Aantal vrij grote problemen
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Staat het pedaal dan helemaal bovenaan en krijg je hem met geen mogelijkheid naar beneden getrapt?"R Slijfer" schreef:
Vervolgens eerst de cilinder gemonteerd en weer geprobeerd, deze keer kon ik hem 1 keer heel gemakkelijk volledig intrappen en daarna gelijk niet meer.
Of voel je juist 0,0 weerstand en kun je hem helemaal intrappen zonder dat je iets voelt?
Het zou kunnen dat het cupje van je hoofdkoppelingscilinder te diep in is getrapt doordat je hem bedient hebt met losgenomen slave cilinder. Het zou kunnen dat het cupje nu voorin vast zit en niet terug beweegt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Nr. 38 in de tekening:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Erik Ciesluk" schreef:
Misschien een domme vraag, maar heb je de veer van de hulpcilinder wel terug geplaatst?
Nr. 38 in de tekening:
Nee deze veer heb ik nog niet teruggeplaatst.
Ik heb echter zelfs 200 km gereden zonder deze veer ertussen.
Wat Lars zegt zou kunnen, ik kon het pedaal 1 maal volledig intrappen en vervolgens helemaal niet meer.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Lars Rengersen" schreef:
Goed punt van Erik! Zodra je die veer er tussen zet, zou het cupje zomaar weer terug gedrukt kunnen worden als je geluk hebt. Dat doet die veer namelijk normaal ook (als hij niet te ver naar voren getrapt is).
Lars, het cupje is dat gewoon de stang?
En als hij te ver naar voren is getrapt, kan je hem dan zonder problemen weer terugduwen?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Lars Rengersen" schreef:
Met het cupje bedoel ik de zuiger die achter de stang zit.
Nummer 5/6 in onderstaand plaatje
En deze is gewoon terug te drukken door de stang terug te drukken?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bij je hoofdkoppelingscilinder trap je de zuiger van je af, de cilinder in.
Bij het loslaten van je koppeling zorgen de veer onderaan en de veer achter het cupje ervoor dat deze weer naar voren komt.
Dit cupje / de zuiger en stang zitten niet aan elkaar vast.
Als de zuiger dus klem zit vooraan, kun je hem terugdrukken door de zuiger op je hulpcilinder in te drukken.
De olie zal hem dan terug drukken.
Wil dit niet of heb je de boel uit elkaar liggen, dan kun je het met luchtdruk op de leiding aansluiting proberen.
Of door te tikken. Tik met de kant waar de stang normaal in zit op een plat vlak en hopelijk stuitert het cupje dan terug.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Lars Rengersen" schreef:
Eh, nee.
Bij je hoofdkoppelingscilinder trap je de zuiger van je af, de cilinder in.
Bij het loslaten van je koppeling zorgen de veer onderaan en de veer achter het cupje ervoor dat deze weer naar voren komt.
Dit cupje / de zuiger en stang zitten niet aan elkaar vast.
Als de zuiger dus klem zit vooraan, kun je hem terugdrukken door de zuiger op je hulpcilinder in te drukken.
De olie zal hem dan terug drukken.
Wil dit niet of heb je de boel uit elkaar liggen, dan kun je het met luchtdruk op de leiding aansluiting proberen.
Of door te tikken. Tik met de kant waar de stang normaal in zit op een plat vlak en hopelijk stuitert het cupje dan terug.
Ik begrijp het al, wordt dus weer een erg lastige klus..
Vanavond maar eens even zien wat ik kan doen, maar ik ben bang dat ik er nog niet uit ga komen
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Helemaal niets lukt, heen en weer schudden ook niet.
Wie weet nog een oplossing?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





