Als student beginnen aan Volvoliefde?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2012 21:49 #114119 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Afhankelijk van wat je nu rijdt (en wat die oplevert), heb je dan toch een prima basis om te starten.
Bijv. deze link.marktplaats.nl/562195013
Wel een overdrive, body ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Helaas geen LPG, dus die kosten van inbouw komen er dan nog bij (ca 1000 euro).

Ook deze link.marktplaats.nl/562213625 zou, als hij in de basis hard is, best een leuke instapauto kunnen zijn.
Roest aan deuren staat niet mooi, maar mag nog heel lang voor de APK.

Ik heb met mijn gerestaureerde Amazon tot twee jaar geleden zo'n zes jaar in de winter gewoon doorgereden.
Hij heeft nu dan ook wel weer wat plekjes.
Als je hem na de pekel goed afspoelt en zorgt dat he de bodem goed blijft behandelen gaat het nog best lang goed.
Wel helpt het enorm als hij droog kan staan, maar dat is bij mij ook pas de laatste jaren.
Onder een zeil is dan weer niet zo goed, dan kan hij niet ademen.

Voor een goede koop zou ik een onafhankelijke expert meenemen. Niek de Boer doet aankoopkeuringen en Ed vanuit SBKarnhem volgens mij ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2012 00:31 #114127 door Sander Gils
Beantwoord door Sander Gils in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?

"Lars Rengersen" schreef:
Afhankelijk van wat je nu rijdt (en wat die oplevert), heb je dan toch een prima basis om te starten.
Bijv. deze link.marktplaats.nl/562195013
Wel een overdrive, body ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Helaas geen LPG, dus die kosten van inbouw komen er dan nog bij (ca 1000 euro).

Ook deze link.marktplaats.nl/562213625 zou, als hij in de basis hard is, best een leuke instapauto kunnen zijn.
Roest aan deuren staat niet mooi, maar mag nog heel lang voor de APK.

Ik heb met mijn gerestaureerde Amazon tot twee jaar geleden zo'n zes jaar in de winter gewoon doorgereden.
Hij heeft nu dan ook wel weer wat plekjes.
Als je hem na de pekel goed afspoelt en zorgt dat he de bodem goed blijft behandelen gaat het nog best lang goed.
Wel helpt het enorm als hij droog kan staan, maar dat is bij mij ook pas de laatste jaren.
Onder een zeil is dan weer niet zo goed, dan kan hij niet ademen.

Voor een goede koop zou ik een onafhankelijke expert meenemen. Niek de Boer doet aankoopkeuringen en Ed vanuit SBKarnhem volgens mij ook.

Hey,

Bedankt voor het meekijken :)

Die 2de lijkt mij dan een betere keus. Die 2500,- is ook wel ongeveer wat ik denk te hebben na de verkoop van mijn huidige auto.
De 2de lijkt mij beter omdat er al een lpg inzit, en omdat die motor net onder handen is genomen? :)

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 19:20 #114146 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
@ sander, het maakt niet uit of je 100 keer door de pekel heen rijdt of 10 keer. Het gaat erom dat je door de pekel heen rijdt.

www.speurders.nl/overzicht/autos/klassie...8-2012-93348866.html

Meeste onderhoud is goed te doen zonder brug, ik heb zelf 2 rijplaatjes, om net dat beetje meer sleutelvrijheid te geven

Bijlagen:

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2012 20:16 #114149 door Sander Gils

"Ronald Damme" schreef:
@ sander, het maakt niet uit of je 100 keer door de pekel heen rijdt of 10 keer. Het gaat erom dat je door de pekel heen rijdt.

www.speurders.nl/overzicht/autos/klassie...8-2012-93348866.html

Meeste onderhoud is goed te doen zonder brug, ik heb zelf 2 rijplaatjes, om net dat beetje meer sleutelvrijheid te geven

Oke, maar kan het? Kan ik de Volvo Amazon als enigste auto gebruiken?
Want ik krijg het gevoel dat mijn huidige auto veel praktischer en minder geld kost?

Ik dacht dat ik gerust Volvo Amazon kon rijden als woon-werk verkeer en soms wat verder..?

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 20:43 #114151 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?

Oke, maar kan het? Kan ik de Volvo Amazon als enigste auto gebruiken? Als je hem goed controleert en onderhoud dan kan dat
Want ik krijg het gevoel dat mijn huidige auto veel praktischer en minder geld kost?zou goed kunnen ik weet niet wat het nu kost

Ik dacht dat ik gerust Volvo Amazon kon rijden als woon-werk verkeer en soms wat verder..?gaat prima mits je hem dus goed bijhoud

Betreffende de amazon van speurders, voor dat geld heb je beter auto''s of voor wat meer.
Die voorruit lekt ongetwijfeld dus ook waarschijnlijk rotte bodem onder de voorruit is wel heel erg geroest deuren zijn rot> oke kan.
Hier zou ik niet aan beginnen de 2 die eerder zijn genoemd zien er veel beter eruit.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2012 20:50 #114153 door Sander Gils

