Als student beginnen aan Volvoliefde?
- Sander Gils
- Junior lid
-
@ Braaksma: Ik heb totaal niets met lassen of iets. Iemand om mij heen ook niet. Voor lassen moet ik echt verder kijken, dat is dan een probleem.
Hier bij de Volvo dealers hebben ze ook niet veel, bij eentje wel een oldtimer, maar die was in zo'n trieste staat, en het personeel daar was zo enorm aan het pushen dat het nooit goed kon zijn.
Misschien moet ik dan toch maar afwijken van mijn liefde, en een lelijke moderne auto van 1500,- kopen

Wel iedereen nogmaals bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dan kun je voor een aankoop keuring bijons terecht, in Arnhem vanaf 1 januari 2011,
Wij hebben met enkele oparticulieren een hobbyruimte gehuurd, waar onderhoud en onderricht voor beurten en simpele reparaties kan worden gegeven.
Gereedschap ev. aanwezig.
Welke Regio woon jij ?
Misschien kun je gegevens over jou en de wagen mailen naar
dutchdoc5@hotmail.com
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Je hebt PM van mij ontvangen.
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
Ik zelf ben ook student en rij ook een amazon, het rijden in een amazon is een waar feest (mits je niet al te snel wilt of wil scheuren natuurlijk). Ik kan je het dan ook absoluut aanraden om deze prachtige klassieker te gaan rijden.
Het feit dat je niet goed kan lassen zegt helemaal niets. De allerbelangrijkste vraag in deze is doe hoeveelheid tijd je wil/denkt te gaan besteden aan je klassieker en de hoeveelheid geld die je wenst te spenderen (vergeet zeker alle gereedschappen niet!!!). Lassen kan je leren en het beste is door een lasapparaat dan wel te kopen dan wel te lenen (liefste een mag/mig lasaparraat). Je kan gewoon thuis in je schuurtje een paar proefjes maken en daar jezelf helemaal testen. Je kan bijvoorbeeld gewoon een stuk plaatstaal kopen van 0,5m2 en daar de nodige proefstukjes mee maken (kosten +-20 euro). Voor tips met lassen en andere tips kan je dit fantastische forum afstruinen naar de juiste info.
Ik zou je aanraden om een auto te kopen voor veel minder dan je nu van plan was. Er staan soms nog echt 'goede' auto' s tussen voor +-1000 euro. Ook zou ik op zoek gaan naar iemand met ruimte om te klussen

Mijn auto is niet moeders mooiste (zeker na een stel idioten over mijn auto hebben staan springen) maar ik geniet er nog elke dag van. Het belangrijkste is dat je een soort liefde voor je ouwe auto'tje over hebt en dat je de tijd hebt om er aan te klussen. Mooi maken kan je dan altijd nog doen bijvoorbeeld als je bent afgestudeerd het belangrijkste is eerst namelijk om roest zo veel mogelijk te beperken en waar die bestaat simpelweg te stoppen. Als je een goed onderhouden volvo hebt als je bent afgestudeerd kan je altijd nog denken aan wat er allemaal niet optisch beter kan.
Succes met je keuze en verstandig dat je er zo goed over na denkt voordat je begint met zo'n prachtig avontuur.
Groet,
Oscar
P.S. bedenk van te voren wel dat je enige vorm van stress bestendig moet zijn want soms zit het mee en soms zit het tegen

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Bezoeker
-
" Onbekend" schreef:
Misschien moet ik dan toch maar afwijken van mijn liefde, en een lelijke moderne auto van 1500,- kopen
Wel iedereen nogmaals bedankt
Denk dat hij dus voor een moderne auto is gegaan.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-

Ik bewonder een ieder hier die zo uitgebreid er op in is gegaan!

PS het feit dat je "onbekend" heet zegt toch al genoeg? Ik heb trouwens zat amazons gehad van rond de 1000 euro die dagelijks bereed. (op LPG!)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Ik vermoed dat onbekend meer iemand is van de categorie: 'ik heb amper inkomen, en zou meer dan graag in het avontuur van de oldtimer springen, maar durf dat niet zo goed en heb een duwtje in m'n rug nodig zodat ik in het diepe val en erachter kom of ik kan zwemmen.' Daarnaast kan ik z'n vragen hier alleen maar toejuichen, aangezien hij dan alvast een soort van reddingsvest heeft gevonden voor het geval het niet helemaal wil lukken en omdat het ook anderen in eenzelfde zou kunnen helpen. Een vergelijkbare situatie met de situatie waarin ik me bevond toen ik 1,5 jaar geleden mijn volvo tegenkwam op een parkeerplaats en gelijk verliefd was.
De afgelopen maanden/jaren heb je met hoge snelheid vele verschillende projecten en problemen op dit forum beschreven, waar ikzelf veelal m'n bedenkingen bij had. Daarover heb ik nooit uitgelaten, omdat ik dat niet gepast vond. Maar een reactie als hierboven lokt nu toch uit dat ik dit even kwijt wil.
Luuk, dit is geen aanval, en ik hoop dat je het ook niet zo opvat. Wees vooral blij dat er een forum is waar elke vraag gesteld kan worden door iedereen, zonder al te bang te hoeven zijn voor het krijgen van een afkeurende reactie.
(Mocht ik door een zekere vorm van sarcasme in je reactie heenkijken, dan nog vind de term 'onzinnige vraag', 'blij dat hij weg is', en conclusies verbinden aan een accountnaam niet erg vriendelijk)
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4