Aantal vrij grote problemen
- Rudi
- 

- Platinum lid
- 

Ander idee nadat de schakelpook verwijderd is: schroef het kleine aluminium bakje boven aan de achterkant van je versnellingsbak er eens af, waarschijnlijk steken er een of meerdere van de 3 schakelstangen uit, misschien kun je deze met iets aan de uitgaande flens te draaien in de neutraalstand drukken.
Met pech zijn de schakelstangen niet meer op de juiste plek door het proberen met de schakelpook in niet juist gemonteerde toestand (weet niet of dit bij een M40 kan gebeuren, het deksel is toch niet van de bak af geweest?), bij een VW bus heb ik dit eens meegemaakt door een defecte overbrenging tussen schakelpook en bak en moest de bak deels gedemonteerd worden.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zojuist heb ik even bij mijn eigen auto getest."R Slijfer" schreef:
Wanneer ik de pook erin druk lijkt hij ook maar op 1 manier te passen, dus denk wel dat hij goed staat!
Als de bak in z'n vier staat, lukt het me ook om de pook er in z'n drie in te zetten.
Hij past dus op meerdere manieren.
Ik zou toch nog even een paar andere standen proberen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- R Slijfer
- 

- Elite lid
- 

"Lars Rengersen" schreef:
Zojuist heb ik even bij mijn eigen auto getest."R Slijfer" schreef:
Wanneer ik de pook erin druk lijkt hij ook maar op 1 manier te passen, dus denk wel dat hij goed staat!
Als de bak in z'n vier staat, lukt het me ook om de pook er in z'n drie in te zetten.
Hij past dus op meerdere manieren.
Ik zou toch nog even een paar andere standen proberen.
Volgens mij pa had hij hem in de 1ste versnelling gezet, als ik de pook monteer staat hij rechts boven(dus in zn 3).
Maar als je zegt dat hij op meerdere manieren past, ga ik dat ook nog maar weer eens proberen!
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
- Boele Braaksma
- 

- Platinum lid
- 

- Niek de Boer
- Platinum lid
- 

- R Slijfer
- 

- Elite lid
- 

"Niek de Boer" schreef:
Ik heb het al een keer gezegd,maar misschien is het niet opgemerkt! Weet je zeker dat de koppelingsplaat met de goede kant naar naar het vliegwiel is gemonteerd.Het staat er op :flywheel Side of schwungradseite en aan de andere kant getriebe seite .Wanneer de koppelingsplaat andersom zit kan de koppeling ook niet vrijkomen.als je niet kijkt bij het monteren heb je 50 procent kans dat het verkeerd zit .Dus als je de bak er onder uithaalt kijk dan of de koppelingsplaatgoed zit.Hoort het druklager wel bij de drukgroep ?ik woon niet in de buurt (Brabant) anders kwam ik wel even kijken.Ik heb toch niet zo veel te doen.Ik heb het niet goed begrepen ,maar heb je de hoofdkoppelingscilinder al eens open gehad?.Toen de werkcilinder los hing trapte je een keer goed in en daarna niet meer .Dat klopt ook,want dan zit de zuiger van de werkcilinder in de uiterste stand .Hij is dan niet teruggekomen en kan dan bij de tweede keer niet verder.Toch gok ik ook op de bak ,waar de pook verkeerd zit.Je hoeft de pook niet helemaal vast te schroeven als hij goed zit moet hij ook werken als de mof nog los is.
Niek,
De koppeling zit als volgt:
links het vliegwiel, dan de platte zijde van de koppeling tegen het vliegwiel en vervolgens zit de zijde met het uitstekende midden richting de versnellingsbak.
Dit is goed toch?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
- Niek de Boer
- Platinum lid
- 

- R Slijfer
- 

- Elite lid
- 

De auto staat weer in zijn vrij, mijn pa heeft gister nog een half uur lopen kloten en het is uiteindelijk gelukt!
Ook de snelheidsmeter zit weer vast, alleen leek het alsof hij toch ergens anders ook nog weg lekte..
De koppeling moet nog gedaan worden, maar hier heb ik nog niet naar gekeken.
Kunnen wij ook weer van leren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- R Slijfer
- 

- Elite lid
- 

"Lars Rengersen" schreef:
En waar kwam het nu door? Wat heeft je vader gedaan?
Kunnen wij ook weer van leren.
De pook gleed heel erg gemakkelijk in zijn 3, alleen hoorde hij in zijn 1 te staan.
Doordat de tandwielen (of de stangen) niet helemaal goed stonden ging hij veel lastiger in zijn 1.
Waarschijnlijk was hij er dus al half uitgetrokken waardoor de pook er niet goed in kon worden gedrukt.