Serieuzere e-supercharger in 6-cilinder voor groter koppel. Ideeën?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 16:39 #1356836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinug

Michael Oud schreef : ...Da's 0,2 bar. Da's heel erg weinig. Ik weet niet wat zo'n ding moet kosten...Overigens dateert de meeste info die ík vind over dat ding, van rond de eeuwwisseling...

En dat is niet alleen de info die jíj vindt, zo oud is 'ie ook volgens mij. Het ding dat ik eventueel op 't oog heb (best zwaar) kan ik voor €500,- in huis hebben. Wie ook interesse heeft: er staat er één op eBay.com voor $1000,-. Ex verzenden ($231,-).
En dat van die druk: daar heb ik dus geen idee van. Schakelt af bij 0,5bar, wat het ding dus als maximale druk gebruikt. Geen idee van turbo's, maar ik zie bij onderschriften regelmatig hogere turbodruk staan. Of is dat zoiets als 170PK (maar pas bij 5500RPM?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 16:46 #1356837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Die druk bereik je op een bepaald toerental, waarna een klep opent om de druk niet verder op te laten lopen (de wastegate) . Als je een non-turbo blok hebt, ligt de compressieverhouding relatief wat hoger. Een turboblok heeft een lagere compressieverhouding, maar omdat de druk niet bij 0-1 bar het blok in komt, maar bij bijv. 1.5 bar (bij een halve bar turbodruk) komt de uiteindelijke verbrandingsdruk (die het vermogen bepaalt) tot op hetzelfde, of hoger, uit. Een halve bar druk, positief, lijkt me toch aanzienlijk, voor een blok met de compressieverhouding van een non-turbo.Wellicht kun je wat gevoel voor turbodrukken en vermogens krijgen bij bestudering van de T6 blokken ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 16:54 #1356839 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Waterinjectie
Andre,
Misschien is waterinjectie wat voor jou? is wat makkelijker en simpeler dan een Turbo idee....en er is ook vermogenswinst mee te behalen.

Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 17:02 #1356840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Besparen
Terwijl ik net op m'n dooie akkertje even de autovisie zat te lezen, bedacht ik me: als alle info uit 2000 tot 2002 is, de tijd van de introductie, en er verder, recenter geen info te vinden is, en autofabrikanten in deze tijden van besparing ook louter voor uitlaatgasaangedreven compressoren kiezen, met hier of daar een verdwaalde snaar aangedreven compressor (in het geval van volkswagen een combinatie van beide), dan weet je eigenlijk zelf al of het ding het goed doet. En wie weet kun je er ook uit destilleren of de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje in orde is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:18 #1356857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterinjectie

gerryberrie schreef : ...Misschien is waterinjectie wat voor jou?...

Dank voor de tip, maar dat heb ik een tijdje geleden al laten vallen, misschien wel met de verkeerde beredenering: ik rij voornamelijk LPG, wat op een lagere temperatuur en schoner verbrandt dan benzine. En volgens mij is het hoofdidee van waterinjectie dat, dmv vernevelen van een vloeistof in het inlaatttraject, de brandstof schoner en op een lagere temperatuur verbrandt. Maar dat heb ik dus al enigzins via LPG. Maar misschien beredeneerde ik dat fout?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:29 #1356864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens, maar ja

Michael Oud schreef : ...als alle info uit 2000 tot 2002 is, de tijd van de introductie...

Laatste grote nieuws dat ik kan vinden, is dat ze in 2008 hoopten op een afzet van $10 miljoen voor toepassing van hun luchtdruktechniek in de maritieme markt, gerekend t/m 2010. Verder nog niet gezocht, maar hun adres ziet er via googlemaps een stuk slechter uit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:32 #1356865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als turbo's ?
In de maritieme markt ? Als turbo's op de scheepsmotoren ? Of voor luchtsmering onder de bodem (onder water dus) oid ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:45 #1356872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtvervuiling
Als 'minder-luchtvervuiling-op-scheepsdiesels', dezelfde reden waarom ze (onder andere) ook op stadsbussen werden/worden toegepast. Dus op de verbrandingsmotor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:49 #1356875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar
Daar zal zo'n dingetje weinig uitrichten. Misschien op hulpmotoren, formaat flinke vrachtwagen motor, maar bij grotere motoren is zo'n ding verwaarloosbaar.Ik zit (sinds bijna een jaar) in die wereld. We hebben oa MaK motoren draaien. De 9 cilinder van het M43 type levert 8400 kW bij ongeveer 2.5 bar turbodruk. Turbo is groter dan een flinke koelkast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:55 #1356878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ander gevalletje
Is inderdaad een ander gevalletje! Sta hier te koken (voor het eten dan hè) en zoek even snel op meer info over het bedrijf. Iets te snel gelezen, want voor de maritieme markt hebben ze <a href=" www.turbodyne.com/index.php?option=com_c...;id=16&Itemid=11 " target="_blank">deze ontwikkeld. Doe er je voordeel mee, concurrent (?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD