TUNING IN HET OOSTEN DEEL 2 :)update.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.dutchpowertrading.nl
Zit hier in de buurt.
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lever oa. het complete Chargertech assortiment naar volle tevredenheid, en goedkoper dan samco

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-

Open luchtfiltertje doet het hier ook goed! Klinkt al lekker. Durf alleen nu geen gas te geven want ik moet binnenkort even groot onderhoud aan de distributie plegen... Riem blijkt behoorlijk gaar, geleiderollen helemaal ruw, ik had nooit onder die kap moeten kijken

Zit er verder wel aan te denken zelf een filter-bak te maken, misschien kan deze mooie RVS bak dab weer naar een gelukkige nieuwe eigenaar verhuizen. Het filter zelf hou ik dan wel

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Mijn 16V krijgt binnenkort Wasted Spark en er komt ook nog een Turbo op..
Dan kan ik je de ervaring vertellen

Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

16v is natuurlijk heel leuk, maar echt niet noodzakelijk voor 2-300pk

En er komt zeer binnenkort nog meer leuk 8v spul vrij

- V700 register
- Nieuw lid
-
Chilm schreef : Mooie upgrade en finetuning weer Chris, steeds een stukje dichter bij de perfecte sleeper gekomen nu.Zelf zit ik er aan te denken om misschien toch maar een blok op te gaan bouwen met een 16V kop en turbo i.p.v. een 8V. Weet alleen nog niet helemaal waar ik dan tegenaan ga lopen inzake chippen en het wasted spark verhaal.Komt eigenlijk door Jelmar (Jelmaaaaaar), die tegen ademhalingsproblemen opliep destijds. Met 16 kleppen kun je natuurlijk net wat meer.Als er mensen zijn die hier een uitgesproken mening over hebben graag jullie commentaar.Maarruh... rij graag een keertje met je mee nu Chris, keep up the good work.
of 16V nodig is hangt erg af van je doel (pk). de 15G-19T turbo's en de kleinere T3's hebben weinig op een 16V te zoeken. Een T3 zoals Chris en ik hebben doet het bijvoorbeeld ook goed op een B204 maar dat is wel echt het minimum dat ik er op zou zetten (grotere compressor is dan nog wel eens leuk).
Ik sluit me bij Jelmar aan, met 8v is veel te halen. Je zou eens kunnen informeren/zoeken wat een bewerkte kop kost, bijvoorbeeld in Zweden. Als je bijvoorbeeld voor 800 euro een bewerkte kop met andere nokkenas kunt hebben is dat waarschijnlijk nog steeds interessant. Je kunt dan namelijk de normale 8v spullen blijven gebruiken (spruitstukken vooral, distributie etc) icm met een andere turbo. een goede 16V kop heb je niet voor 50 euro, eerder 150-200, vervolgens diverse spullen zoals in en uitlaatspruitstukken die weer anders zijn (ok, de uitlaat kant kan met een adapterplaat ook van een 8v gebruikt worden). Dat tikt ook allemaal aan en is als je ergens 250-300 pk wil niet nodig. Het kan zeker, maar of het de 'verstandigste' keus is weet ik niet. Meerder wegen leiden naar Rome etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mensen die denken dat ff te doen vergeten ook dat het veel geld en tijd kost en dat je zelf redelijk moet kunnen sleutelen....
Iemand die ff een turbo aan een 16v hangt die wens ik veel succes en sterkte toe:))
Wel helemaal geweldig dat er steeds meer getuned word met onze 7 en 9 series!!!
Ik hoorde dat er ook een TUNING IN HET OOSTEN deel 3 zit aan te komen hahahahaha