522 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hallo Johan,

Jouw opmerkingen zijn geheel terecht, dankjewel daarvoor.
Hetzelfde geldt voor het aftakken van 1 accu van een setje in serie bij een vrachtwagen tbv een 12v verbruiker , die set raakt ook steeds verder uit balans.

Nu heb ik in mijn geval een accu er bij gezocht in vergelijkbare laadconditie en capaciteit dus is het door jou geschetste probleem al veel minder.
Bovendien heb ik tijdens het laden beide accu's wel een paar keer opgemeten maar wilde ik jullie daar niet in detail mee vermoeien :-)






Bovenstaand bijvoorbeeld het moment waarop ik het laden gestopt heb.
Maar nogmaals bedankt, ik waardeer jouw (opbouwend) kritisch meelezen.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 12:06 #162531 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, je moet de accu's even laten staan (uurtje of twee) en dan meten, je moet dan ongeveer 13.2 volt per accu hebben.
Je zou de eerste niet zijn die op die manier een paar accu's stuk helpt.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 21:35 #162550 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Jan,

Mooi dat je zelf gemaakte reflectoren lijken te werken zelf zonder licht :lol: .
En denk je iedere keer dat je je lampen hebt aan laten staan ook al neem ik aan dat jouw schakeling dat niet toe gaat laten ;) .
De reflectoren had je van een andere lamp gemaakt staat me bij en kan dus niet gemakkelijk gekopieerd worden? in de trend van beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ergens in jouw verslag heb je het ook over het juist niet gebruiken van led verlichting wat waren jouw reden hier voor en zijn deze niet te ombouwen door relais schakelingen te gebruiken inplaats van directe schakelingen?

De bedrading loopt via je spat board ruimte is dit voor alles voor de radiateur?
De motor ruimte zal er wel van opknappen. Zat zelf ook over zoiets na te denken bv door de motorkap holle draagbalken maar word wel ingewikkeld als er over zoveel jaar wat aan gedaan zou moeten worden.

En ook de bedraading ziet er top uit met de zwarte kabel buisjes mooi spul is dat heb er zelf mee gewerkt toen ik ooit spruit pluk machines bouwde. Heb jij een naam van dat product?

En ik was nog op zoek naar iets om de RX af te werken al ervaring met de fluid perma film under coat?

Een paar vragen :whistle: maar ziet er erg gaaf uit je auto en glas maakt het dan wel weer af.

Groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-08-2016 18:48 - 15-08-2016 19:03 #162578 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Johan Geers schreef : Beste Jan, je moet de accu's even laten staan (uurtje of twee) en dan meten, je moet dan ongeveer 13.2 volt per accu hebben.
Je zou de eerste niet zijn die op die manier een paar accu's stuk helpt.

success

Johan Geers


Hoi Johan,

Klopt helemaal. Ik meette de getoonde spanning na een half uurtje laden met de generator.
En ja, de spanning loopt inderdaad terug na een paar uur.
Natuurlijk is mijn methode niet de meest ideale maar in elk geval beter dan de accu aan zijn lot overlaten voor anderhalf jaar.
Wist je trouwens dat te weinig amperes / spanning op den duur ook niet bevorderlijk is voor een accu? Juist het "in het gas" laden van een accu zo nu en dan zorgt voor goede homogeniteit van je accuzuur. Als je altijd met een druppelladertje laadt gaat het onderin nooit eens "borrelen/gassen" waardoor ontmenging van de accuvloeistof plaats kan gaan vinden. Dit verhaal hoorde ik van een acculeverancier. Maar ook hier geldt; beter de hele winter een druppellader dan wachten tot de accu (mede door lekstroom) diepontladen is.
Want een paar dagen diepontladen en je cellen zijn gesulfateerd en dan is het einde accu.

Maarre wat de door jou gegeven link betreft, mooi spul, bedankt ik heb hem bij mijn bladwijzers gedaan want het staat mij wel aan zo'n oplader.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.