Aantal vrij grote problemen

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2013 20:42 #129482 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen
Hallo,

De koppeling zit nog steeds muur en muurvast!

Kan iemand mij goed uitleggen wat ik precies moet doen?

Ook lijkt het er helaas op dat de versnellingsbak lekt, het montagerubber wordt erg nat.

Wie kan me helpen?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2013 20:56 #129483 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Aantal vrij grote problemen
Heb je de veer die Erik beschreef al geplaatst?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2013 20:58 #129484 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen

"Lars Rengersen" schreef:
Heb je de veer die Erik beschreef al geplaatst?


Ik heb het met de hand geprobeerd, de zuiger teruggedrukt.

Die veer kan ik nog even proberen!

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2013 21:23 #129486 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Aantal vrij grote problemen
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "koppeling zit muurvast".
a) Krijg je het koppelingspedaal met geen mogelijkheid ingetrapt
b) Gaat het pedaal zonder weerstand naar de bodem?
c) Gaat het pedaal met weerstand naar de bodem maar beweegt de hulpcilinder niet?
Als je de zuiger van je hulp koppeling hebt ingedrukt / teruggedrukt zou de hoofdzuiger ook terug moeten komen.
Je doet dan met de hand wat die veer moet doen, dus dan zou de veer plaatsen het probleem niet oplossen.
Lees dit topic ook nog even terug op pagina 2

Wat betreft de lekkage.
Heb je de kilometertellerkabel wel aangesloten?
Zo ja, dan is het hopelijk de keerring van je aandrijving, anders wellicht de keerring van je uitgaande as.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2013 21:29 #129488 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen

"Lars Rengersen" schreef:
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "koppeling zit muurvast".
a) Krijg je het koppelingspedaal met geen mogelijkheid ingetrapt
b) Gaat het pedaal zonder weerstand naar de bodem?
c) Gaat het pedaal met weerstand naar de bodem maar beweegt de hulpcilinder niet?
Als je de zuiger van je hulp koppeling hebt ingedrukt / teruggedrukt zou de hoofdzuiger ook terug moeten komen.
Je doet dan met de hand wat die veer moet doen, dus dan zou de veer plaatsen het probleem niet oplossen.
Lees dit topic ook nog even terug op pagina 2

Wat betreft de lekkage.
Heb je de kilometertellerkabel wel aangesloten?
Zo ja, dan is het hopelijk de keerring van je aandrijving, anders wellicht de keerring van je uitgaande as.


Lars,

Het gaat in mijn geval om antwoord a, ik kan het pedaal met geen mogelijkheid intrappen.

De slavecilinder van de koppeling(die dus aan het koppelingshuis zit vastgeschroefd) zit niet vast en hangt dus gewoon los onder de auto!

Wat ik net heb geprobeerd:
Ik heb het asje uit de cilinder gehaald en dat zuigertje teruggeduwd, deze kwam vervolgens op zichzelf weer naar voren toe.

Het asje ligt ook gewoon op deze zuiger.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2013 21:42 #129490 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Aantal vrij grote problemen
Weet je zeker dat het a) is en niet b) en dat jij probeert hem dieper te trappen terwijl hij al beneden is?
Het feit dat de zuiger van de hulpcilinder terug komt duidt op overdruk in het circuit.
Ik kan me niet voorstellen dat de zuiger van de hoofdcilinder vooraan (en dus pedaal boven) muurvast zit en je tegelijkertijd overdruk hebt.
Hoe dan ook denk ik dat je hoofdkoppelingscilinder overleden is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2013 21:57 #129491 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen

"Lars Rengersen" schreef:
Weet je zeker dat het a) is en niet b) en dat jij probeert hem dieper te trappen terwijl hij al beneden is?
Het feit dat de zuiger van de hulpcilinder terug komt duidt op overdruk in het circuit.
Ik kan me niet voorstellen dat de zuiger van de hoofdcilinder vooraan (en dus pedaal boven) muurvast zit en je tegelijkertijd overdruk hebt.
Hoe dan ook denk ik dat je hoofdkoppelingscilinder overleden is.


Lars,

Het is 100% zeker a..
Het pedaal staat zoals hij hoort te zijn bij niet ingetrapte koppeling( dus gewoon gelijkvloers met de rem en het gas).
Wanneer ik het pedaal in wil trappen gebeurd er helemaal niets, alsof er inderdaad een nogal zware overdruk is.

Wat ik al zei, ik kan de zuiger in de slave cilinder wel terugduwen zonder enkel probleem. Deze zakt dan wel weer terug naar de positie voordat ik hem de cilinder induwde.

Ook heb ik het nog geprobeerd met het deksel van de hoofdcilinder af, dan zie je de vloeistof een halve cm dalen wanneer ik het pedaal intrap.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2013 23:22 #129492 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Aantal vrij grote problemen
Ik snap hem niet, je schrijft tegelijkertijd dat
je pedaal helemaal niet intrapbaar is (a)
en dat je vloeistofpeil daalt als je het pedaal intrapt.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-07-2013 23:39 #129493 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Aantal vrij grote problemen

"Rudi Dortangs" schreef:
Ik snap hem niet, je schrijft tegelijkertijd dat
je pedaal helemaal niet intrapbaar is (a)
en dat je vloeistofpeil daalt als je het pedaal intrapt.


Laat ik het zo zeggen: wanneer ik het pedaal probeer on te trappen en ik dus volle tegendruk voel zie je het peil een heel klein beetje zakken.

Maar ik voel zoveel tegendruk in het pedaal dat deze niet verder in te trappen is.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2013 02:38 #129496 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Aantal vrij grote problemen
Beste Rob, je moet de cilinder met ingedrukte zuiger tegen de gaffel van de koppeling monteren en dan de koppeling proberen.
tussen pen en gaffel 3mm speling creeeren door stelmoer op de pen
Wat er nu gebeurt is normaal zuiger komt naar buiten door de veer die er achter zit en dat is ook het eindpunt van de zuiger en krijg je je koppelingspendaal niet in getrapt, want het systeem loopt vol met remolie en er kan geen verplaatsing plaatsvinden.

Krijg je de koppeling niet ingetrapt met de cilinder erop dan even met een tweede persoon kijken of de pen op de cilinder naar buiten wil komen.
Zo ja dan ben ik bang dat er iets met de koppeling zelf niet goed is.


succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD