Wat heb jij vandaag gedaan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2017 15:20 #1438851
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Motorkapbekleding
Even 2 nette van de sloop halen en deze als sandwich monteren.
Scheelt een hoop geluid bij een diesel.
Scheelt een hoop geluid bij een diesel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2017 22:22 #1438884
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vandaag de 940 op bijna 295
Vandaag de 940 op bijna 295.000 km gezet (scheelt 8 km
)

- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 03:37 #1438885
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Smeerkuil
Smeerkuilen zijn tegenwoordig niet meer toegestaan. Dit o.a. door de gevaren van koolmonoxidevergiftiging. Of dit voor particulieren ook geldt is mij niet bekend, meestal mogen deze wel zelfmoord plegen. Daar staat namelijk wettelijk geen doodstraf op. 
Betonnen bakken kunnen ook gaan drijven, zelf meemaakt op een bouwplaats. De tijdelijke remedie was met spoed enkele tankwagens met water bestellen en de bak als de donder laten vullen. Maar wat heb je aan een zwembad wanneer je een parkeerkelder wilt...
Het beste is om de grondwaterstand te bepalen., In de polders in het westen van het land geef ik je weinig kans, in Amsterdam Noord en daarboven is de grondwaterstand vrij hoog , ongeveer 60 tot 120 centimeter onder het maaiveld, kun je zien aan het wateroppervlak van een sloot.. Bij de bouw dus de Wet van Archimedes toepassen. Een dubbele bodem met grind en water er tussen kan uitkomst bieden. Of een dikke betonnen bodem.
Een dikke kleilaag heeft geen invloed op het grondwater. Het grondwater staat namelijk meestal boven de kleilaag.
Een PE bak is een zeer slecht idee. De wanden kunnen door zijdelingse druk worden ingedrukt, plus dat de bak veel lichter is. Gewapend (!!!) beton is de goede oplossing.

Betonnen bakken kunnen ook gaan drijven, zelf meemaakt op een bouwplaats. De tijdelijke remedie was met spoed enkele tankwagens met water bestellen en de bak als de donder laten vullen. Maar wat heb je aan een zwembad wanneer je een parkeerkelder wilt...
Het beste is om de grondwaterstand te bepalen., In de polders in het westen van het land geef ik je weinig kans, in Amsterdam Noord en daarboven is de grondwaterstand vrij hoog , ongeveer 60 tot 120 centimeter onder het maaiveld, kun je zien aan het wateroppervlak van een sloot.. Bij de bouw dus de Wet van Archimedes toepassen. Een dubbele bodem met grind en water er tussen kan uitkomst bieden. Of een dikke betonnen bodem.
Een dikke kleilaag heeft geen invloed op het grondwater. Het grondwater staat namelijk meestal boven de kleilaag.
Een PE bak is een zeer slecht idee. De wanden kunnen door zijdelingse druk worden ingedrukt, plus dat de bak veel lichter is. Gewapend (!!!) beton is de goede oplossing.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 03:44 #1438886
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Trillen aandrijfas
Trillen van een aandrijfas met twee delen ontstaan doordat de merktekens niet corresponderen, aandrijfassen worden uitgebalanceerd. Of door een hardy-koppeling waarbij de koppen van de bouten niet om en om worden gemonteerd, op de hardyschijf staan meestal pijlen op de zzijkant..
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 04:21 #1438887
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Smeerkuil II
Nog even vergeten. Risico's bij smeerkuilen.
Bij benzinelekkages, zeker bij warm weer, benzinedamp worden gevormd in de smeerkuil. Wat er dan zou kunnen gebeuren vereist weinig fantasie. En ook LPG heeft zo zijn risico's, soortelijk gewicht zwaarder na lucht.
Ook uitlaatgassen kunnen wat minder gezond zijn. Een goede ventilatie is veel waard. inlaatopening afzuiger zo laag mogeliijjk in de kuil plaatsen, gat maken en met spiralietbuis of eventueel pvc naar de ventilator.
Een brandblusser in de smeerkuil heeft ook zijn voordelen. Zorg er ook voor dat de smeerkuil beduidend langer is dan de wagen, dan kun je er in geval van nood aan beide zijden uit.
Bij benzinelekkages, zeker bij warm weer, benzinedamp worden gevormd in de smeerkuil. Wat er dan zou kunnen gebeuren vereist weinig fantasie. En ook LPG heeft zo zijn risico's, soortelijk gewicht zwaarder na lucht.
Ook uitlaatgassen kunnen wat minder gezond zijn. Een goede ventilatie is veel waard. inlaatopening afzuiger zo laag mogeliijjk in de kuil plaatsen, gat maken en met spiralietbuis of eventueel pvc naar de ventilator.
Een brandblusser in de smeerkuil heeft ook zijn voordelen. Zorg er ook voor dat de smeerkuil beduidend langer is dan de wagen, dan kun je er in geval van nood aan beide zijden uit.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 22:46 #1438901
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @jur
Wat dacht je van een gas detectie meter die ook het zuurstof en de LEL in de gaten houdt, daar werken wij dagelijks mee als we een besloten ruimte betreden zoals kelders en kruipruimtes en wat dacht je van een ventilator die verse luchte van buiten naar de bodem van de smeerkuil brengt. Daarbij ga ik een smeerkuil maken die maar 1 mtr diep is dus sta ik met mijn snufferd met nog zeker 80 cm uit de smeerkuil. Ik ga hem maken van gewapend beton welk weer verbonden word met betonijzer aan de huidige betonnen vloer, drijven is uitgesloten. Bodem wordt extra dik gemaakt mbt het tegengewicht en het grond waterpeil ligt op meer dan een meter diepte als ik de sloten rondom het terrein bekijk. De kleilaag ligt aan de oppervlakte en recent gezien bij een gat wat ze op het terrein bij mijn werkplaats hebben gegraven is deze zeker 1,50 mtr dik. Uit ervaring (wij graven dagelijks) is een kleilaag die aan de oppervlakte ligt een hele goed afdichting voor een wel of grondwater stroom.
Ik ben er niet zo bang voor om een smeerkuil te maken, als je maar nadenkt over hetgeen wat boven is genoemd.
Ik ben er niet zo bang voor om een smeerkuil te maken, als je maar nadenkt over hetgeen wat boven is genoemd.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 23:09 #1438902
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Om 07:30 naar de werkplaats om de aanhanger te halen deze lag nog vol met puin. Dit naar de stort in Westknollendam gebracht, toen naar Pontmeyer in Wormerveer gereden daar 5 steigerplanken gehaald en 3 badding beugels, ik had tekort. Ben bezig met een vlonder te maken bij de tuindeuren en bijkeuken. We hebben al een overkapping (veranda) over de volle breedte van de woning met een bijkeuken eronder (deelt het dak van de veranda) Er liggen klinkers maar nu ik bezig ben het hele erf met boeren geeltjes te bestraten en ik dacht alles met boerengeeltjes is wel teveel van het goede dus laat ik het breken met een houten vlonder onder de veranda. Dus bij een boer oude baddingen gehaald, ik hou van recyclen en voor 2 euro de strekkende meter ben je goedkoper uit dan bij de houthandel. Ik had niet genoeg dus toen maar bij ons in de straat uit de container diverse stukken gehaald van 2,5 mtr, hoezo een oude jood. Ze zijn alle woningen van de woningbouw opnieuw aan het funderen en de houten vloeren gaan eruit incl de balken. Balken van 100 jaar oud, geen rot plekje te vinden ook geen houtworm en heerlijk in de ouderwetse carboleum. Wat ruikt dat lekker als het weer in de zon ligt te bakken. Wou dat ik het nog kon kopen. Perfect spul om je hout te conserveren. Maargoed het frame van baddingen is bijna klaar. Gewoon op de klinkers gelegd met een ruimte van een centimeter of 4. Dit uitgevuld met tropisch hardhouten neuten zodat het allemaal waterpas ligt. Dit kan wel tegen wat vocht maar onder de veranda was het 9 van de 10 keer toch droog als het regende. Alleen met slag regen kon het wel is tot de tuindeuren nat worden maar dat komt niet veel voor. Daarbij heb ik al 13 jaar en houten trapje naar mijn schuur die van hetzelfde hout is en onbehandeld is en die is nog steeds niet rot. Van de week de steigerplanken erop. Komen de Honderden RVS Torx schroeven welk ik gehad heb ook van pas.
Zal van de week wat foto's schieten.
Zal van de week wat foto's schieten.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2017 10:29 #1438904
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carboleum en zon: ik heb er
Carboleum en zon: ik heb er slechte ervaringen mee. Ooit, toen ik tien was ofzo, de tuinhekken in de carboleum gezet op een mooie zonnige dag. Dat heb ik 's avonds geweten, al helemaal omdat ik ook nog eens zwemles had, in een openluchtbad...
Maar die oude woningbouw-balken heb je toch wel gewoon allemaal opgekocht?
Maar die oude woningbouw-balken heb je toch wel gewoon allemaal opgekocht?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2017 17:26 #1438909
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Meegedaan met een concours d
Meegedaan met een concours d'élegance.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2017 20:39 #1438914
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @willem
Kopen? Dat is een vies woord.
Moderators: Jerry Stam