TUNING IN HET OOSTEN DEEL 2 :)update.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 17:45 #1342764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idd

Jelmar86 schreef : Hoeveel mensen maken daadwerkelijk optimaal gebruik van de extra flow die een 16v kopje kan geven?

bijna niemand inderdaad. leuk bij bijvoorbeeld de 760 van flip is wel dat ie met maar 0.2 bar meer boost dan ik nu rij wel een stuk sneller is. tuurlijk kun je even snel gaan met een 8v maar een 16v maakt het wel makkelijker als het eenmaal er op zit.
 
verder, ben benieuwd Chris wat dit gaat opleveren, zeer benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 19:25 #1342795 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Dacht dat je ondertussen wel eens zou stoppen met de motortuning Chris! Je blijft flink bezig.

Persoonlijk vind ik een opgefokte 8V meer hebben dan een 'standaard' 16V turbo. Kan niet echt duidelijk uitleggen waarom, maar het voelt beter bij onze bakstenen.

Houd ons op de hoogte van de vorderingen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 19:55 #1342800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie
Wie heeft het over een standaard 16V turbo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 20:28 #1342810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16 is meer dan 8, en meer is
16 is meer dan 8, en meer is beter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 20:32 #1342811 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .

Michael Oud schreef : Wie heeft het over een standaard 16V turbo?

 
 

Daarom de aanhalingstekens Michael.

Vaak wordt, na de ombouw naar 16V turbo, de cilinderkop niet meer bewerkt omdat zo'n kop al een stuk beter flowed dan een 8V kop. Persoonlijk vind ik een bewerkte 8V kop met daarin een leuke nokkenas interessanter dan een 16V ombouw met een niet bewerkte kop/aangepaste nokkenassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 21:44 #1342820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een opgefokte 8V is gewoon
Een opgefokte 8V is gewoon lekker lomp. Om een beetje vermogen te draaien moet er vaak een lompe nokkenas is, dus het loopt allemaal niet zo soepel als een 16V. Aantrekkelijk door de imperfectie zeg maar, of om maar een uitspraak van onze vriende bij Mythbusters te lenen "more grunt, less elegance"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 22:53 #1342839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Meer is beter, dat zeker.. Maar meer kleppen nodig hebben om vermogen te maken? :p
Wanneer ga je een T6 bouwen flip? Heb je nog meer cilinders en kleppen! ;)

Met vol sequentiele injectie en ontsteking loopt een 8v motortje toch behoorlijk soepel hoor.
Owja dat kan LH niet :) (even pesten :p hahahahaha)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 23:09 #1342842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V10 biturbo :D:D

Jelmar86 schreef : Wanneer ga je een T6 bouwen flip? Heb je nog meer cilinders en kleppen! ;)  

ik zeg niets
En LH is idd relatief stom, maar we houden gewoon vol:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2012 23:09 #1342843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Go with the flow
En toch ga ik mijn 531 kop lekker zelf poorten.Als ik dan op m'n bek ga moet dat maar, voor alles is een eerste keer.Heb er ook ontzettend zin in om dat op te pakken.Maar nu ben ik Chris z'n draadje aan het stelen  =P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2012 00:03 #1342854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic poorten
Rob.....je kan van alles willen en gaan poorten maar als alles door de standaard kleppen moet dan heeft t weinig nut..........
Het moet ook weg kunnen.
Kom nog op mijn plan terug...........maar t wordt leuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD