Over een paar jaar rijden we allemaal elektrisch en zonder mogelijkheid zelf te sturen, remmen, gas te geven etc.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2018 21:26 #1444648 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic dat denk ik ook
dat het niet zo vaart zal gaan lopen. Denk maar eens over de invoering van de katalysator binnen Europa. Frankrijk en Italië waren tegen omdat hun industrie nog niet zover was. En in dit geval spelen idd de oliebaronnen en de grote oliebedrijven een rol. Groter dan de Nederlandse overheid.

Maar dat we overgaan naar elektrisch rijden, dat is voor mij zeker. Als jongen dacht ik daar al over na. Adres intypen naar waar je heen wilt, ergens op je dashboard, en de auto brengt je er zelf naar toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2018 17:52 #1444676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alsof
Nu is elektrisch rijden toch ook niet "schoon" ? (kolen ,kerncentrale,s ?)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2018 22:09 #1444679 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat valt nog aardig mee.
Dat valt nog aardig mee. Wheel-to-well is voor stroom toch echt een stuk minder vervuiling, en een stuk minder verliezen, dan voor fossiele brandstof.
Daarbij komt dat een flink deel van onze energiemix allang niet meer uit kolencentrales komt, maar uit wind en water. Ook aan gascentrales kan je denken: ook stukken schoner dan kolen.
Maar het grootste voordeel is, dat je op zo'n centrale veel beter de afvalgassen kunt filteren dan op enkele honderdduizenden auto's die elk afzonderlijk flink veel rotzooi uitstoten. Ik geloof dan ook echt wel dat electrisch rijden een flinke milieuwinst kan brengen. Aanschaf van een bruikbare auto is alleen nog zo duu-huur...

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-03-2018 23:35 #1444680 door Wytze Broerze
Het grootste deel van de energie voeren we immers af middels de uitlaat en radiator en vergeet de interne wrijvingen niet.
En een EV remt af door de accu weer op te laden.
Dit plaatje maakt het behoorlijk inzichtelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2018 10:22 #1444736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K,weet het
6 jaar geleden ( of zo iets) mochten we voor postnl brieven in een vw caddy rijden deze was volledig elektrisch.. Hij remde stevig af op de "motor" om zo weer de accu bij te laden .In de winter was de accu snelle leeg dan in de zomer en ook het laden duurde dan langer .Er zaten 2 luid speakers in de voorschermen die het zoemen versterkten anders hoorde je het "ding"niet aankomen . Postbestellingen in het buitengebied ging goed.Maar zodra je in de nieuwbouw kwam ( op Maandag tijdens een rouwpost bestelling) dan was het oppassen geblazen want de mensen hoorden je niet aankomen .Dat was wel even een dingetje . Maar goed we zijn 6 jaar verder ............
De caddy was dus eigelijk de voorloper van de VW Gnolf GTE .
En toch ......Een V6 da,s pas mooi .....Slurpje ik hou nu nog meer van je !

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-04-2018 12:02 #1444986 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Voor de non believers.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2018 12:28 #1444987 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic evangelisten
De industrie heeft al decennia evangelisten in dienst die de mooiste voorspellingen doen.
Het zal vast ergens naar toe gaan. Beetje scepticisme lijkt me wel op zijn plaats.
Voor je het weet sta je voor een E-gate.
Ga dan nog maar eens terug.
Die lui bij TNO worden gestuurd door de minister. Goed voor visie op de toekomst.
De huidige praktijk blijken ze niet onder controle te hebben.
Zie andere ..gates en voertuig controle, dagelijkse kost voor commentaar.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-04-2018 14:12 #1444988 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Neem er even de tijd voor.
Maar kijk dan deze video helemaal uit.

Money counts. Zo simpel is het.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 12:15 #1445051 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic dat zeg ik..
Exemplarisch voor evangelisten. Consulting consultants. Die kleine spring in het veld
bouwt zijn eigen verhaal op resultaten van vernieuwingen uit het verleden en gaat iedere showstopper uit de weg. Ruimte voor reacties zijn weg geregisseerd.

Natuurlijk vindt de EV zijn weg. Autonomous is nog een eind weg. Haalbaar met de huidige techniek betwijfel ik sterk. Vooral aan de automatiseringskant. Tot nu toe lukt dat alleen op standalone toepassingen zonder ongelukken(bijvoorbeeld shuttle vervoer, robotica in fabrieken, etc..).

Wat nu al hard achteruit gaat is autobezit in stedelijke agglomeraties. Die hebben al een effect op de plannen voor de inrichting van steden.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-07-2018 08:37 #1447447 door Wytze Broerze

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC