Wat heb jij vandaag gedaan
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-10-2017 09:40 #1441499
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Kleine correctie
Kleine correctie, ik las hierboven iets over dat winterbanden pas nuttig zijn beneden de 0 graden. Vrijwel zonder uitzondering wordt overal altijd over een grens van 7 graden gesproken. Beneden de 7 graden geeft de gemiddelde winterband dan een kortere remweg. (dit zal uiteraard een gemiddelde zijn gezien de grote verschillen tussen verschillende banden)
Overigens zie ik ook maar al te vaak dat mensen in de zomer hun winterbanden "op rijden" omdat het profiel te veel afgesleten is om als winterband te gebruiken. Nou kan ik het zo 1.2.3. niet terug vinden, maar ooit een leuk testje van Vredestein gezien waarom dit niet zo verstandig is. De remweg van winterbanden in de zomer is aanzienlijk langer dan zomerbanden.
Wel frappant dat deze mensen dan wél de moeite nemen om in de winterperiode zo veilig mogelijk op pad te gaan, maar beknibbelen op de veiligheid in de zomer periode (die doorgaans een stuk langer is dan de winter)
Overigens zie ik ook maar al te vaak dat mensen in de zomer hun winterbanden "op rijden" omdat het profiel te veel afgesleten is om als winterband te gebruiken. Nou kan ik het zo 1.2.3. niet terug vinden, maar ooit een leuk testje van Vredestein gezien waarom dit niet zo verstandig is. De remweg van winterbanden in de zomer is aanzienlijk langer dan zomerbanden.
Wel frappant dat deze mensen dan wél de moeite nemen om in de winterperiode zo veilig mogelijk op pad te gaan, maar beknibbelen op de veiligheid in de zomer periode (die doorgaans een stuk langer is dan de winter)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-10-2017 13:13 #1441505
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ons
Bien zunig. Oftewel zolang men geen schade rijd die te wijten is aan het rijden met winterbanden in de zomer blijf je dat houden. Wordt onomstotelijk bewezen dat men door rijden op winterbanden in de zomer de schade mogelijk had kunnen voorkomen zal de bestuurder zich de volgende keer wel bedenken. Iets met een put en een kalf. Maar of het verboden is om met winterbanden in de zomer te gaan rijden is ook niet zo. En wie is er op de hoogte dat je remweg langer is met een winterband in de zomer. Lastige zaken om daar iets over te zeggen denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2017 18:42 #1441510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppakkingen enzo vervangen van mijn landbouwtrekker
Eigenlijk vorige week al gedaan. De cilinderkopmoeren op een zondag aangehaald toen het 11C buiten was. Ik kan je vertellen dat ik het er warm van kreeg.. Pfff... wat een gesjor aan de momentsleutel. Maar goed, het werkt allemaal weer naar behoren! En, en.... de blauwe rook is weg!!! Yippie!! Was toch kennelijk iets mis en dat ding begon een dag voordat de koppakking er uit sloeg enorm blauw te roken... Hij start ook nu weer in 1 tik. Ook meteen 8 nieuwe kleppen gemonteerd en ingeslepen. Alles lag toch uit elkaar en 8 nwe kleppen kostte slechts 70 Euro, dus maar gedaan..
Alles bij elkaar was het een hele klus maar met volle tevredenheid tot een goed einde gebracht. Wel door mijn rug gegaan van het zware gewicht van die koppen en boven je macht tillen zeg maar.
De trekker betreft een Fortschritt ZT303-C uit het voormalige DDR.
Sleutelgroet,
Robert
Alles bij elkaar was het een hele klus maar met volle tevredenheid tot een goed einde gebracht. Wel door mijn rug gegaan van het zware gewicht van die koppen en boven je macht tillen zeg maar.
De trekker betreft een Fortschritt ZT303-C uit het voormalige DDR.
Sleutelgroet,
Robert
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2017 21:07 #1441521
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Vandaag de 940 weer opgehaald
Vandaag de 940 weer opgehaald met een nieuwe tweedehands ruit erin, al met al een heel gedoe geweest, maar de schade is weer keurig hersteld. Nu alleen nog n keer laten blinderen en dan is het weer als vanouds!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2017 18:23 #1441532
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Sinds lange tijd weer eens een dagje werkplaats gedaan.
Vanmorgen kreeg ik bezoek van een 245 rijder die een goede achterklep zocht, die had ik, wel met een beetje werk aan de onderkant daar waar het rubber in geklemd zit. Ik wilde hem bij het oud ijzer gooien maar deze meneer van 74 kon er nog wel wat mee. Ook gelijk maar het achterraam met rubber erbij gegeven want ik heb er niets meer aan omdat ik een achterklep van een 93er in mijn 245 heb zitten. Ik weer wat ruimte en die oude baas weer blij.
