- Berichten: 1253
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Ik werd er echter terecht op gewezen dat de kans op inwateren van de cv- motor dan groot is. Dat wilde ik oplossen met een rubberen hoedje maar het bleef mij toch bezighouden....
Dus alsnog bedankt Ronald
CV-motor aandroge kant bevestigen leverde stroevere bediening op, dat wilde ik voorkomen.
Vandaag nog maar eens gekeken waarom de bediening zoveel stroever loopt. Ik heb de draaipunten eens goed gesmeerd en daar knapte de bediening al van op. Daarnaast is de slag gewoon kleiner, dus de kracht groter.
Om daaraan tegemoet te komen heb ik het armpje verlengd met twee plaatjes zodat de slag groter wordt en de kracht kleiner.
Genoeg gepraat ,filmpjes ;
EDIT ; er wordt aan het plaatsen van filmpjes gewerkt
Filmpjes van slotbediening origineel ;
En dan nog twee filmpjes van dezelfde opstelling maar dan bediend door de CV ;
Om het dievengilde niet de werking op een presenteerblaadje te geven zijn bovenstaande video's niet openbaar op youtube, enkel te bekijken vanaf VKV forum
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik had op de vorigevpagina nog wat tekst willen voegen bij foto's die misschien onduidelijk zijn (zoals MDF lasmalletje) maar de knop "bewerken" verdwijnt helaas na X uur.
Mocht iemand er nog een vraag over hebben, stel hem gerust.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Alleen al twee simpele klapraampjes;
Haal ik het eerste klapraampje er uit, blijkt de scharnierbout krom.
Gelukkig nog niet recht gemaakt want de andere staat ook krom, maar dan de andere kant op.
Dan gaat er een lichtje branden, zou het zo horen
Ja dus, dat hoort zo omdat de lijn waarin het ruitje draait ook in een hoek loopt.
Ik heb er even een staafje aluminium doorheen gestoken, dan kan je de overeenkomst in de hoeken zien.
De tijd heeft zijn tanden gezet in de T-bouten van het tochtraampje ;
Daar is niet zo heel veel meer van over. En ja, nu we toch bezig zijn gaan we onze kop niet in het zand steken toch ?
Dat is geen los verkrijgbaar onderdeel dus moet er maar iets gelast worden.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Daarom maar een stuk rond 6mm gepakt en een paar flinke klappen verkocht om het te vormen naar 7mm breed. Gatenpatroon rond 4mm h.o.h. 30mm geboord en aan de "kromme bouten" gelast ter vervanging van de stukjes roest die er nog aan zaten.
Na het lassen de bouten in de Hammerite zodat volgende dag de bouten terug in het raamframe-pje geklonken kunnen worden;
Het klinken gaat een tikje onhandig omdat je met de hamer amper slag kan maken maar het lukt. Aan de onderzijde moeten de vlakke nageltjes ook even in de (dak)vorm van het messing profiel worden geklopt;
Dan volgen de driehoekframe's waar de tochtruitjes in komen, die zijn aangeslagen door oppervlakkige roest en krijgen een behandeling met schuurlinnen en staalborstel waarna ook die in de Hammerite worden gezet;
Ik heb al een jaar lang de driehoekrubbers in huis en die kunnen er eindelijk in als de verf droog is. Alleen jammer dat het gatenpatroon van geen kant klopt met het chromen hoofd-profiel.........
Zie het verschil tussen het ene gat en het andere;
Niet alleen de gaten zitten op de verkeerde afstand, ook het gevulcaniseerde stalen stripje zit te hoog;
Heel voorzichtig iets losgesneden, en stukje ingekort, daarna rubber ietsje uitgeslepen;
Maar na wat modificaties kan dan ook eindelijk het vastklinken van het rubber beginnen;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Dan met een vlakke M8 boutkop de nagel vlak aankloppen;
Wat trouwens wel even goed is om aan te denken; doorprikken van de afwateringsgaatjes in rubber;
Anders krijg je wellicht lekkage of vriest de zaak vast in de winter.
En dan is eindelijk het frame met rubber klaar om weer voorzien te worden van het beweegbare klapraampje.
Verder vandaag alle deurgreep-onderdelen gereinigd
Dat werkt heel wat prettiger dan de vette bende die er (in 50 jaar?) van geworden was;
Sommige onderdelen zijn wat sleets geraakt tijdens gebruik van het slot;
Je kijkt in de sleuf waar de plaatjes in vergrendelen (moeten) van het cilinderslot.
Die cilindersloten heb ik nieuw besteld, alleen jammer dat er een bewerkingsfoutje aan zit; de materiaaltoeslag is na het gieten onvoldoende weggewerkt;
Door met rode stift (bij gebrek aan pruisisch blauw) de cilinder te kleuren kan je zien waar de schoen wringt; daar slijt de inkt het eerst weg.........
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Ik heb als rubber een oude binnenband van een fiets gebruikt gaat hardstikke goed.
Raampje met een overmaat rubber in het frame wringen/persen en het overtollige rubber wegsnijden.
In de Filippijnen moet je wat en dat was een van mijn oplossingen.
voor de rest mooi verhaal.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Bedankt, het helpt mij zelf ook om overzicht te houden, van dingen die ik in 2014 deed weet ik trouwens alle details ook niet meer dus ik blader zelf ook nog wel eens terug.
Hallo Johan,
Bedankt voor je tip, ik ga dat eerdaags proberen en zal dan laten weten hoe het afliep.
Toevallig net vorige week binnenbandje langs fietspad opgeraapt
Ja, je zult als wielrenner maar lek rijden en dan ook nog eens je oude binnenband op moeten ruimen
Groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.