Wat heb jij vandaag gedaan
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 18:07 #1438092
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Met een afgerolde haspel heb
Met een afgerolde haspel heb ik nog steeds hetzelfde probleem 20 m ongeveer. Geprobeerd op en b16 automaat. Ik wil m eigenlijk eens op een c automaat proberen. Blijft natuurlijk toch niet ideaal als je bij mensen thuis op klus staat. Misschien zelf iets produceren of aanschaffen als er iets dergelijks bestaat? Misschien iemand tips hier?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 18:58 #1438093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee !
Eigenlijk geen idee of er startvertragers bestaan !
En als het werkt, dan werkt het ! Ook al is het gebruik van langere kabels in theorie precies contra van wat je moet doen, maarja, das dan de theorie !
Als de oplossing werkt dan is het goed.
Vanuit mijn verleden kwamen en komt men nog steeds veel tegen dat te lange en te dunne kabels leiden tot verbrande motoren en heel vaak intreden van beveiligingen.
Als je toch een apparaat aanschaft is het beter om te kijken of er een aanloopstroom begrenzer op zit, zeker bij grote haakse slijpers.
Voor elektroden is een inverter de perfecte maar ook duurdere oplossing, bovendien is het een gelijkstroom apparaat waardoor hij 300graden heter op de + pool is.
En als het werkt, dan werkt het ! Ook al is het gebruik van langere kabels in theorie precies contra van wat je moet doen, maarja, das dan de theorie !
Als de oplossing werkt dan is het goed.
Vanuit mijn verleden kwamen en komt men nog steeds veel tegen dat te lange en te dunne kabels leiden tot verbrande motoren en heel vaak intreden van beveiligingen.
Als je toch een apparaat aanschaft is het beter om te kijken of er een aanloopstroom begrenzer op zit, zeker bij grote haakse slijpers.
Voor elektroden is een inverter de perfecte maar ook duurdere oplossing, bovendien is het een gelijkstroom apparaat waardoor hij 300graden heter op de + pool is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 19:20 #1438095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden !
Conrad heeft inschakelstroombegrenzers onder andere :
www.conrad.nl/nl/as-schwabe-inschakelstr...g15-ip44-612975.html
www.conrad.nl/nl/as-schwabe-inschakelstr...g15-ip44-612975.html
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 22:54 #1438104
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Wilde ik nou net melden. De condensator bepaalt toch de piek. Ik heb een afkortzaag die binnen een halve seconde op topsnelheid zit. Was geen goedkope en ik heb een hobbybob handcirkelzaag van de hornbach (huismerk) die een vertraagde aanloop snelheid heeft en ook snel afremt als ik de knop loslaat. Ideaal. Krijg je niet die klap elke keer bij aanslaan en je stoppen kunnen het beter handelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 23:20 #1438105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb me vandaag groen en
Ik heb me vandaag groen en geel geërgerd aan een loszittend hitteschildje gedurende mijn 2 uur durende file reis. Als iemand rond Utrecht een brug heeft en me wil helpen dat ding vast te zetten, regel ik een oorkonde en draag ik je voor voor een lintje.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 07:34 #1438109
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen brug, wel een garagekrik
Geen brug, wel een garagekrik en assteunen in Woerden. Bij mooi weer zou het prima kunnen: geen sleutelruimte binnen maar volop buiten, zolang de 960 nog niet gesloopt is.
Of kom zaterdagochtend naar de poetsdag in Emmelord, ik heb garagekrik en minibruggen in de leenauto liggen.
Of kom zaterdagochtend naar de poetsdag in Emmelord, ik heb garagekrik en minibruggen in de leenauto liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 09:42 #1438113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel Willem. Heb jij ook
Dankjewel Willem. Heb jij ook popnagels en/of ander bevestigingsmateriaal? Helaas ga ik Emmeloord niet halen, was wel leuk geweest en hoor er goeie dingen over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 19:02 #1438119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaassen
Erg leerzame ochtend gehad in Vaassen, mijn Volvo laten nakijken. Gelukkig bleek er weinig aan te markeren. Wel lekkage bij de krukas-keerring vooraan, de hele onderkant zit onder de olie. Gelukkig geen lekkage wanneer de Volvo stilstaat. de schokbrekers voor kunnen nog wel een jaartje mee. De linkervoorband slijt aan de buitenkant, maar deze banden moet ik toch vervangen volgend seizoen. Tijdens het rijden merk ik er niets van, zelfs niet bij 180 km/ uur kan ik het stuur gerust even los laten, geen trilling oid. Nieuwe halogeen voorlampen laten installeren en oliefilter vervangen. Ook een gastankdop met slot gekocht, de originele is er afgetrild denk ik. De vering achter bekeken, opmerkelijk dat verzwaarde veren korter zijn dan de originele. Na Italië is de Volvo klaar voor de trip naar Yorkshire deze zomer.
Nu eerst op zoek naar een turbodrukmeter en -houder.
Nu eerst op zoek naar een turbodrukmeter en -houder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 19:04 #1438120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hitteschildje
Het hitteschildje boven het einde van de uitlaat zat los, deze is er in z'n geheel uitgehaald.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2017 19:51 #1438310
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Alk
maar ook Best ver uit Best gezien. Uithoek
Moderators: Jerry Stam