wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
16-09-2012 21:11 #117784 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag geschildert, zolder van mijn schuur thuis opgeruimd en de spullen die naar mijn nieuwe werkplaats gaan alvast beneden gezet. Oud ijzer naar de nieuwe werkplaats gebracht, hoogedruk reiniger tergugebracht naar mijn schoonouders, gelijk ene bakkie leut gedaan. Een advertentie gezet op MP link.marktplaats.nl/595751630

Dat ik bij mijn nieuwe (nog in aanbouw zijnde) werkplaats kwam zag ik dat ze al lekker vergevordert zijn.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2012 21:26 #117787 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
eindelijk, voor 't eerst dit jaar de Amazon eens gewassen; blijkt dan een verrekt mooie auto te zijn.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2012 22:32 #117797 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic wat heb jij vandaag gedaan
Mooie loods René!

Dit weekend tot vervelends aan toe aan het schuren geweest in onze nieuwe woning. Alle eiken vloeren (boven + beneden) worden van een nieuw kleurtje voorzien (witte olie + hardwax) en daarvoor moet eerst alle -vergeelde- lak eraf. Wat een werk, maar dan heb je ook wat, hopen we.

Verder zijn we door familie & vrienden geholpen met al het schilderwerk in huis, hebben we geschuurd, de laatste wijzigingen voor de nieuwe keuken doorgegeven, geschuurd, verf gehaald, geschuurd, en we hebben ook nog wat geschuurd. En toen dat schuren klaar was, mochten alle V-groeven in de parketvloer beneden nog geschuurd worden. Op de knietjes en met de hand!

In ons volgende huis leggen we wel weer vloerbedekking...

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2012 22:58 #117801 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Misschien gaf ik de illusie dat ik de hele loods huur maar het gaat om het rechter gedeelte. Er moet dus nog een tussenmuur in. Maar hij is een stuk groter dan mijn eerste. De hele loods huren is qua huur wel te doen maar we moeten zelf aan de gang met isolatie en aftimmeren, uitbreiden van stroom e.d. en dan loopt het behoorlijk in de papieren. En ik wil zo snel mogelijk met mijn auto hobby verder ben al een 2 jaar aan het afkicken. En daarnaast veel ruimte is ook veel rommel verzamelen en daar heb ik een hekel aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2012 19:22 #117840 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic wat heb jij vandaag gedaan
René, dat wordt een heel mooie sleutelplek.
Als die klaar is kom ik graag een keertje kijken.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2012 22:51 #117860 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan

René, dat wordt een heel mooie sleutelplek.
Als die klaar is kom ik graag een keertje kijken.


Je bent van harte welkom. Misschien is een mini meet in de toekomst wel leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2012 16:14 #117997 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag de hefbrug opgehaald en de 16 tons pipe bender bij nadere inspectie bleek de brug toch een hydraulische variant te zijn en geen elektrische. Maakt me niet uit ik ben er blij mee.

geariveerd bij de werkplaats







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2012 20:24 #118086 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag geschildert, een latex emmer vol met boutjes moertjes schroeven spijkers en carroserie ringen gesorteerd. Erg geduldig werkje en soms ff wat anders gedaan (achter de laptop) om de sleur te breken. Ook nog naar mijn nieuwe werkplaats geweest om te kijken hoe het ervoor stond. Moest er toch heen want ik wilde even weten of ik bij mijn compressor's kon want die kan ik ruilen tegen en 125 ltr versie. Eind van de middag een sylvan 3,60 mtr lange platbodem gekocht met een evinrude 5 pk 4 stroke gekocht, althans mijn zoon van bijna 15 heeft hem gekocht want papa mocht hem ophalen uit Edam (want je hebt toch een grote auto zegt ie, kan makkelijk op het dak). De buiten boordmotor loopt als een zonnetje en gaat ondanks dat hij hiervoor een 5 pk yamaha 2 stroke had een stuk sneller.

De borstwering is gemetseld, de deuren zijn af en zitten erin en de vloer wordt volgende week voorzien van een beton laag want ik heb niveau verschil van in 1 keer 10 cm.





Hier waren we beland bij ons in het dorp vlakbij huis, de boot eraf gegooid en het laatgste stukje naar de steiger geroeid.
FF een plaatje zoals we de boot hebben vervoerd. Het is ook wel een kei van een auto, hij vindt niks te gek. Dan zit ie weer tot zijn dak vol met spullen of op het dak ligt een pak hout of hij trekt een tendenasser met zware lading en nu weer een boot op het dak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Nieuwendijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2012 16:04 #118415 door Henk Nieuwendijk (GAST)
Beantwoord door Henk Nieuwendijk (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
wat ik vandaag heb gedaan is de ontsteking die we hadden mmegenomen van het b20 blok gereinigd en weer als nieuw gemaakt draait als een zonnetje
nu de motor zelf maar dat zal wel na deze zondag worden
ga een weekend naar noorwegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 20:24 #118422 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zaterdag weer een deel van de 144 gepoetst:) Nadat de wielkastranden gespoten zijn wil ik nu heel de auto poetsen.

Even een algemeen vraagje;
Ik rij met B20A en een 4 bak zonder overdrive met mijn V144 meestal 100. Nu wil ik een tt3 as gaan monteren deze winter als ik de cilinderkop ga laten reviseren.

Nu vroeg ik me af, zijn er mensen zonder overdive die harder als 100 rijden? Ik heb dan altijd het idee dat de motor opstijgt:) Hij kan wel 130 volgens mij. Maar het lijkt me wel eens lekker om lange afstanden wat harder te rijden, zijn er van jullie die dat doen?

Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.