Aantal vrij grote problemen

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 10:44 #129500 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Aantal vrij grote problemen
Wat Johan Geers zojuist zei over de loshangende slavecilinder heb ik reeds op 30 juni gezegd.Ik blijf dan ook bij mijn mening dat je het pedaal niet ingedrukt krijgt bij loshangende slavecilinder,wanneer de zuiger helemaal naar de achterkant van de auto zit en dus tegen de borging aan loopt .Beweegt het pedaal wel als je de ontluchtingsnippel open zet?Zo ja,dan zit er in de hoofdcilinder niet iets vast.Als dit goed is,dan de slave cilinder monteren en eersthet afstelgaffeltje er tussen zetten .Daarna afstellen en even ontluchten .Als het pedaal dan nog niet beweegt zit het in de koppeling of drukgroep of druklager.Zit het druklager wel goed om de koppelingshefboom.Dit kun je zien als je met een lampje in het gat kijkt van de koppelingshefboom.Succes toegewenst.Ik zou willen dat je bij mij in de buurt woonde,want dan was ik allang bij je langsgekomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2013 12:55 #129502 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen
En weer 1 probleem opgelost!

De koppeling werkt weer! Echter zal hij nog moeten worden afgesteld maar dat komt wel goed.

Nu alleen nog de lekkage in de transmissie, daarvoor moet hij denk ik maar gewoon op een brug worden gezet.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 13:18 #129504 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Aantal vrij grote problemen
Goed bezig!
Wat was het nou?
Terugkoppeling hiervan wordt gewaardeerd.
Op die manier leren we allemaal en is je oude topic ook nuttig als iemand hetzelfde probleem heeft en er via de zoekfunctie bij terecht komt.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2013 13:23 #129506 door R Slijfer

"Lars Rengersen" schreef:
Goed bezig!
Wat was het nou?
Terugkoppeling hiervan wordt gewaardeerd.
Op die manier leren we allemaal en is je oude topic ook nuttig als iemand hetzelfde probleem heeft en er via de zoekfunctie bij terecht komt.

Ik heb, met heel veel moeite, de slave cilinder teruggeplaatst en dus aangesloten op de gaffel.
Vervolgens met nog meer moeite de veer teruggeplaatst en toen was het goed!

Toen ik las hoe het kon worden opgelost had ik er geen goed beeld bij, nu ik het heb gemonteerd snap ik het wel!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 13:37 #129508 door Niek de Boer
Aha,dat dacht ik wel! Nog even een heel belangrijke waarschuwing.Je gaat nu met de keerring achter op de bak aan de gang.Wanneer je denkt ,laat ik ook maar even de pakking die tussen de bak en het huisje waarin het lager zit vervangen,dan moet je heel erg oppassen .Als je dat huis los maakt en naar achteren trekt ,loop je een grote kans dat je de hoofdas een klein stukje mee naar buiten trekt.Dan heb je een groot probleem,want dan komt het niet meer goed zonder dat je de hele bak uit elkaar haalt.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.Succes!

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2013 14:30 #129513 door R Slijfer

"Niek de Boer" schreef:
Aha,dat dacht ik wel! Nog even een heel belangrijke waarschuwing.Je gaat nu met de keerring achter op de bak aan de gang.Wanneer je denkt ,laat ik ook maar even de pakking die tussen de bak en het huisje waarin het lager zit vervangen,dan moet je heel erg oppassen .Als je dat huis los maakt en naar achteren trekt ,loop je een grote kans dat je de hoofdas een klein stukje mee naar buiten trekt.Dan heb je een groot probleem,want dan komt het niet meer goed zonder dat je de hele bak uit elkaar haalt.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.Succes!

Het lijkt erop dat hij lekt bij dat "bakje".
Hoe kan ik hier bij komen? En wat is er precies aan te doen?

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 14:56 #129516 door Niek de Boer
Het bakje dat jij bedoelt,zit dat achter op de bak boven het huis waar de keerring in zit? Het zit vast met twee kruiskopbouten.Ook zit er een schuifje op om de draad voor de achteruitrijlichten op te doen.Dat bakje kun je er rustig afhalen.De pakking voor dat bakje is een geheel met de pakking voor het huis waar de keerring in zit.Ik zou om boven genoemde reden die pakking niet vervangen.Je kunt de kruiskopbouten proberen wat vaster aan te draaien.Als je het er af haalt kun je het monteren met siliconenpakkingsvloeistof.Even laten aandrogen en dan monteren.
Succes!

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2013 15:01 #129517 door R Slijfer

"Niek de Boer" schreef:
Het bakje dat jij bedoelt,zit dat achter op de bak boven het huis waar de keerring in zit? Het zit vast met twee kruiskopbouten.Ook zit er een schuifje op om de draad voor de achteruitrijlichten op te doen.Dat bakje kun je er rustig afhalen.De pakking voor dat bakje is een geheel met de pakking voor het huis waar de keerring in zit.Ik zou om boven genoemde reden die pakking niet vervangen.Je kunt de kruiskopbouten proberen wat vaster aan te draaien.Als je het er af haalt kun je het monteren met siliconenpakkingsvloeistof.Even laten aandrogen en dan monteren.
Succes!

Niek,

Voordat ik er weer onderkruip: Hoe krijg ik die schroeven los?
Kan dit vanaf bovenaf? Of moet ik heel erg moeilijk doen om ze los te krijgen via de onderkant?

Ik kon via de onderkant namelijk geen schroeven zien zitten. Maar ik zie ook niet echt hoe ik vanaf de bovenkant bij dat bakje kan komen.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 15:10 #129518 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Aantal vrij grote problemen
Die zitten in de lengterichting van de versnellingsbak.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-07-2013 15:12 #129519 door R Slijfer

"Kevin de Leuw" schreef:
Die zitten in de lengterichting van de versnellingsbak.

En dat betekend?

Dat ik ze vanaf onder de auto los moet schroeven?
Of moet de bak er gewoon uit?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD