Als student beginnen aan Volvoliefde?
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Gils
- Junior lid
-
"Tom Steverink" schreef:
Leuk hoor Sander, gewoon blijven streven, op een dag komt-ie voorbij die Volvo en heb je de centjes.....
Leuk dat jullie het leuk vinden dat ik weer wat van me laat horen"Hans Latenstein" schreef:
haha, leuk dat je weer wat van je laat horen!
je moet gewoon ook wat geluk met een auto hebben, dan maakt 't eigenlijk niet uit hoe oud hij is (tot op zekere hoogte dan); aan de andere kant kan je met wat pech op iedere auto leeglopen...
verkoop die engelse zooi lekker en koop een stoere Zweed!
oude liefde roest niet, oude Volvo's helaas wel...

Qua geld blijf ik nog zeker 4 jaar student, en dat is toch geen vetpot, dusja...
En wat die laatste zin betreft, ik ben daar toch wel bang voor.. Dat ik gewoon de mooie Zweed niet kan onderhouden...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik ben ook student.
Ik heb ook eerst modernere auto's gereden die ik probeerde te onderhouden. Ook heb ik wegwerp auto's gereden (500 euro aanschaf en voor de apk verkopen)
Nu rij ik een amazon. Ik ben erachter gekomen dat alle auto's veel geld kosten, of het nou een wegwerp is of een "moderne" auto. Zelf ervaar ik dat ik meer plezier heb van de amazon en dat hij kwa kosten niet duur is. Technisch gaat er vrij weinig kapot aan de auto. Alleen als je een te goedkope auto koopt, moet je wel wat achterstallig onderhoud wegwerken. Daarna weet je meteen wat je aan de auto hebt en dat alles lekker degelijk gebouwd is.
Optisch is de mijne niet de mooiste, maar zolang tie door de apk heen komt, blijf ik hem rijden. Tot de dag dat er voldoende liquide middelen zijn dat ze de opknapbeurt krijgt die ze verdient.
Voor nu is mijn amazon goedkoper dan mijn voormalige volvo S40, zeker met onderhoud gezien. Op langere tochten haal ik 1 op 12 (euro '98) op de snelweg met een 3-bak, gecombineerd verbruik ligt bij mij tussen 1 op 9 en 1 op 11. Al met al toch nette waarden voor zo'n oude auto.
Het is wel waar dat je hem wanneer je hem dagelijks gebruikt dat hij zienderogen achterruit gaat. Dus hier moet je rekening mee houden, koop je er een in concoursstaat of 1 tje in een wat mindere staat waar het niet zo erg van is dat hij achterruit hobbelt. Beide dien je uiteindelijk weer op te knappen.
Zo is er hier een medeforumlid die een wat optisch minder mooie amazon rijdt, die er van alles op en aan schroeft en er weer aanbouwt of hem met grondverf bijstipt omdat hij toch al "minder" is. Maar hij kan er aan de andere kant mee doen wat hij leuk vindt, kavelpaden en drukke steden zijn voor hem geen probleem. En een oude auto blijft in de achteruitkijkspiegel van je voorganger altijd mooi.
- Sander Gils
- Junior lid
-
Bedankt voor je waardevolle reactie"Ronald Damme" schreef:
@ Sander
Ik ben ook student.
Ik heb ook eerst modernere auto's gereden die ik probeerde te onderhouden. Ook heb ik wegwerp auto's gereden (500 euro aanschaf en voor de apk verkopen)
Nu rij ik een amazon. Ik ben erachter gekomen dat alle auto's veel geld kosten, of het nou een wegwerp is of een "moderne" auto. Zelf ervaar ik dat ik meer plezier heb van de amazon en dat hij kwa kosten niet duur is. Technisch gaat er vrij weinig kapot aan de auto. Alleen als je een te goedkope auto koopt, moet je wel wat achterstallig onderhoud wegwerken. Daarna weet je meteen wat je aan de auto hebt en dat alles lekker degelijk gebouwd is.
Optisch is de mijne niet de mooiste, maar zolang tie door de apk heen komt, blijf ik hem rijden. Tot de dag dat er voldoende liquide middelen zijn dat ze de opknapbeurt krijgt die ze verdient.
Voor nu is mijn amazon goedkoper dan mijn voormalige volvo S40, zeker met onderhoud gezien. Op langere tochten haal ik 1 op 12 (euro '98) op de snelweg met een 3-bak, gecombineerd verbruik ligt bij mij tussen 1 op 9 en 1 op 11. Al met al toch nette waarden voor zo'n oude auto.
Het is wel waar dat je hem wanneer je hem dagelijks gebruikt dat hij zienderogen achterruit gaat. Dus hier moet je rekening mee houden, koop je er een in concoursstaat of 1 tje in een wat mindere staat waar het niet zo erg van is dat hij achterruit hobbelt. Beide dien je uiteindelijk weer op te knappen.
Zo is er hier een medeforumlid die een wat optisch minder mooie amazon rijdt, die er van alles op en aan schroeft en er weer aanbouwt of hem met grondverf bijstipt omdat hij toch al "minder" is. Maar hij kan er aan de andere kant mee doen wat hij leuk vindt, kavelpaden en drukke steden zijn voor hem geen probleem. En een oude auto blijft in de achteruitkijkspiegel van je voorganger altijd mooi.

Ik wil hem wel "redelijk" dagelijks gaan gebruiken (bij hoge uitzondering met lekker weer; fiets). Maar zeker 's winters gewoon wel dagelijks rijden.
Ook moeten er soms tochten mee worden gemaakt naar familie (andere kant van NL) en soms ook gewoon een avondje door de MAC bij wijze van. Dus wel redelijk "dagelijks".
Ik blijf gewoon stiekem bang voor de kosten ervan...
En wat doe jij als hij stilstaat? Gewoon op een parkeerplaats buiten?
Als je alleen onderdelen hoeft te kopen, is het zeer goed te doen.
Ik heb als student diverse Amazon's gereden.
Een ijsblauwe, aka "het gebakje"
Een 1966-er
Eentje met gereviseerde motor gekocht, maar slechte body, dus bij aanvang meer laswerk dan ik dacht.
Zie foto's
Aanschaf meestal zonder APK, wat klussen en dan rijden (op LPG). Auto's in de prijsklasse tot 1500 euro.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Overdags staat hij bij mij gewoon voor de deur (ik kijk nu vanuit mijn luie bank, naar de auto aan de weg *en hij zag dat het goed was*) 's winter koop ik een 2e auto a.k.a. pekelauto.
In de winter staat hij dan ook in een kapschuur (voordeel, er gaat windt door de schuur heen, dus de auto kan drogen). Als je hem echt 's winters wil gaan gebruiken met pekel, raad ik je aan om een technisch goede amazon, maar optisch minder tot slechte, te kopen, want met pekel gaat hij echt heel hard achteruit.
Ik heb de mijne sinds juli 2011 en heb er nu 15.000 km op gezet. (gekocht met 7.000 nu 22.000 op de teller.) Dit zonder noemenswaardige problemen. Om eerlijk te zijn vraag ik vaak wel wat van de auto, ben niet de meest rustigste rijder.
Als ik in het weekend naar huis toe moet dan krijgt hij 500km in 2 dagen op zijn kiezen. Vaak rij ik samen met mijn vriendin dan ook nog tour ritten, dan komen de kilometers makkelijk over de 500 heen.
Helaas ben ik wel een luie student, nu rij ik 's ochtends met de auto naar mijn stage 5 - 10 km, dit zijn echter te korte ritten. De helft van de rit komt de motor slecht op temperatuur dit zie je ook terug in het brandstof verbruik. Het is wel beter dat je de auto eerst op temperatuur krijgt voordat je wat van de motor gaat vragen.
Als de motor goed warm is, kan de auto goed meekomen en trekt hij harder op dan de meeste moderne auto's.
- Sander Gils
- Junior lid
-
Ik kan zelf nog niet veel. Dat weet ik gelukkig wel, haha. Mijn vader heeft wel redelijk wat gereedschap, maar we hebben geen brug of speciale spullen ervoor...
Jouw auto's in de prijsklasse tot 1500,- moeten dan nog wel flink worden opgeknapt, en ik heb een budget van ±2000 + opbrengst huidige auto...
@Ronald
Ik zal het 's winters ook wel gebruiken, al kan het gebruik dan wel omlaag (vaker met bus ed). Hij zal sowieso buiten staan, is dat te doen? Eventueel met doek of iets dergelijks?
Het zal sowieso niet de mooiste zijn, dat hoeft ook niet. Maar juist de zoektocht naar een technisch goede wagen is lastig denk ik...
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik zal het kort houden,
Ik wist net als Sander al op vroege leeftijd al dat ik Amazon wilde gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb.
Door omstandigheden (huisje kopen, huisje kopen, trouwen, kindje krijgen, scheiden alimentatie blablabla) kwam het 25 jaar later zo dat ik eindelijk mijn eigen Ama kon kopen.
Kortom als je het in je kop hebt kom je er niet onderuit, het zal blijven kleven...
kortom wacht niet te lang... ze worden er niet jonger op.
Volvo... Drive it like You hate it

- Sander Gils
- Junior lid
-

Ik heb dat gewoon niet..
Ik moet dus een technisch sterke Amazon zoeken (uiterlijk maakt niet uit) en daarbij moet hij LPG lopen (ivm budget) én moet ik hopen dat het ook echt een goede auto is die ik koop. Lastig, lastig, lastig.
Buiten dat om, moet ik ook mijn huidige auto nog verkopen, haha.
En ik wil zo graag