wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
16-07-2012 12:36 #115761 door Niels van de Ven
Beantwoord door Niels van de Ven in topic wat heb jij vandaag gedaan
Haha bedankt Ben, ik zal er op letten :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2012 21:11 #115995 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zojuist een ladinghout(vloerdelen) vervoerd op het dak van de 245. Lengte's van 4,5 mtr 22 mm dik en alles op zijn kant een volle dak breedte aan hout (bleek achteraf 210 m-1 te zijn)

Zal ff een foto laden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2012 22:45 #115997 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hierbij de foto's, let niet op de auto want die word als werkpaard gebruikt en kan pas genieten van zijn rust als de werkplaats klaar is.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2012 20:25 #116045 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hoi mensen,

Ik ben vandaag lekker vrij geweest, buiten dat ik lekker gelopen heb met de hond en op zoek geweest naar de juiste bout (unc 1/2) om de Dynamospanner vast te zetten aan het blok die ik dus meteen ook maar weer eens vast heb gezet. Lekker ff op marktplaats heb gesnuffeld alwaar ik een fan tegenkwam, tegen elk aannemelijk bod, dus ik geboden maar bleek dat hij niets hoefde te kosten... lol, dus heb ik voor de goede man maar ff een sixpack gehaald en ik heb een fan. Dit zal wel schelen hoop ik, sinds ik op gas rij kom ik er achter dat de temperatuur toch wel oploopt als ik langer voor het stoplicht of file sta.

Morgen dus maar even schoonmaken, spuiten en monteren voor de radiator...

Groetjes,
Ruud


Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2012 20:34 #116103 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Hoi mensen,

Vandaag de fan ingebouwd nadat ik gisteren strippen op maat heb gemaakt en voorzien van de benodigde gaten, daarna netjes gegrond en zwart gespoten. Vandaag dus geplaatst, wel lekker ff uitgeschoten met de boor, gevolg: gaatje in de radiateur... K.. Nieuwe radiateur gehaald bij de dichtst bijzijnde leverancier en netjes de boel geplaatst, foto's volgen nog..., Een nieuw zekeringen kastje geplaatst onder het dashboard voor de voeding van diverse apparaten als de radio, de fan, het alarm en de centrale vergrendeling.... lekker bezig.... De opstelling werkt nu nog over een relais vanaf het contact via een ON/OFF schakelaar, een thermostaat komt later wel. De fan draait dus met contact aan + schakelaar op ON

Alles werkt netjes zoals het hoort, so far so good...

Nu een proefritje, ff checken of alles goed is, ik weet niet waarom maar knipper links doet het goed, rechts piept er iets en het indicator lampje werkt niet (links wel)... poef kleine zekering door.... misschien is er iets gebeurd met de bedrading van mijn alarm licht, dat klopt ook, 1 draad wordt warm, gevoed door een constante plus snel maar uitzetten en morgen verder, ik hoop in ieder geval dat ik zo'n zekering kan scoren.... hoevel amp is die?? (in het ergste geval een zweefzekering plaatsen).

Ik ben niet in de buurt geweest van de knipperlichten, heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken...
Ik heb in ieder geval gelezen dat ipv de zekering een koplamp kan gebruiken om de fout op te sporen...

Alvast bedankt,

Ruud,, enne prettig weekeind!

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2012 12:23 #116181 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic wat heb jij vandaag gedaan
ik durf het niet te zeggen..... Maarre ik heb vandaag nog helemaal niets gedaan.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2012 20:13 #116202 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic wat heb jij vandaag gedaan
Maar Katja, het was ook niet direct sleutelweer!
Voor mij vandaag in ieder geval een grootse dag want de goede remschijven waren eindelijk binnen en nu ook van onberispelijke kwaliteit. De vooras is daarmee klaar. Weliswaar nog zonder veren, maar die monteer in pas als de wielen er op gaan en de motor op het subframe komt te rusten.
Verder met het tweede project: het dashboard. Bij dit pokkeweer bleef er niets anders over dan de oude Bison-kit resten er af te halen met Thinner en oplosmiddel. Net zo leuk als afwassen. Volgende week moet het andere dashboard klaar zijn. Het dichtlassen van de gaten die niet meer nodig zijn heb ik maar een keertje uitbesteed om wat tijd te winnen. Dan alles opbouwen (schakelaarverbindingen worden onverwoestbaar), testen, alles weer uit elkaar halen en dan definitief spuiten. Het normale sierlijstje van blik heb ik vervangen door massief messing dat aan de nieuwe vorm aangepast is. Wordt mooi!

Teun

Bijlage a-voortrein.jpeg niet gevonden



Bijlage rallyeinstruments.jpeg niet gevonden



Bijlage bisonkit.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2012 21:13 #116208 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik loop ff een paar dagen achter, maar ik heb de laatste loodjes aan het lood en zinkwerk van het dakkapel verricht afgelopen weekend. Ook geschilderd en vanavond zou ik het jaartal in klassieke stijl gaan schilderen met een penseel maar het pokke :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: weer gooit roet in het eten. Maar er is ook goed nieuws ik heb zojuist weer 900 euro verdiend. Alumacraft met 5 pk kortstaart yamaha verkocht. Mijn zoon wil een grotere alumacraft met 8 pk four stroke.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2012 22:25 #116257 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Eindelijk was het goed weer om het jaartal op mijn kunstwerk te gaan schilderen. Was een poos terug dat ik een penseeltje in mijn hand had. Man zulks trillen in het begin.

Dat kroontje heeft een reden, nl dat ons huis op het Oranjeplein staat en het was zo'n leeg vlak dat middenstuk dus dacht ik dat lijkt me wel leuk. Wel vreemd dat wij een Oranjeplein hebben want alle straatjes om ons heen zijn vernoemd naar hooggeplaatste figuren uit het verleden. 100 jaar geleden heeft de gemeente Krommenie een fout gemaakt door het Oranjeplein en het H D Arinkplein te verwisselen op de kaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2012 19:59 #116553 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag wat geschildert, loodwerk aan de zijkant van het dakkapel hersteld (moet nog een klein stukje). Op MP een flinke lading piepschuim platen gehaald (gratis) voor de isolatie van mijn werkplaats. Dacht ff dat doe ik wel met de 145 blijkt dat de platen 20 cm dik zijn en varieerend van 1 x 1 tot 2,50 x 1 en ik had niet genoeg aan de 145, nee een kleine bakwagen was beter geweest. Dus morgen terug met een grote bus van de buurman.

Straks nog even verder met de schuur thuis, moet ook nodig opgeruimd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.