Als student beginnen aan Volvoliefde?
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-

Maar zo te horen lijdt je niet echt onder het geheel!!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
werken; nuttige tips, raad, advies en info zijn ook te vinden op:
Plaatwerk vervangen
(het pakket in de link hierboven is deel van uitgebreider pakket met ook
leerrijke info:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/search.php?st=0&sk=...k+vervangen&start=90 ">search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=plaatwerk+vervangen&start=90
)
ps forum leerde mij dat er voor jongeren/studenten meerdere soorten "vangnetten" zijn:
naast club zijn er blijkbaar ook familieleden (vaders, ooms,...,met of zonder bedrijf),
die als extra vangnet dienst (kunnen) doen - een tip voor "onbekende"?
- Sander Gils
- Junior lid
-
Heel veel tijd verder, en twee computers verder, waardoor ik even dit forum kwijt was. 1000maal sorry.
Mijn username is gewoon een fout en wordt hopelijk ook veranderd

Ik heb even een pauze gehad, maar heb nog steeds de liefde voor een Amazon

Sorry voor het niet reageren nogmaals. De Amazon van de openingspost wordt het niet, ik hoop wel een andere!
- Sander Gils
- Junior lid
-
Volvo Amazon Sedan, LPG
Kleur: Grijs (kleurnr. 80)
Brandstof: LPG + Benzine
Bouwjaar: 1964
Opties: LPG, Trekhaak en SIMONS uitlaat
Prijs:2.750,00.
U kunt de auto bij ons in Barneveld op bezichtigen!
Klik HIER voor de rechtstreekse link naar You Tube.
Deze auto wordt in consignatie verkocht.
(via www.volvo-klassiekers.nl/html/vo ... amazon.htm )
Iemand hier via de foto's al opmerkelijkheden die hij/zij kan zien?
Of kent iemand toevallig de "verkoper"?
- Ron van Dijk
- Junior lid
-
Succes met je keuze!
Ron
Volvo for Life!
- Sander Gils
- Junior lid
-
Bedankt voor je reactie!"R.G.M. van Dijk" schreef:
Lijkt me een duidelijk verhaal, een hoop werk aan de carroserie. Verkoper is een (hele) bekende in de Volvo Klassieker wereld en staat volgens mij erg goed bekend.
Succes met je keuze!
Ron
Fijn om te horen dat wat ik daar ook koop, het in ieder geval wel vertrouwd is! Dat die beste meneer uit Barneveld dus wel te vertrouwen is

Is roest zelf te verhelpen? Of moet je hier wel echt een doorgewinterde Volvofanaat voor zijn?
Het zou voor mij, zoals waarschijnlijk al gelezen mijn eerste auto en klassieker zijn.
Welke dingen moet ik controleren bij het kopen van de auto? Of welke dingen moet ik even vragen voordat ik hem aanschaf?
Op de site staan ook nog anderen, maar een hoop boven deze prijs..
Ben je woonachtig in de Regio Arnhem ? bij mijn Stichting geven we onafhankelijke advieze en doen we keuringen. Wil je 'of topic' even met een PB contact met me opnemen ? Wellicht heb ik een interessante Amazon voor je.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ron van Dijk
- Junior lid
-
Laat wel ff weten waneer je er een hebt gevonden!
Succes!
Ron
Volvo for Life!
Over waar je op moet letten, vraag het 100 mensen en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
Mijn 50 cent:
1- De balken onder de voorschermen - die rotten te gemakkelijk door.
2- De vloer tegen het punt waar hij omhoog begint te lopen (richting motor ruimte)
de balk onder de portieren - die bestaat uit drie stukken. de eigenlijke U profiel balk zijn er 2 van, en een voorzet stuk camoufleert wat er werkelijk aan de hand is.
3- Compressie van de motor - als ik alles goed gelezen heb zit je met jouw budget niet te wachten op een motor revisie.
4- De wielkasten en wiel randen achter.
Als hij een open dak heeft zou ik ook onder de matten achter kijken, tussen de voorstoelen en achterbank. Opendaken kunnen een berg ellende veroorzaken (ervarings expert hier

Hoe dan ook, ik denk dat als je wilt, er wel iemand mee wil gaan om de boel eens goed te bekijken. Dat wil niet zeggen dat er dan niet iets kostbaars gemist gaat worden, dus vaar nooit blind op andermans kompas.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Sander Gils
- Junior lid
-
Bedankt! PM ontvangen!"E.S.G. Zee" schreef:
Beste Sander,
Ben je woonachtig in de Regio Arnhem ? bij mijn Stichting geven we onafhankelijke advieze en doen we keuringen. Wil je 'of topic' even met een PB contact met me opnemen ? Wellicht heb ik een interessante Amazon voor je.
Bedankt voor de info, nu weet ik ook weer gelijk een aantal punten om op te letten bij aanschaf. Ik heb mede door jou goede referentie van Ed, Ed een PM gestuurd."Gerben Polder" schreef:
Als Ed wat voor je weet kun je dat zeker vertrouwen. Het is in ieder geval de moeite waard om de twee opties naast elkaar te leggen en te kijken waar je hard sneller van gaat kloppen. dat kan je een berg motivatie in de toekomst geven.
Over waar je op moet letten, vraag het 100 mensen en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
Mijn 50 cent:
1- De balken onder de voorschermen - die rotten te gemakkelijk door.
2- De vloer tegen het punt waar hij omhoog begint te lopen (richting motor ruimte)
de balk onder de portieren - die bestaat uit drie stukken. de eigenlijke U profiel balk zijn er 2 van, en een voorzet stuk camoufleert wat er werkelijk aan de hand is.
3- Compressie van de motor - als ik alles goed gelezen heb zit je met jouw budget niet te wachten op een motor revisie.
4- De wielkasten en wiel randen achter.
Als hij een open dak heeft zou ik ook onder de matten achter kijken, tussen de voorstoelen en achterbank. Opendaken kunnen een berg ellende veroorzaken (ervarings expert hier)
Hoe dan ook, ik denk dat als je wilt, er wel iemand mee wil gaan om de boel eens goed te bekijken. Dat wil niet zeggen dat er dan niet iets kostbaars gemist gaat worden, dus vaar nooit blind op andermans kompas.