wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
01-10-2012 20:55 #118430 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Harder rijden met een 144 is geen probleem. Ook het rijgeluid valt wel mee. Maar als je structureel harder wil blijven rijden is een overdrive gewoon lekker en confortabel. Lijkt me een betere optie als een andere nokkenas als ik eerlijk ben.

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 21:02 #118432 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Jep,

ik wil nog wel eens,
na dat ik goed om me heen heb gekeken naar flitspalen, camera's, onopvallende auto's
(met vier man erin en een camera in het midden)
het gas ietsjes harder intrappen, heel soms hoor...
ik heb een B20A blok in mijn Ama hangen en mis de overdrive, toch rijdt de wagen erg fijn als je de 160 aantikt,
oké hij maakt iets meer herrie... maarja, dat hoort er bij...

Voor dat ik iedereen over mij heen krijg... ik rij regelmatig met mijn Ama, hij is niet mooi, hij gaat als de brandweer maar alleen als het kan... verder rijdt ik niet harder dan 100, meestal iets daar onder, kan ik tenminste lekker muziek luisteren...

Groetjes, Ruud

Drive it like you hate it was toch de slogan die bij de Amazon hoorde??

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 21:19 #118433 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Bedankt voor jullie reacties:)

Vooral op hele lange stukken naar het buitenland kan het nogal lekker zijn even wat harder te rijden. Maar je moet dus gewoon niet al te goed luisteren naar de toeren die het blok maakt. Ik wil eigenlijk een andere nokkenas om wat meer koppel te hebben en dat hij dus goed met een aanhanger kan rijden.

Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 21:19 #118434 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
En daarom ben ik ook blij met mijn B21 met 4 traps automaat, 1130 met net geen 3000 toeren p/min. Zo ie zo is hij stukken stiller als een 145 (sorry schoonpa) :oops: . Kan liggen aan de motor en bak natuurlijk maar ik vermoed ook dat de mijne qua geluidsisolatie beter is geisoleerd dan de 140 serie en misschien ook wel omdat het een amerikaan is, die willen toch altijd beter en luxer. Maarja die van mijn schoonpa is ook een amerikaan :? zal het leeftijds verschil van 11 jaar wel zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 21:23 #118436 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister een ruil gedaan met een compressor. Ik had nog een bouwmarkt compressortje staan van 25 ltr inhoud, zo'n heerlijke herrie schopper. En die kon ik ruilen tegen een compressor met een tank van 125 ltr. Hij is niet helemaal origineel meer maar het ging mij om de tank want die wil ik koppelen aan de creemer compressor die ik nog heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2012 10:25 #118459 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic wat heb jij vandaag gedaan

"k den Besten" schreef:
Bedankt voor jullie reacties:)

Vooral op hele lange stukken naar het buitenland kan het nogal lekker zijn even wat harder te rijden. Maar je moet dus gewoon niet al te goed luisteren naar de toeren die het blok maakt. Ik wil eigenlijk een andere nokkenas om wat meer koppel te hebben en dat hij dus goed met een aanhanger kan rijden.

Kees


Een Amazon bijvoorbeeld kan dat prima hebben. Zowel met B18 als B20 kun je prima langere stukken (>100km) 150km/h (GPS) rijden. Of een beetje meer. Je oren suizen nog 3 dagen na en dat kabaal kan knap vermoeiend zijn, maar 't schiet wel op en het houd je scherp ;)

Getest met de Amazon's op weg naar onze vakantiebestemming, dus volgepakt over de Autobahn. Beide auto's hebben geen overdrive.
Wat zulke snelheden/toerentallen op de langere termijn met de slijtage doet.. tja. De auto jarenlang stil laten staan is ook niet goed voor 'm..

'Drive it like you hate it', maar beloon 'm daarna wel met vele kilometers bochtige bergweggetjes, dan brengt hij/zij je ook weer keurig thuis. 8-)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2012 16:51 #118468 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Nog maar even verder off-topic dan:
De redblocks (vanaf de heel oude t/m de B23) kunnen heel lang tegen volgas aan worden "mishandeld". Een andere vraag is of het comfortabel is :D .
Mijn 144 is een beetje beter geisoleerd, andere ondertapijten en wat dempingsmateriaal onder de kap en tegen het brandbord. Dat scheelt al heel veel! Verder alle kabeldoorvoeren goed nakijken, er is er altijd wel een lek en daartegen helpt alleen dichten!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2012 19:29 #118473 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan

En daarom ben ik ook blij met mijn B21 met 4 traps automaat, 1130 met net geen 3000 toeren p/min. Zo ie zo is hij stukken stiller als een 145 (sorry schoonpa) . Kan liggen aan de motor en bak natuurlijk maar ik vermoed ook dat de mijne qua geluidsisolatie beter is geisoleerd dan de 140 serie en misschien ook wel omdat het een amerikaan is, die willen toch altijd beter en luxer. Maarja die van mijn schoonpa is ook een amerikaan zal het leeftijds verschil van 11 jaar wel zijn.


Ahum 1130 km/h moet zijn 130 km/h :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2012 20:42 #118485 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Die 1130 km gaan ze met de amazon op de zoutvlakte zelfs niet halen, joh! :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2012 22:06 #118491 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wel leuk om te zien wat jullie voor snelheden aan houden:) En mijn DAF's maken meer herrie als de 144 hoor, moet heel hard gaan rijden om dat te imiteren...
Maar als ik hard wil rijden pak ik de motor wel :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.