Verder een standaard gemaakt voor de winter en zomer velgen. Verplaats baar met zwenk wielen dus zo naar buiten rollen als we in de werkplaats aan het werk zijn.
De nieuwe compressor heeft zijn plekje gekregen, moet alleen even de afvoer van de gootsteen aanpassen.
Nog even wat foto's gemaakt van een transmissie krik, B230 volvo blok en velgen van mijn vader zijn fiat. Dit gaat op mp
Vanmorgen kreeg ik bezoek van een 245 rijder die een goede achterklep zocht, die had ik, wel met een beetje werk aan de onderkant daar waar het rubber in geklemd zit. Ik wilde hem bij het oud ijzer gooien maar deze meneer van 74 kon er nog wel wat mee. Ook gelijk maar het achterraam met rubber erbij gegeven want ik heb er niets meer aan omdat ik een achterklep van een 93er in mijn 245 heb zitten. Ik weer wat ruimte en die oude baas weer blij.
Verder een standaard gemaakt voor de winter en zomer velgen. Verplaats baar met zwenk wielen dus zo naar buiten rollen als we in de werkplaats aan het werk zijn.
De nieuwe compressor heeft zijn plekje gekregen, moet alleen even de afvoer van de gootsteen aanpassen.
Nog even wat foto's gemaakt van een transmissie krik, B230 volvo blok en velgen van mijn vader zijn fiat. Dit gaat op mp
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 01:42 #1441536
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Willem
Hallo Willem
Je zei: "sturen, remmmen, handrem, niets veranderde de glijpartij naar de waterkant van het Markermeer."
Van de handrem moet je sowieso afblijven als het glad is. Die is amper te doseren. Bij gladheid is remmen, op welke wijze dan ook, niet handig. Zodra je wielen blokkeren, is de grip helemaal weg en gaat de auto daar heen, waar ie zelf wil.
groetjes
Mathy
Je zei: "sturen, remmmen, handrem, niets veranderde de glijpartij naar de waterkant van het Markermeer."
Van de handrem moet je sowieso afblijven als het glad is. Die is amper te doseren. Bij gladheid is remmen, op welke wijze dan ook, niet handig. Zodra je wielen blokkeren, is de grip helemaal weg en gaat de auto daar heen, waar ie zelf wil.
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 02:10 #1441538
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @willem
Doe ik ook duit in het zakkie.
Wat bedoel je met dat "ene datapunt " ?
Die keer dat je in een oncontroleerbare situatie zat met die BMW ?
Lijkt mij nou juist het aangewezen moment om overtuigd te raken van het nut van winterbanden.
Owh en om topic te blijven . Vandaag aan de ene Volvo de ontsteking vernieuwd en aan de ander Volvo het tankdekselscharnier vervangen. Ik zou zeggen. Wees voorzichtig met je tankkleppie want vervangen is een k-klus, hoog priegelgehalte
Wat bedoel je met dat "ene datapunt " ?
Die keer dat je in een oncontroleerbare situatie zat met die BMW ?
Lijkt mij nou juist het aangewezen moment om overtuigd te raken van het nut van winterbanden.
Owh en om topic te blijven . Vandaag aan de ene Volvo de ontsteking vernieuwd en aan de ander Volvo het tankdekselscharnier vervangen. Ik zou zeggen. Wees voorzichtig met je tankkleppie want vervangen is een k-klus, hoog priegelgehalte
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 13:08 #1441544
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gisteren winterwielen op de
Gisteren winterwielen op de 850 gemonteerd. Omdat ik wél overtuigd ben van het nut hiervan én omdat ik in de winter niet mag rijden in Oostenrijk zonder winterschoeisel.
Één keer in de sneeuw rijden met winterbanden, en je bent overtuigd. Dan snap je de Oostenrijkers, de Zwitsers, de Duitsers en natuurlijk de Zweden.
Één keer in de sneeuw rijden met winterbanden, en je bent overtuigd. Dan snap je de Oostenrijkers, de Zwitsers, de Duitsers en natuurlijk de Zweden.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-10-2017 17:09 #1441550
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zojuist
1 van de 2 transmissiekrikken verkocht via MP. Vannacht op MP gezet en vanmorgen verkocht. Net bij de werkplaats geweest om de koper te ontvangen. nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de nieuwe compressor alles in de werkplaats schoon te blazen, wel een mondkapje en bril en de deuren wagenwijd open. Heerlijk zo een grote voorrraad lucht.
Nu nog de B230 K carb zien te verkopen en de B21 K-jet die nog in de 245 licht en dan schiet het wel op zo.
Nu nog de B230 K carb zien te verkopen en de B21 K-jet die nog in de 245 licht en dan schiet het wel op zo.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 22:59 #1441647
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Vandaag
een pakketje van de postbode in ontvangst genomen. Een vx3 nokkenas.
Moderators: Jerry Stam