Serieuzere e-supercharger in 6-cilinder voor groter koppel. Ideeën?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, je kunt middels simpele berekeningen schattingen maken van het geheel. Dat is het leuke. Je kan er naast zitten voor 10% of 20% of zo maar het geeft een beeld. Ingewikklede integraalrekening heeft geen zin en je moet toch uiteindelijk de karakteristiek van de turbo hebben voor een nauwkeurige berekening en ook nog over de karaketeristieken van de motor beschikken. Maakt niet uit, je krijgt een idee van de getallen die spelen en de werkelijke cijfers schommellen er omheen.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe je dat ziet is natuurlijk persoonlijk. Robert heeft er tijd in gestoken en daardoor is nu wel duidelijk waarom zo'n ding niet kan werken. En het heeft wat inzicht gegeven in hoeveel vermogen zoiets zou kosten. Daar kom je verder mee dan de mensen die vanaf de zijlijn roepen dat het niet werkt maar geen onderbouwing (kunnen) geven.Chilm schreef : is echt zonde van de tijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens wil ik niet zeggen dat de berekening van Robert nutteloos is, het loopt alleen wel allemaal weer uit op zo'n typisch V700 vereniging topic waarbij het antwoord in de eerste drie posts al is gegeven, maar waar na drie pagina's theoretisch geneuzel de topicstarter pas tegen zijn zin in overtuigd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autoblog.nl/volgende-subaru-wrx-krij...che-turbo#post-50668 "> www.autoblog.nl/volgende-subaru-wrx-krij...che-turbo#post-50668
kan niet mis gaan dus !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou scheelt het dat niemand je verplicht om het allemaal te lezen.Michael Oud schreef : het loopt alleen wel allemaal weer uit op zo'n typisch V700 vereniging topic waarbij het antwoord in de eerste drie posts al is gegeven, maar waar na drie pagina's theoretisch geneuzel de topicstarter pas tegen zijn zin in overtuigd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iets ander concept, maar toch. Ik heb trouwens nog nooit gesnapt hoe je warmte omzet in energie (ja, ik weet het, warmte ís energie, maar hoe je het door een draadje laat gaan).Woes schreef : klinkt super makkelijk en Subaru gaat het ook doen :
<a href=" www.autoblog.nl/volgende-subaru-wrx-krij...che-turbo#post-50668 "> www.autoblog.nl/volgende-subaru-wrx-krij...che-turbo#post-50668
kan niet mis gaan dus !
Klopt.Pietjeprecies schreef : Nou scheelt het dat niemand je verplicht om het allemaal te lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kweenie of dit wat voor je bijdraagt, maar hij staat op mijn gadgetslijstMichael Oud schreef : Ik heb trouwens nog nooit gesnapt hoe je warmte omzet in energie
<a href="">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat hoef ik toch niet te onderbouwen Henk, dit is toch gewoon je gezonde verstand gebruiken of niet dan. Daar hoef je imho niet echt een wetenschappelijke onderbouwing voor te geven.Maar goed, ik zal me er niet meer mee bemoeien vanaf de zijlijnhenk 940LPT schreef :
Hoe je dat ziet is natuurlijk persoonlijk. Robert heeft er tijd in gestoken en daardoor is nu wel duidelijk waarom zo'n ding niet kan werken. En het heeft wat inzicht gegeven in hoeveel vermogen zoiets zou kosten. Daar kom je verder mee dan de mensen die vanaf de zijlijn roepen dat het niet werkt maar geen onderbouwing (kunnen) geven.Chilm schreef : is echt zonde van de tijd.