Als student beginnen aan Volvoliefde?

• Sander Gils
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-11-2010 20:20 #97688 door Sander Gils
Als student beginnen aan Volvoliefde? is gemaakt door Sander Gils
Hey Volvofanaten!

Even een lang verhaal, omdat ik er veel over te weten wil komen voordat ik deze (voor mij) grote stap zet.

Ik ben via een ander forum in liefde gevallen voor een Volvo Amazon B20 uit 1969. 2-deurs.

Ik ben nu 17 en over een maand 18. Ik ga er vanuit dat ik mijn rijbewijs wel vlot heb ivm mijn vader die een rijschool heeft ;) . Ik heb nog geen kennis van de techniek van een auto oid. Ik zal het moeten hebben van de boekjes en dergelijken. Al zijn Volvo's geen moeilijke auto's heb ik vernomen?

Maar ik ben ook nog student, en heb dus niet veel te besteden, toch heb ik de slechte drang om een auto te kopen. En ik ben verliefd geworden op die Volvo. Maar is het slim?

Voordelen Volvo = Geen wegenbelasting, 'goedkope' verzekering.
Nadelen Volvo = Eventuele kosten onderhoud/reparatie, geen airco/verwarming.

Aanschaf= 3000,- - ongeveer 1 op 8 verbruik

Ik zou ook kunnen gaan voor een auto met ongeveer dezelfde aanschafwaarde (of wat lager) en dan gaan voor een wat jongere auto zonder die reparatiekosten.

Voordelen jongere auto = 'fatsoenlijke' verwarming/airco, veiligheidsnormen, betere techniek mbt remmen en dergelijke
Nadelen jongere auto = Wegenbelasting, duurdere verzekering.

Ik kan de auto NIET stallen, dus hij zal altijd buiten staan. En het wordt echt woon-studie verkeer. Dus dat is niet veel km's maar het zijn er wel een aantal.

Hebben jullie nog tips of juist nadelen waardoor mijn koop gemakkelijker zou worden gemaakt?

Ik heb de onderstaande advertentie in mijn gedachte;

Opmerkelijk: GEEN lpg installatie ingebouwd.

Alvast bedankt voor jullie "hulp"!

Dit is het forum + foto's: forum.fok.nl/topic/1534644/1/25

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Danny Meeuwessen (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer