TUNING IN HET OOSTEN DEEL 2 :)update.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 16:48 #1329728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ziet
ziet er gaaf uit, waar haal je die siliconen slangen vandaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 16:51 #1329729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic samco
Samco slangen(duur maar koop je voor je leven)
www.dutchpowertrading.nl
Zit hier in de buurt.
 
Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 18:58 #1329748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duur?
Duur doet hier niemand aan mee chris, altijd is alles te duur.

Ik lever oa. het complete Chargertech assortiment naar volle tevredenheid, en goedkoper dan samco ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 19:28 #1329752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk kanon.............
en nog veel over in de VSI installatie. Max dutycycle is ca 60%, geloof het of niet! Mooi koppel over vrijwel het hele toerengebied met een extra schop na de 4000 tpm. Blijft maar doorgaan alsof je aan een elastiek hangt. Deze set-up met een automaat zou helemaal super zijn.
Groet,
Erik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 16:03 #1329843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie update!
Ziet er echt super uit Chris, precies wat die 940 nodig had ;-)
 
Open luchtfiltertje doet het hier ook goed! Klinkt al lekker. Durf alleen nu geen gas te geven want ik moet binnenkort even groot onderhoud aan de distributie plegen... Riem blijkt behoorlijk gaar, geleiderollen helemaal ruw, ik had nooit onder die kap moeten kijken :-((
 
Zit er verder wel aan te denken zelf een filter-bak te maken, misschien kan deze mooie RVS bak dab weer naar een gelukkige nieuwe eigenaar verhuizen. Het filter zelf hou ik dan wel ;-) *whooosh*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 18:28 #1329853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooie upgrade en finetuning weer Chris, steeds een stukje dichter bij de perfecte sleeper gekomen nu.Zelf zit ik er aan te denken om misschien toch maar een blok op te gaan bouwen met een 16V kop en turbo i.p.v. een 8V. Weet alleen nog niet helemaal waar ik dan tegenaan ga lopen inzake chippen en het wasted spark verhaal.Komt eigenlijk door Jelmar (Jelmaaaaaar), die tegen ademhalingsproblemen opliep destijds. Met 16 kleppen kun je natuurlijk net wat meer.Als er mensen zijn die hier een uitgesproken mening over hebben graag jullie commentaar.Maarruh... rij graag een keertje met je mee nu Chris, keep up the good work.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 18:31 #1329854 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ff geduld
Ff geduld houden Rob,
Mijn 16V krijgt binnenkort Wasted Spark en er komt ook nog een Turbo op..
Dan kan ik je de ervaring vertellen :)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 18:45 #1329858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16v?
Kom maar een rondje meerijden met mijn 8 kleppertje, snap je dat 16v ook niet alles is :p

16v is natuurlijk heel leuk, maar echt niet noodzakelijk voor 2-300pk ;)

En er komt zeer binnenkort nog meer leuk 8v spul vrij :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 19:56 #1329870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Chilm schreef : Mooie upgrade en finetuning weer Chris, steeds een stukje dichter bij de perfecte sleeper gekomen nu.Zelf zit ik er aan te denken om misschien toch maar een blok op te gaan bouwen met een 16V kop en turbo i.p.v. een 8V. Weet alleen nog niet helemaal waar ik dan tegenaan ga lopen inzake chippen en het wasted spark verhaal.Komt eigenlijk door Jelmar (Jelmaaaaaar), die tegen ademhalingsproblemen opliep destijds. Met 16 kleppen kun je natuurlijk net wat meer.Als er mensen zijn die hier een uitgesproken mening over hebben graag jullie commentaar.Maarruh... rij graag een keertje met je mee nu Chris, keep up the good work.

 
of 16V nodig is hangt erg af van je doel (pk). de 15G-19T turbo's en de kleinere T3's hebben weinig op een 16V te zoeken. Een T3 zoals Chris en ik hebben doet het bijvoorbeeld ook goed op een B204 maar dat is wel echt het minimum dat ik er op zou zetten (grotere compressor is dan nog wel eens leuk).
Ik sluit me bij Jelmar aan, met 8v is veel te halen. Je zou eens kunnen informeren/zoeken wat een bewerkte kop kost, bijvoorbeeld in Zweden. Als je bijvoorbeeld voor 800 euro een bewerkte kop met andere nokkenas kunt hebben is dat waarschijnlijk nog steeds interessant. Je kunt dan namelijk de normale 8v spullen blijven gebruiken (spruitstukken vooral, distributie etc) icm met een andere turbo. een goede 16V kop heb je niet voor 50 euro, eerder 150-200, vervolgens diverse spullen zoals in en uitlaatspruitstukken die weer anders zijn (ok, de uitlaat kant kan met een adapterplaat ook van een 8v gebruikt worden). Dat tikt ook allemaal aan en is als je ergens 250-300 pk wil niet nodig. Het kan zeker, maar of het de 'verstandigste' keus is weet ik niet. Meerder wegen leiden naar Rome etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2011 22:33 #1329887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk
Er wordt te makkelijk gedacht
De mensen die denken dat ff te doen vergeten ook dat het veel geld en tijd kost en dat je zelf redelijk moet kunnen sleutelen....
Iemand die ff een turbo aan een 16v hangt die wens ik veel succes en sterkte toe:))
Wel helemaal geweldig dat er steeds meer getuned word met onze 7 en 9 series!!!
Ik hoorde dat er ook een TUNING IN HET OOSTEN deel 3 zit aan te komen hahahahaha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD