wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
31-01-2017 20:35 #166399 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wat zullen die pas verworven oude houten klos en dat houten kratje dan lekker branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2017 20:47 #166400 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic wat heb jij vandaag gedaan
En over een benzineblik gesproken : ik ben zojuist bijna twee uur bezig geweest om mijn zoon , die met zijn Ducati zonder benzine in de berm van de snelweg stond ,van de broodnodige brandstof te voorzien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2017 20:54 #166401 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan

Niek de Boer schreef : Wat zullen die pas verworven oude houten klos en dat houten kratje dan lekker branden.


Jij hebt zeker nog geen kennis gemaakt met mijn vrouw ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2017 19:25 #166459 door Jurriaan
Beantwoord door Jurriaan in topic wat heb jij vandaag gedaan
Met het lekkere weer van gisteren en vandaag maar besloten om de 1800E uit de stalling te halen voor dit weekend. Heerlijk om weer even te kunnen touren!

Ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bestuurdersstoel van een nieuwe set spanbanden te voorzien. Een vervelende klus, maar zeker de moeite waard. Een wereld van verschil... Binnenkort nog maar eens de hoogte van de stoel opnieuw afstellen.

Groeten, Jurriaan

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2017 21:09 #166508 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister met mijn zoon 2 citta gilera frames ontdaan van de 2K lak en met diverse lagen 1K lak met afbijt. Ik was op zoek naar de echte afbijt van vroeger maar tegenwoordig is het allemaal milieu vriendelijk dus minder agressief en dus vaker smeren. Maar vandaag verder met de roterende staalborstel de rest van de verf eraf gehaald. Op een paar plekken waar de borstel niet bijkan moeten we de rest met de dremel weghalen. Aangezien de boormachine het aan het begeven was konden we maar 1 frame doen. Helaas geen foto van voor en na maar dat komt nog wel.

Vandaag ook nog wat aan het kantelspit voor de fiat 850 gewerkt.

Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2017 19:32 #166611 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag heb ik een klusje gedaan dat alleen bij moderne auto's voorkomt als ze wat ouder worden 9nee geen oldtimer, haha)
Wel de 17 jaar oude Toyota Yaris T sport, bijgenaamd "het donderdoosje", het viel me deze week 's avonds een keer op dat er eigenlijk bar slecht licht op zit.
Overdag eens gekeken en ja hoor de kunststof koplampglaasjes waren erg geel en erg dof. Dus vanmorgen de hele zaak gedemonteerd en daarna beide koplampen onderhanden genomen.
Eerst geschuurd met korrel 400, daarna met korrel 600 en tenslotte met korrel 2000. Vervolgens de hele hap gepolijst met een nano polijstmiddel en alles grondig gereinigd. Daarna heb ik de oppervlakte 3 x gespoten met een heldere blanke lak, en ik moet zeggen het valt zeker niet tegen.
Morgen de zaak weer monteren en dan maar eens kijken wat dat scheelt in lichtopbrengst.

En dan is eindelijk mijn brug vrij voor de combi; op het programma staan o.a. motorwissel, montage overdrivebak en diverse kleinere werkzaamheden. Hierover zal ik in een apart topic wel wat melden.



De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2017 19:33 #166612 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic wat heb jij vandaag gedaan
Oeps een fotootje weggevallen; voor behandeling.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2017 21:11 #166642 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic wat heb jij vandaag gedaan
Is er ook niet een speciaal polijstmiddel voor koplampen in de handel?
Mooi resultaat zo!
Vandaag een prima benzinetank voor een Amazon combi opgehaald bij Rob Vijgenboom. Nogmaals bedankt, Rob, ben er blij mee: ik kan weer vooruit.
Toen ik daar was, kwam Peter Overmars ook even langs om een set carburateurs op te halen.
Leuk om elkaar zo face-to-face te ontmoeten/leren kennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2017 23:11 #166649 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag om 08:00 bij mijn werkplaats oude houten balken uit een 18e eeuws pand in stukken gezaagd en buiten bij de werkplaats in een tijdelijke houthok gelegd. Verder het terrein opgeruimd en alles wat van hout was en niet te gebruiken was als brandhout voor thuis in de vuurton gedaan en verbrand. Ondanks dat in mijn werkplaats de cv brandde en het buiten volop sneeuwde vond ik het heerlijk om in de sneeuw te werken zo met een lekker vuurtje erbij. Eenmaal klaar, in de werkplaats verder gegaan met de kantelbrug en toen was het 17:30 en tijd om naar huis te gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2017 23:16 #166650 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic wat heb jij vandaag gedaan
@ Paul, ja er is een speciale set voor in de handel maar het gaat evengoed met de spullen die ik gebruikt heb.
Het schijnt ook met behulp van tandpasta te kunnen maar dat geeft slechts een maand of 3 resultaat.
Vanavond in het donker gekeken en de lampen geven wel 35 % meer licht, de vrouw weer geheel gelukkig met haar voiture.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.