Als student beginnen aan Volvoliefde?
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2010 12:51 #98840
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
"Wees vooral blij dat er een forum is waar elke vraag gesteld kan worden door iedereen, zonder al te bang te hoeven zijn voor het krijgen van een afkeurende reactie."
Zo ben ik hier ook bezig, en mijn zoons kunnen ook alletwee een 140 rijden omdat ze hun vader hebben als vangnet. Mooie omschrijving dus!
Jammer van het commentaar op iemand anders, verder: eens!
Zo ben ik hier ook bezig, en mijn zoons kunnen ook alletwee een 140 rijden omdat ze hun vader hebben als vangnet. Mooie omschrijving dus!
Jammer van het commentaar op iemand anders, verder: eens!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2010 14:18 #98841
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Helemaal mee eens, en als je geen vangnet hebt, dan wordt je toch gewoon lid?
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-12-2010 15:03 #98842
door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Ook als je een 'vangnet' hebt is het niet alleen verstandig maar ook gewoon leuk om lid te worden van deze vereniging!

15-12-2010 19:58 #98854
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Ik ben ook ooit student geweest, met mijn blauwe (kleur 99) '70 Amazon B20A jaar in jaar uit gereden door weer en wind.
Heb het over de zeventiger/tachtiger jaren ca 150000 km gereden.
Relatief weinig problemen, heeft me nooit laten staan !!, uiteindelijk gerestaureerd in 1987, motor liep prima ,aar was echt volledig versleten, bak idem, om over de carrosserie nog maar te zwijgen. vond een leuke foto uit die tijd zal ik scannen en opsturen.
Een amazon is prima als daily driver, begin wel met een goede basis,
Gezien de onderdelen voorziening en de gangbare prijzen kun je misschien beter met een 140 beginnen, staan er meerder van te koop.
Heb het over de zeventiger/tachtiger jaren ca 150000 km gereden.
Relatief weinig problemen, heeft me nooit laten staan !!, uiteindelijk gerestaureerd in 1987, motor liep prima ,aar was echt volledig versleten, bak idem, om over de carrosserie nog maar te zwijgen. vond een leuke foto uit die tijd zal ik scannen en opsturen.
Een amazon is prima als daily driver, begin wel met een goede basis,
Gezien de onderdelen voorziening en de gangbare prijzen kun je misschien beter met een 140 beginnen, staan er meerder van te koop.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
15-12-2010 20:28 #98855
door Ed van der Zee
Heren, in beeld hoe een pas afgestudeerde dokter vergaat om zijn . studenten auti'te redden.
Laat het een waarschuwing zijn voor jongelui die net hun rijbewijs hebben en
Dit was het plaatje voordat ik kon zien hoe rot hij was....
Overigens ben ik voor leden van de VKV in de Regio Arnhem beschikbaar om uw (mis)aankoop van commentaart te voorzien.
Waarde bepaling waag ik me alleen in hele getallen aan, kan wel een inschatting maken wat er moet gebeuren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Heren, in beeld hoe een pas afgestudeerde dokter vergaat om zijn . studenten auti'te redden.
Laat het een waarschuwing zijn voor jongelui die net hun rijbewijs hebben en
Bijlage amaz3.jpeg niet gevonden
Dit was het plaatje voordat ik kon zien hoe rot hij was....
Overigens ben ik voor leden van de VKV in de Regio Arnhem beschikbaar om uw (mis)aankoop van commentaart te voorzien.
Waarde bepaling waag ik me alleen in hele getallen aan, kan wel een inschatting maken wat er moet gebeuren.
Bijlage defama2.jpeg niet gevonden
Bijlage defama1.jpeg niet gevonden
Bijlage amaz3.jpeg niet gevonden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Bijlagen:
15-12-2010 21:47 #98859
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Wat een nostalgie.
Die Ford ervoor, die zie je niet meer in het hedendaagse verkeer.
Mijn eerste rijdende studentenauto was ook een smurfenblauwe Amazon.
(De echte eerste was een overmoedig restauratie project die later gesloopt is.)
Die Ford ervoor, die zie je niet meer in het hedendaagse verkeer.
Mijn eerste rijdende studentenauto was ook een smurfenblauwe Amazon.
(De echte eerste was een overmoedig restauratie project die later gesloopt is.)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:36 #98872
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Dit was mijn eerste gewaagde gok met het kopen van een Volvo.
Gelukkig een oom met een constructiebedrijf, die er wel een nieuwe binnendorpel in wilde lassen. Vind het zelf nog altijd verbazend hoe hij de heftruck eronder zette
Technisch perfect, qua hardheid iets minder :lol:
Hier na een flinke poetsbeurt + een knappe foto!:
Gelukkig een oom met een constructiebedrijf, die er wel een nieuwe binnendorpel in wilde lassen. Vind het zelf nog altijd verbazend hoe hij de heftruck eronder zette

Hier na een flinke poetsbeurt + een knappe foto!:
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 08:48 #98899
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Beste "van oosten" mijn berichtje over de kattenrug is toch van iets andere strekking, en natuurlijk mag iedereen een vraag stellen. Bovendien mag iedereen daar toch daarover ook een mening over hebben? Maar het feit dat mijnheer "onbekend" ondanks alle adviezen niet meer reageert is wat wrang voor de leden op dit forum die uitgebreide adviezen hebben gegeven. Ik heb in ieder geval iets met jullie adviezen gedaan waarvan nogmaals dank allen!
En boos word ik niet hoor want ik ben een zeer makkelijk en niet verzuurd: zo en nu weer on topic!
Ik vind het trouwens erg leuk om te zien hoe de mensen hier ondanks dit onderwerp laten zien hoe de volvo liefde is ontstaan met foto's en al. Klasse! (ik ben echter met een rode kever uit 1963 begonnen... :oops: )
De kattenrug is niet doorgegaan ivm laswerk en het beschikbare budget. dus nu weer op zoek naar een amazon.
En boos word ik niet hoor want ik ben een zeer makkelijk en niet verzuurd: zo en nu weer on topic!
Ik vind het trouwens erg leuk om te zien hoe de mensen hier ondanks dit onderwerp laten zien hoe de volvo liefde is ontstaan met foto's en al. Klasse! (ik ben echter met een rode kever uit 1963 begonnen... :oops: )
De kattenrug is niet doorgegaan ivm laswerk en het beschikbare budget. dus nu weer op zoek naar een amazon.

18-12-2010 10:52 #98903
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
Hoi! Maak je geen zorgen over "wrang"hoor, er lezen meer mensen mee en die hebben misschien wél iets aan de antwoorden.
Bovendien is het geven van antwoorden (als je ze kent) best leuk om te doen, anders moet je het gewoon niet doen!
Succes met je zoektocht en zorg dat als je tamelijk nieuw bent in Volvo-land je iemand meekrijgt die gelouterd is!
Bovendien is het geven van antwoorden (als je ze kent) best leuk om te doen, anders moet je het gewoon niet doen!
Succes met je zoektocht en zorg dat als je tamelijk nieuw bent in Volvo-land je iemand meekrijgt die gelouterd is!
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 23:57 #98918
door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Als student beginnen aan Volvoliefde?
ben niet zo nieuw meer in volvo land, alleen met kopen gok ik nog wel eens. vervolgens komt de garagehouder er achter dat die weer zijjn 2e huis kan bekostigen met mij als klant 
Heb inmiddels 3 amazones gehad, 2 x 244 en 2x een 144, tussendoor wat kevers. ben dus niet geheel klassieker onbekend. helaas niet echt een klusser (geen ruimte en verstand..)

Heb inmiddels 3 amazones gehad, 2 x 244 en 2x een 144, tussendoor wat kevers. ben dus niet geheel klassieker onbekend. helaas niet echt een klusser (geen ruimte en verstand..)