wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
09-10-2012 20:14 #118797 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wat heb jij vandaag gedaan

"Rob Spoon" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Zoiets wil ik ook nog steeds maken. Alleen geen idee hoe dat aan te pakken. Er moet dan een flink stuk beton uitgehakt worden.


Ach Boele, het gat in het beton maken is niet zo moeilijk. Grote slijper er doorheen en het beton eruit scheppen. Maar dan, het uitgraven van het keldertje. En de grond zijdelings tegenhouden...

Alles kan, kost een beetje!


In Zeist mooie zandfundering. Zit inderdaad niet op het schuiven van zand te wachten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 22:54 #118845 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
vanavond de volvo 245 weer misbruikt. Een partij baddingen van 5,40 mtr lang 8 cm dik en 22 cm hoog op het dak vervoerd naar mijn werkplaats. Ik heb ze opgehaald uit Nieuw Vennep en Hoofdorp. Dit heb ik nodig om een zolder te kunnen maken om onderdelen van de Admiral op kwijt te kunnen als ik hem uitelkaar ga trekken. De 6 cillinder en bak moeten ook op de zolder dus de constructie moet solide zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2012 19:00 #118986 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
vandaag met de 145 naar de beurs geweest. Het viel me een beetje tegen wat betreft de sfeer en de grote van de beurs, naar mijn idee minder stands en veel minder auto's buiten. Maar toch goede zaken gedaan, ik heb een roestvrije achterklep van een 240 polar weten te scoren voor 75 euro en 2 voorschermen van het type oud model, ook voor 75 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2012 23:53 #119141 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gisteravond heb ik het spruitstuk vervangen van de 144. Ik had voor het weekend al de pakking vervangen. Dit bleek echter niet voldoende. Het spruitstuk is bij de buitenste uitlaatpoorten een beetje krom. Daar lekte hij dus. Met aandraaien kreeg ik het niet voor elkaar. Toevallig kon ik vanavond in Nieuwegein een spruitstuk kopen die wél recht was. Gelijk maar ‘even’ vervangen. Kon nu ook gemakkelijk bij het oliefilter. Vorige eigenaar had weinig kracht in zijn hand denk ik. Het oliefilter zat wel erg los. Verklaard ook de olie spatten om het filter heen.

Wie trouwens goed naar de foto kijkt, zal waarschijnlijk net als ik twijfelen om de dikke braam uit de uitlaatpijp te halen met een dremel. Ik leg mij er echter bij neer dat het geen sportieve auto is, dus doe er maar niets aan. Voordat ik weer nieuwe problemen op de hals haal.

Toen het spruitstuk verwisseld werd, moest ook het luchfilter los. Deze heb ik toch ook maar voor een nieuw exemplaar geruild.. Lijkt wel of er een brandje in het filterhuis heeft gewoed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 07:53 #119149 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Of muizen... :D

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 08:57 #119151 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic wat heb jij vandaag gedaan
Of Backfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 20:44 #119206 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic wat heb jij vandaag gedaan
Definitely backfire!
Ik heb overigens een rotdag gehad. Na lang sparen had ik eindelijk de rand van de spaarpot bereikt om een stel Minilite velgen aan te schaffen. Ik stuur een mailtje naar de UK met de vraag of ze ook HT (heat treated velgen; die zijn steviger) op voorraad hadden en ik krijg bericht terug dat de firma over de kop is. Ze proberen een doorstart te maken, maar de productie ligt voor onbepaalde tijd stil.
Maar niet getreurd, we rijden nog op Kronprinz.
Verder gegaan met de APK lijst: Alleen nog maar de richtingaanwijzer vastzetten, de tellerkabel vastzetten (sleept over de uitlaat), de uitlaatophanging aan het uiteinde "normaliseren' (had ik opgebonden voor rallyedoeleinden), de bovenste fuséekogels vervangen en dan is alles oké.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-10-2012 14:21 #119242 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan

"Teun van Popta" schreef:
Ik heb overigens een rotdag gehad. Na lang sparen had ik eindelijk de rand van de spaarpot bereikt om een stel Minilite velgen aan te schaffen. Ik stuur een mailtje naar de UK met de vraag of ze ook HT (heat treated velgen; die zijn steviger) op voorraad hadden en ik krijg bericht terug dat de firma over de kop is. Ze proberen een doorstart te maken, maar de productie ligt voor onbepaalde tijd stil.

Dat is zuur zeg. Om welke fabrikant gaat het? John Brown Wheels of de 'echte' Minilite? Volgens mij zijn de Minilites ook wel verkrijgbaar bij Nordicar/Scandcar/Tinustechniek.
Mocht je trouwens in de markt zijn voor 5x108 velgen: ik heb een zgan set Minilites (van JBW) te koop, hoor het wel als je interesse hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 20:20 #119255 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zojuist alle zekeringen eruit en erin gedrukt. Kwam vanavond achter dat het lampje van mijn OD bleef branden. Is nl altijd uit, dus is de OD dan ingeschakeld en schakeld hij lekker mee met de automaat. Nu dus niet, was dus 3000 toeren p/min op 100 km/h op de teller, rijd minder prettig. Maar hij doet het weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 21:39 #119259 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic wat heb jij vandaag gedaan

"Kees-Peter Geluk" schreef:

"Teun van Popta" schreef:
Ik heb overigens een rotdag gehad. Na lang sparen had ik eindelijk de rand van de spaarpot bereikt om een stel Minilite velgen aan te schaffen. Ik stuur een mailtje naar de UK met de vraag of ze ook HT (heat treated velgen; die zijn steviger) op voorraad hadden en ik krijg bericht terug dat de firma over de kop is. Ze proberen een doorstart te maken, maar de productie ligt voor onbepaalde tijd stil.

Dat is zuur zeg. Om welke fabrikant gaat het? John Brown Wheels of de 'echte' Minilite? Volgens mij zijn de Minilites ook wel verkrijgbaar bij Nordicar/Scandcar/Tinustechniek.
Mocht je trouwens in de markt zijn voor 5x108 velgen: ik heb een zgan set Minilites (van JBW) te koop, hoor het wel als je interesse hebt.


Vanuit het Sportregister heb ik begrepen dat Teun echt HT velgen nodig heeft, andere rally deelnemers hebben al velgen kapot gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.