Wat heb jij vandaag gedaan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2017 13:19 #1441252
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die rubriek hadden we al!
Die rubriek hadden we al!
volvo700vereniging.nl/kletshoek/show-je-werkplaats
volvo700vereniging.nl/kletshoek/show-je-werkplaats
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-10-2017 20:16 #1441262
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ha
Idd en ook nog van dit jaar zelfs. Zag wel dat mijn photobucket foto's niet meer zichtbaar zijn. En bedankt photobucket.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2017 20:44 #1441263
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Dat klinkt als een mooie plek
Dat klinkt als een mooie plek met mooi gereedschap Admiral! Vind 't heerlijk om s'avonds of in t weekend lekker rond te struinen en te klussen daar. Als ik de witte overheaddeur open trek kijk ik meters ver over 't weiland heen en een totale rust om me heen. Heerlijk!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-10-2017 21:23 #1441267
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gebeurt
Vaak genoeg dat ik niet eens aan 1 van de auto's werk. Dan zit ik lekker buiten in dezon om me heen te kijken, of ik ben in de winter het sloophout en snoeisel aan het verbranden. Het terrein voor mijn werkplaats en die van de buren houd ik als enige schoon en doe wel is wat straatwerk en dergelijke. Hou de beplanting ook bij. Zo heb ik al is een maand huur niet hoeven te betalen en de verhuurder heeft al jaren geen huurverhoging aan mij doorgevoerd. En als ik is een partij hout of stenen kwijt moet weet ik dat het geoorloofd is. Ik geef ook altijd aan wanneer het weer weg is. Daarnaast heb ik van pallets kratten gemaakt en op zijn kant gelegd met de opening naar voren. 2 voor oud ijzer en 3 voor mijn voorraad brandhout voor thuis. Moet nog een schuin dakje op en zo is het opgeruimd en zwerft het niet overal over het terrein. Ik blij en de verhuurder blij. Vorig jaar nog een constructie gemaakt om de dakgoten tussen 2 schuine daken schoon te houden. De daken zijn van dun geprofileerde damwand panelen en erop lopen is link als het nat is en je hebt de kans dat je er deuken intrapt en dan kan het gaan roesten omdat je de verf breekt.
Sommige zeggen joh dat is toch voor de verhuurder, dat is ook wel zo maar het geld voor de materialen krijg ik terug en de uren die ik erin steek valt het ook wel mee. Waar het mij om gaat is dat ik een goede verstandhouding heb met de verhuurder en ik wil de huur houden zoals ie is. En het is echt waar maar daar zijn en me uit de naad werken aan mijn auto's of op het terrein werkt zo ontspannend dat ik besloten heb om een dag minder in de week te gaan werken (4 x 9) bij mijn werkgever en om de week met mijn collega de vrijdag omwissel voor de maandag. Dan ben ik om de week een vrijdag en maandag vrij met het weekend ertussen is dat 4 dagen. Heerlijk.
Maargoed genoeg zen voor vandaag.
Wie heeft er nog wat leuks gedaan.
Sommige zeggen joh dat is toch voor de verhuurder, dat is ook wel zo maar het geld voor de materialen krijg ik terug en de uren die ik erin steek valt het ook wel mee. Waar het mij om gaat is dat ik een goede verstandhouding heb met de verhuurder en ik wil de huur houden zoals ie is. En het is echt waar maar daar zijn en me uit de naad werken aan mijn auto's of op het terrein werkt zo ontspannend dat ik besloten heb om een dag minder in de week te gaan werken (4 x 9) bij mijn werkgever en om de week met mijn collega de vrijdag omwissel voor de maandag. Dan ben ik om de week een vrijdag en maandag vrij met het weekend ertussen is dat 4 dagen. Heerlijk.
Maargoed genoeg zen voor vandaag.
Wie heeft er nog wat leuks gedaan.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-10-2017 14:28 #1441342
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vanmorgen
Naar de werkplaats om de winter velgen met winterbanden eronder te leggen. Normaal wacht ik nog een maandje maar van de week was mijn rechter voorband groot en deels plat. De volgende dag een beetje lucht erin. En vanmorgen was hij nog steeds hard. Vreemd, zou iemand een misschien nah dan hadden ze het ventiel dopje ook wel weggegooid hebben.
Afijn we gaan dus op de wintervelgen verder en dan kan ik de pholus velgen laten stralen en coaten. De banden zijn toch aan vervanging toe dus dan rij ik van de zomer weer op mooie velgen en nieuwe banden.
De recent aangeschafte ABAC compressor voorzien van een nieuwe condensator dus die doet het ook weer. Lekker grote compressor. 150 ltr tank. 2,2 kw 220 motor en snaar aangedreven compressor. Draait in tegenstelling tot de creemer die ik heb lekker rustig en is stiller. Kon ik eindelijk mijn slagmoer sleutel op lucht is uitproberen.
De accu van de 245 weer wat leven ingeblazen en na een half jaar was het starten en lopen. Blijft een topper die 245.
De aanhanger geleegd, die lag nog vol met klinkers en dakpannen. De dakpannen kwam ook iemand voor om ze over te nemen dus die ben ik ook kwijt.
Nog even een plan de campagne gemaakt mbt volgend weekend. Moet nodig het terrein voor mijn werkplaats maaien, snoeien, straten, hout hakken en zagen, sloophout en snoeisel opstoken. Hoop dat het een beetje goed weer is volgende week.
Afijn we gaan dus op de wintervelgen verder en dan kan ik de pholus velgen laten stralen en coaten. De banden zijn toch aan vervanging toe dus dan rij ik van de zomer weer op mooie velgen en nieuwe banden.
De recent aangeschafte ABAC compressor voorzien van een nieuwe condensator dus die doet het ook weer. Lekker grote compressor. 150 ltr tank. 2,2 kw 220 motor en snaar aangedreven compressor. Draait in tegenstelling tot de creemer die ik heb lekker rustig en is stiller. Kon ik eindelijk mijn slagmoer sleutel op lucht is uitproberen.
De accu van de 245 weer wat leven ingeblazen en na een half jaar was het starten en lopen. Blijft een topper die 245.
De aanhanger geleegd, die lag nog vol met klinkers en dakpannen. De dakpannen kwam ook iemand voor om ze over te nemen dus die ben ik ook kwijt.
Nog even een plan de campagne gemaakt mbt volgend weekend. Moet nodig het terrein voor mijn werkplaats maaien, snoeien, straten, hout hakken en zagen, sloophout en snoeisel opstoken. Hoop dat het een beetje goed weer is volgende week.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2017 17:25 #1441343
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag ook winterwielen
Vandaag ook winterwielen laten monteren. We hebben een tijdje terug een mooie set gekocht en toen afgesproken om ze vandaag te laten monteren. Toen wisten we nog niet dat het 22 graden zou worden. De wielen zijn prima en we zijn zeker niet te laat met monteren. Nou ja, volgende week ka het wel vriezen.
Maar met de winterwielen voor de 850 wacht ik toch meer even ...
Maar met de winterwielen voor de 850 wacht ik toch meer even ...

- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2017 22:21 #1441349
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik wacht nog even met de
Ik wacht nog even met de winterset. Gooi ze meestal eind november eronder als de eerste vorst in de grond treed.
Verder vandaag afscheid genomen van mijn laatste oma. Het was een mooi afscheid met een bijzonder fijn zonnetje erbij. Tevens voor mij ook einde "opa en oma tijdperk" apart maar vooral heel dankbaar voor de mooie jaren.
Morgen weer in de loods aan de slag
Verder vandaag afscheid genomen van mijn laatste oma. Het was een mooi afscheid met een bijzonder fijn zonnetje erbij. Tevens voor mij ook einde "opa en oma tijdperk" apart maar vooral heel dankbaar voor de mooie jaren.
Morgen weer in de loods aan de slag
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2017 22:34 #1441352
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gecondoleerd. Zo'n afscheid
Gecondoleerd. Zo'n afscheid had ik ruim een week geleden: ook mijn laatste oma.
Wintersets doe ik niet echt aan, tenzij er weer eens winterbanden met een setje velgen zijn meegekomen. Normaal gesproken zijn goede regenbanden veel nuttiger in dit land dan echte winterbanden, en onze centraal-europese winterbanden zijn weer erg onnuttig in echt winterweer (dat je alleen in buitenlanden vindt, zoals Scandinavie of het alpengebied).
Wintersets doe ik niet echt aan, tenzij er weer eens winterbanden met een setje velgen zijn meegekomen. Normaal gesproken zijn goede regenbanden veel nuttiger in dit land dan echte winterbanden, en onze centraal-europese winterbanden zijn weer erg onnuttig in echt winterweer (dat je alleen in buitenlanden vindt, zoals Scandinavie of het alpengebied).
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2017 00:20 #1441355
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hmm
Niet heel Nederland is plat hè..
Hier toch wel blij met winterbanden. Vooral als er sneeuw ligt.
Hier toch wel blij met winterbanden. Vooral als er sneeuw ligt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2017 10:02 #1441362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gecondoleerd
Zeker gecondoleerd, voor mij is dat afscheid el even terug, helaas heb ik van de volgende generatie, mijn ouders, ook al afscheid moeten nemen. Heb echt geweldige herinneringen aan mij opa en oma, en ook aan mijn ouders, maar daar gaat het nu niet over.
Terug naar de winterbanden, tja.... rijd voor mijn werk al 20 jaar veel kilometers, vroeger zonder winterbanden, ging ook prima.
Heb nu wél een set met velgen omdat we altijd naar Oostenrijk gaan, dus dan moet je, voor alleen NL zou ik ze niet meer aanschaffen, hoewel het met sneeuw wel geweldig is, én ik rij alleen prive met de 940
Terug naar de winterbanden, tja.... rijd voor mijn werk al 20 jaar veel kilometers, vroeger zonder winterbanden, ging ook prima.
Heb nu wél een set met velgen omdat we altijd naar Oostenrijk gaan, dus dan moet je, voor alleen NL zou ik ze niet meer aanschaffen, hoewel het met sneeuw wel geweldig is, én ik rij alleen prive met de 940
Moderators: Jerry Stam