- Berichten: 1253
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Eerder in de week had ik ze al voorbereid want de originele veertjes die Volvo gebruikt ben ik niet zo stuk van omdat ze makkelijk inwateren en je lak beschadigen.....
Dat inwateren is waarschijnlijk ook de vorige eigenaar opgevallen want van binnenuit zaten hele kluiten kit over de veertjes heen geboetseerd, maar ja, dat sluit het vocht in.
Ik heb er voor gekozen de strippen van M5 schroefdraad te voorzien en daar draadeindjes RVS 5mm in te lijmen.
Dat zwarte op de foto is geen lijm trouwens maar ruitenkit die soepel blijft.
Die drukt zich bij montage deels door het gat heen voor waterdichte montage.
Natuurlijknmoeten de moertjes niet direkt op het gelakte staal komen maar met een rubber en RVS ringetje.
Rubbertjes kan je kopen maar een lapje rubber en twee holpijpjes brengt je er ook.
Het vastzetten van binnen is effe prutsen maar het lukt.
Als je trouwens op een rotplek moet wezen met ringetjes en moertje valt er zo maar wat in je wielkast, met een simpel plakbandje over de ring kan je deze dan over de draad drukken en loslaten, het tape werkt als soort weerhaakje zodat je je handen even vrij hebt voor het moertje.
Voor de voorste moertjes is het makkelijk als je een flexibel verlengstuk hebt of een kniegewrichtje.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Vervolgens is de kentekenplaathouder aan de beurt, thuis al opnieuw bedraad en rubber pakking gemaakt.
Bedrading op de verlichting aangesloten en branden maar.
De achterklepscharnieren die al gemonteerd waren zijn "droog" in elkaar gezet en moesten ook nog in de ruitenkit.
Dus nog maar van het mooie weer geprofiteerd en daad bij het woord gevoegd;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
De ruitenkitvkomt er dramatisch onderuit puilen maar is afbetbaar.
Dat laat zich heel makkelijk schoon maken.
Daar heb ik al eens een filmpje van gemaakt, even zoeken;
De bal kit die er af komt doe ik in een plastik zakje en daar kan je dan mooi kleine dingetjes mee kitten zoals de M5 boutjes van de sierstrippen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik kocht daar eens een rol van via marktplaats voor een prikkie en ben niet helemaal zeker of ik het wat vindt.
Het moet op de dakgoot komen, geen van beide combi's van mij had die lijsten.
Foto zonder ;
En natuurlijk eentje met sierlijst;
De echte purist zal het wel niets vinden maar ik ben aangenaam verrast dus blijft het lekker zitten, er kan altijd nog een originele op.
Het mooiste verwerkt het in de zon, dan is het kunststof wat soepeler, ronding vooraan gaat ook prima.
Dat is het weer voor deze week, prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Aan de binnenzijde heb ik een stukje 5mm lang harde slang gebruikt en op het parkeruiteinde heb ik een vlak plaatje geschroeft.
Voordeel van jou en mijn systeem is dat je de strippen lekker strak tegen de carrosorie kan trekken en je kunt de strippen ook beter uitlijnen.
Voor de rest het gaat de geode kant op.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
De ama letterlijk en figuurlijk weer eens tevoorschijn getrokken.
Aandrijfas vastgezet, bungelde er wat onder aan een tierep;
Handig hoor die setjes die onze shop verkoopt, 4 bouten en moeren in een setje, dus voor een zijde van de aandrijfas.
Gaten getapt in de voorportieren t.b.v. de buitenspiegels;
En verder aan de elektra gewerkt;
Stuur er af geeft dan net wat meer (been)ruimte.
O ja, de bovenste achterklep van de combi heeft behalve een gasveer ook nog een blokkeermogelijkheid, soort telescoop. Daar heb ik kunststof busjes voor gedraaid zodat de telescoop weer netjes en rammelvrij op de draaipunten scharniert.
De maat van de bovenste schroefdraad is 10-24 UNC
Onder 5/16 UNC
prettig weekend, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1871
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
En als ik achteraf nog gaten moet boren doe ik altijd eerst afplakband (een paar lagen)op de plaats waar ik moet boren gaat de boor minder makkelijk lopen.
Voor de rest ik gebruik bokjes als aan de achteras moet werken maakt de zaak toch wat veiliger en stabieler.
Mooi project
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.