"Kevin de Leuw" schreef:

Oke, maar kan het? Kan ik de Volvo Amazon als enigste auto gebruiken? Als je hem goed controleert en onderhoud dan kan dat
Want ik krijg het gevoel dat mijn huidige auto veel praktischer en minder geld kost?zou goed kunnen ik weet niet wat het nu kost

Ik dacht dat ik gerust Volvo Amazon kon rijden als woon-werk verkeer en soms wat verder..?gaat prima mits je hem dus goed bijhoud

Betreffende de amazon van speurders, voor dat geld heb je beter auto''s of voor wat meer.
Die voorruit lekt ongetwijfeld dus ook waarschijnlijk rotte bodem onder de voorruit is wel heel erg geroest deuren zijn rot> oke kan.
Hier zou ik niet aan beginnen de 2 die eerder zijn genoemd zien er veel beter eruit.

Vast een beginnerskwestie;

Wat valt daar precies onder? :oops:

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 21:04 #114155 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
ik heb eerst 12 jaar een Amazon gehad als dagelijks vervoer en nu sinds 7 jaar een 145.
geen probleem, al knappen ze er natuurlijk niet echt van op als ze altijd buiten staan. maar echt heel problematisch hoeft dat ook weer niet te zijn. zoek een harde auto. alle techniek is uitwisselbaar; kosten zijn te overzien. op plaatwerk kan je lelijk leeglopen, dus nogmaals: zoek er eentje met weinig/geen roest!

Groet, Hans

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-06-2012 01:27 #114156 door Sander Gils

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-06-2012 08:31 #114158 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
1) Die had ik ook gespot, lijkt me een interessante om te gaan bekijken

2) Is een 1961-er, niet de meest geschikte voor dagelijks gebruik. Zo'n oude is doorgaans iets duurder omdat ze zeldzamer zijn. Dan kun je bij minder geld dus ook minder auto verwachten. Dit lijkt me typisch een auto die opgereden is. Er staat ook "is toe aan restauratie". In jouw geval zou ik er niet aan beginnen.

3) Heeft nog maar een paar maanden APK en de roest aan de achterkant is vast nog maar het begin. Als je laswerk niet zelf kunt zou ik deze niet nemen. Is wel een 1969-er, dus dat is een voordeel en de brede velgen is ook een leuke optie. Toch zou ik als ik jou was naar iets zoeken met een betere body en frissere APK of vragen of deze met nieuwe APK verkocht kan worden. Dan kun je in elk geval nog twee jaar rijden. Zo niet, dan heb je ook een idee waarom hij weg gaat.

4) Ziet er leuk uit, maar de foto's onthullen weinig en de prijs staat er niet bij. Lijkt op het eerste gezicht nog wel iets beter dan de nummer 1 uit je lijst.

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-06-2012 12:35 #114161 door Sander Gils

"Lars Rengersen" schreef:
1) Die had ik ook gespot, lijkt me een interessante om te gaan bekijken

2) Is een 1961-er, niet de meest geschikte voor dagelijks gebruik. Zo'n oude is doorgaans iets duurder omdat ze zeldzamer zijn. Dan kun je bij minder geld dus ook minder auto verwachten. Dit lijkt me typisch een auto die opgereden is. Er staat ook "is toe aan restauratie". In jouw geval zou ik er niet aan beginnen.

3) Heeft nog maar een paar maanden APK en de roest aan de achterkant is vast nog maar het begin. Als je laswerk niet zelf kunt zou ik deze niet nemen. Is wel een 1969-er, dus dat is een voordeel en de brede velgen is ook een leuke optie. Toch zou ik als ik jou was naar iets zoeken met een betere body en frissere APK of vragen of deze met nieuwe APK verkocht kan worden. Dan kun je in elk geval nog twee jaar rijden. Zo niet, dan heb je ook een idee waarom hij weg gaat.

4) Ziet er leuk uit, maar de foto's onthullen weinig en de prijs staat er niet bij. Lijkt op het eerste gezicht nog wel iets beter dan de nummer 1 uit je lijst.

De vierde heb ik gemaild, een paar extra foto's:

dl.dropbox.com/u/36070373/Amazon ... 480%29.jpg
dl.dropbox.com/u/36070373/Amazon ... %20011.jpg
dl.dropbox.com/u/36070373/Amazon ... %20012.jpg

Hierna nog mail-contact gehad;

Hi Sander,
Chassis is keihard. Nog wat plekjes op dorpels, maar zeker niet rot. B18, Op LPG, simons uitlaat. Geen overdrive. Doe hem weg omdat ik ook nog amazon combi en andere amazon heb. Is een te veel. Kom anders effe kijken. Tel ***.
Ron

Tsja, geen overdrive, gemis? Beter contact zoeken met de eerste?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD