Volvo 940 Malmo estate automaat van 1996 staat voor de deur

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 19:56 #1402255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je
Heb je nu een set dashboardspeakers over? Daar zou ik nog wel in geïnteresseerd zijn....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 20:13 #1402256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas Henk, de tweeters in
Helaas Henk, de tweeters in het dashboard laten zitten en 4 speakers in de voor- en achterdeuren bijgeplaatst, in combinatie met de JVC klinkt goed, lekker Hoog, midden en laag goed afgestemd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2014 23:49 #1402405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag getankt en na alleen
Vandaag getankt en na alleen een paar lange ritten over 80/100/120 wegen inkl. vrouw, 3 kids en de bak vol bagage naar Koos Konijn heb ik nu 1 op 9,8 gescoord. Houdt me netjes aan de snelheid en ben een meester in het uit laten rollen in de D en op tijd weer gas geven. Moet nog zeker beter kunnen uit zo'n 4 cilindertje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2014 10:35 #1402417 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic is een gemiddelde
1 op 9,8 is wat het gemiddelde is en icm een automaat niet slecht. Zelf rij ik met de handbak 1 op12 als ik een retourtje van zaanstad naar Arnhem rij. Wel netjes volgens de Tom Tom 100 km/h blijven rijden ook daar waar je 120 en 130 km/h mag.
Ik ben geen stoplicht sprinter, schakel net over de 2500 toeren op. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn als mijn CC erin zit. Merk dat ik de CC met mijn dienst auto veel gebruik ook op momenten dat het kan op bijv provinciale wegen.
Maar een zuinigheids wonder zijn onze Volvo's niet dat is algemeen bekend toch. Ik val voor het merk uitstraling en zijn robuustheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 12:44 #1402485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb haar zelf ook
Ik heb haar zelf ook absoluut voor de uitstraling en de ruimte en ik heb wel een zwak voor oude Volvo's en Honda's.
Maar ik wil ook de auto zo goed mogelijk hebben en vind het dan wel leuk om er ook ruim 1 op 10 mee te scoren, doorrijden doe ik wel met de motor, een Honda CB1300.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 14:15 #1402486 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic beetje doorrijden
<table style="font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color: #000000;" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" width="75%" bgcolor="#C0C0C0"><tbody><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" width="16%">periode</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="12%">kilometers</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="12%">liters</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="12%">verbruikkm/ltr</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="12%">bedrag</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="12%">tankbonnen</td> <td style="border: 1px solid #666666;" width="20%">kosten per kilometer</td></tr> <tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2014</td><td style="border: 1px solid #666666;">619</td><td style="border: 1px solid #666666;">66.8</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.27</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 111,16</td><td style="border: 1px solid #666666;">1</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.180</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2013</td><td style="border: 1px solid #666666;">15234</td><td style="border: 1px solid #666666;">1524.71</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.99</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 2.495,11</td><td style="border: 1px solid #666666;">27</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.164</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2012</td><td style="border: 1px solid #666666;">15882</td><td style="border: 1px solid #666666;">1568.02</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.13</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 2.720,74</td><td style="border: 1px solid #666666;">26</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.171</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2011</td><td style="border: 1px solid #666666;">13595</td><td style="border: 1px solid #666666;">1346.29</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.10</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 2.136,51</td><td style="border: 1px solid #666666;">23</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.157</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2010</td><td style="border: 1px solid #666666;">10536</td><td style="border: 1px solid #666666;">1115.95</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.44</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 1.649,51</td><td style="border: 1px solid #666666;">17</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.157</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2009</td><td style="border: 1px solid #666666;">7780</td><td style="border: 1px solid #666666;">818.46</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.51</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 1.079,61</td><td style="border: 1px solid #666666;">12</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.139</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2008</td><td style="border: 1px solid #666666;">8738</td><td style="border: 1px solid #666666;">941.32</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.28</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 1.375,38</td><td style="border: 1px solid #666666;">14</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.157</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2007</td><td style="border: 1px solid #666666;">18342</td><td style="border: 1px solid #666666;">1831.28</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.02</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 2.538,07</td><td style="border: 1px solid #666666;">27</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.138</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">29950</td><td style="border: 1px solid #666666;">2990.53</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.01</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 4.011,59</td><td style="border: 1px solid #666666;">46</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.134</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">2005</td><td style="border: 1px solid #666666;">8029</td><td style="border: 1px solid #666666;">799.15</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.05</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 1.068,88</td><td style="border: 1px solid #666666;">12</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.133</td></tr></tbody></table><table style="font-family: Tahoma; font-size: 8pt; color: #000000;" border="0" cellspacing="0" cellpadding="1" width="75%" bgcolor="#C0C0C0"><tbody><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">december 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">1326</td><td style="border: 1px solid #666666;">138.8</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.55</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 175,18</td><td style="border: 1px solid #666666;">2</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.132</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">november 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2790</td><td style="border: 1px solid #666666;">275.38</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.13</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 354,11</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.127</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">oktober 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2615</td><td style="border: 1px solid #666666;">260.58</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.04</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 334,15</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.128</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">september 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">3629</td><td style="border: 1px solid #666666;">347.55</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.44</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 435,44</td><td style="border: 1px solid #666666;">6</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.120</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">augustus 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">3304</td><td style="border: 1px solid #666666;">320.67</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.30</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 459,29</td><td style="border: 1px solid #666666;">5</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.139</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">juli 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2863</td><td style="border: 1px solid #666666;">286.04</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.01</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 412,26</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.144</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">juni 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2285</td><td style="border: 1px solid #666666;">220.33</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.37</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 302,04</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.132</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">mei 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2795</td><td style="border: 1px solid #666666;">271.4</td><td style="border: 1px solid #666666;">10.30</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 381,89</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.137</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">april 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">1934</td><td style="border: 1px solid #666666;">199.21</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.71</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 274,68</td><td style="border: 1px solid #666666;">3</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.142</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">maart 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2024</td><td style="border: 1px solid #666666;">214.1</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.45</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 280,76</td><td style="border: 1px solid #666666;">3</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.139</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">februari 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">1904</td><td style="border: 1px solid #666666;">200.06</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.52</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 256,39</td><td style="border: 1px solid #666666;">3</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.135</td></tr><tr align="center"><td style="border: 1px solid #666666;" align="left">januari 2006</td><td style="border: 1px solid #666666;">2481</td><td style="border: 1px solid #666666;">256.41</td><td style="border: 1px solid #666666;">9.68</td><td style="border: 1px solid #666666;">€ 345,40</td><td style="border: 1px solid #666666;">4</td><td style="border: 1px solid #666666;">0.139</td></tr></tbody></table>Verbruik van de 940 met automaat bijgehouden in www.autoverbruik.nl . Die site is de laatste dagen wel langzaam. Zuinigste score is 11,7, waarschijnlijk warm weer en wind mee. In de winter lukt de 1 op 10 alleen op lange afstanden.
Jaren met meer km's gaat het verbruik iets omlaag. Dan is de auto ook voorlangere ritten gebruikt. Jaren met weinig km's alleen in NL en iets meer stadsverkeer.
Rijgedrag ongeveer gelijk. Probeer wel zoveel mogelijk in lockup te rijden. Wel lastig in NL waar de 100 vaak niet aangehouden wordt. Boven 98 wordt de lockup ingeschakeld en bij 96 weer eruit. Snelheids meter staat meestal wat hoger. 105 op de teller kun je aanhouden om 100 te rijden. Ik rijd liever wat harder(zuiniger) en riskeer een boete, dan dat getoer zonder lockup.
En pomp de banden op tot 2.5.
De lockup wordt hydraulisch geschakeld door de bak. Ingreep op het moment is nog niet succesvol gemanipuleerd. Of het verstandig is is vers twee. Je komt dan nl wel laag in de toeren. Beter zou zijn een lockup funktie in de 3e zoals de 960 heeft.
Met de 945 met handbak vorige week terug uit Frankrijk 1 op 12,2 gescoord met wind mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 14:30 #1402487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker overzichtje!! Heb nog
Lekker overzichtje!!
Heb nog niet zoveel met de Volvo gereden en de bedoeling is ook meer het langere en het vakantiewerk, voor het korte werk pak ik de motor of de 206 automaat van de vrouw. Aanstaande winter zal ze denk ik op stal blijven omdat ik nog een Honda Accord op lpg heb van 1986 en die ga ik eerst maar eens oprijden, krijg ik toch geen drol voor terwijl het de beste auto is die ik ooit gehad heb, gaat ook bijna niks kapot aan. Is een 2 liter automaat op lpg en loopt tussen de 1 op 9 en 1 op 10, maar wel met een fatsoenlijke lock up.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2014 15:33 #1402490 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic lock up is OD toch

Adrian schreef :  
De lockup wordt hydraulisch geschakeld door de bak. Ingreep op het moment is nog niet succesvol gemanipuleerd. Of het verstandig is is vers twee. Je komt dan nl wel laag in de toeren. Beter zou zijn een lockup funktie in de 3e zoals de 960 heeft.
 

 
Met de lock up bedoel je de 4e trap van de automaat toch. Bij mijn 245 die ook een 4 traps heeft komt de lock up veel eerder in. Als ik de snelheid bij tussen de 70 en de 80 hou dan komt na een paar seconden de lock up in en zakt het toerental van 2000 naar 1400 tot 1500 toeren. bij het minst of geringste versnelling schakelt hij uit en begint direkt te versnellen. Trap je hem door dan komt ie bij 100 km/h in, maar trap je het gaspedaal tegen de kickdown aan dan komt de lock up pas bij 120 in. Bij rustig rijgedrag merk ik niets eens dat de lock up inkomt alleen het motor geluid en toerental neemt af.  Rijd zeer plezierig moet ik zeggen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 16:55 #1402492 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bak

Admiral schreef : Bij mijn 245 die ook een 4 traps heeft komt de lock up veel eerder in.

In de 245 zit een andere bak lijkt me.  ZF of andere versie van AW, met een andere specificaties. De verwarring in specificaties komt een enkele keer ook voor bij de 940ers. Dat moet dan een andere bak zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2014 22:28 #1402507 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic AW71

Adrian schreef :

Admiral schreef : Bij mijn 245 die ook een 4 traps heeft komt de lock up veel eerder in.

In de 245 zit een andere bak lijkt me.  ZF of andere versie van AW, met een andere specificaties. De verwarring in specificaties komt een enkele keer ook voor bij de 940ers. Dat moet dan een andere bak zijn.

 
onder mijn 245 zit een AW 71 of daar een L bij hoort weet ik ff niet. Wel weet ik dat hij onder een 93er polar vandaan komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD