Over een paar jaar rijden we allemaal elektrisch en zonder mogelijkheid zelf te sturen, remmen, gas te geven etc.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-08-2018 14:41 #1448207 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Fantastische rekensommetje.
Fantastische rekensommetje.
Maar wel héél erg kort door de bocht.
Maar het maakt je punt wel duidelijke dat er enorm veel energie nodig is voor de productie van olie/benzine/diesel en dergelijke.
Ben het er overigens wel helemaal mee eens dat elektrisch rijden veel onnodige energieverspilling kan voorkomen.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2018 15:37 #1448210 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic En gezien de hoeveel
En gezien de hoeveel oppervlakte aan platte en schuine daken in Nederland, moet het hier toch lukken om voldoende stroom te kunnen winnen.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-08-2018 01:10 #1448230 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Wel Zweeds, geen Volvo.
www.uniti.earth/stories/

Veel belovend vervoermiddel. En niet te duur.
Heb verschillende Smartjes Cabrio gehad en die reden ook tot ieders verbazing, van degenen die ik er in liet rijden, gewoon erg goed.
Nu nog een cabrio uitvoering van de Uniti en het komt goed.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-08-2018 11:08 #1448256 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Verslaving aan verbrandingsmotoren
Als Amsterdams jongetje van 12 reed ik na school met mijn vriendjes in de polder achter Sloterdijk, toen nog een dorpje met daarachter een vlakte met korenvelden en grote delen opgespoten land tot aan Zaandam, in mijn herinnering alleen onderbroken door de Centrale Hemweg. Ik schrijf 1962. Een stuk of drie Jawa’s een enkele CZ en ik op een 125cc DKW met zweefzadel. Sinds die tijd raakte ik totaal verslingerd aan tweetaktmotoren. Brommertjes opvoeren werd later een serieuze hobby. En bijna alles waar ik daarna op en in reed, onderging modificatie.
Aan die fascinatie ontkwam vele jaren later ook mijn huidige 960 niet. Voor alle duidelijkheid: aan stoplichtsprints of bandenverslindende burn-outs heb ik een broertje dood. Volslagen onzin. De kracht van 480 Nm, de duw in mijn rug, bijvoorbeeld van 80 naar 140 km/u, dat is wat mij nog steeds kippenvel bezorgt. Ja, ja, het milieu...
Nu kan dat weliswaar ook met sommige elektrisch aangedreven auto’s. Maar wat mij vooral raakt, is het geluid waarmee dat (nu nog) gepaard gaat. Daarvoor hoef je niet in een Ferrari te stappen. Een van oorsprong B204FT zestienklepper (nu 2,4 ltr) met onder andere een 3 inch uitlaatsysteem en racekat, produceert op toeren een spectaculair geluid. Vraag maar aan Hedwig L. die ik ooit op weg naar huis na een sleuteldag in Heerhugowaard op de snelweg passeerde. Vooral dát aspect aan verbrandingsmotoren werkt op mij verslavend.
Maar naarmate de jaren verstreken en mijn bewustzijn omtrent milieukwesties toeneemt, realiseer ik me dat mijn verslaving aan gesmede zuigers, H-profiel drijfstangen, twin-scroll turbo’s, race-katalysatoren, ITG luchtfilters en stand alone ecu’s etc. langzaamaan een anachronisme dreigt te worden.
Maar hoe bijzonder qua techniek ook, een Tesla kan me nauwelijks boeien. Een BMW i3 daarentegen kan me weer wél bekoren. Compacte afmetingen, mooie vormgeving.
En daar wringt bij mij de schoen: dat het een erg lang afkickproces wordt, staat nu al vast.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-08-2018 11:26 #1448257 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Old school...
Ook een blik onder de 'motorkap' van een Tesla kan mij - in vergelijking met mijn Volvo 960 - nauwelijks boeien.
Het is maar net waar je van houdt...

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2018 18:04 #1448266 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Rijden in een Tesla S vond ik
Rijden in een Tesla S vond ik geweldig! De stilte in combinatie met prestaties zijn fantastisch. De techniek is verbluffend.
Wat mij betreft een enorme stap voorwaarts die rijden op fossiele brandstof volstrekt achterhaald maakt (hoe fijn ik een Volvo of een Jag ook vind).

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-08-2018 19:26 #1448269 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Pleister op de tuningswonden.
Misschien is dit wat Adriaan.
1000 km op 1 lading en 1,9 seconde 0 - 100.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2018 10:57 #1448284 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Onder de streep
Zal het nog niet veel uitmaken. Gisteren aardig commentaar in NRC over de belachelijke snelheidslimiet van 130 om de VVDers te behagen. Tijdens de hittegolf van de afgelopen dagen gold voor heel Frankrijk een snelheidsbeperking van min 20 op de geldende limiet.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2018 16:07 #1448297 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic -20 om wie te behagen? Lijkt
-20 om wie te behagen? Lijkt me symboolpolitiek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-08-2018 18:39 #1448300 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Min 20 kmh in Frankrijk om deze reden misschien?
www.nu.nl/auto/5406371/dieselautos-volge...r-bij-warm-weer.html

Hoop dat het een week terug nog niet gold. Gewoon met de vigerende snelheden noordwaarts gereden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC