Volvo 940 Malmo estate automaat van 1996 staat voor de deur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Wanneer er een lockup op zit dan hoort er een L bij.Admiral schreef : onder mijn 245 zit een AW 71 of daar een L bij hoort weet ik ff niet. Wel weet ik dat hij onder een 93er polar vandaan komt.
Hoe de bak behoort te schakelen vind je in Volvo_DataPocket_700-900 bladz 107 van:
www.volvo700vereniging.nl/files/Volvo_DataPocket_700-900.pdf
De governor pressure is snelheid en diff gerelateerd. De druk wordt waarschijnlijk opgebouwd door de draaisnelheid van de uitgaande as. Het lijkt erop dat het in en uitschakelen van de lockup door deze druk wordt gestuurd. En dan alleen in de 4e versnelling. Wat verder opvalt is dat de snelheid waarop de lockup wordt in- en uitgeschakeld ook afhankelijk is van de motor die ervoor hangt. Vergelijk bijvoorbeeld de in- en uitschakelmomenten van een B230FD en een B230FK.
Kijk even naar de diff verhouding van je 245. En dan moet je ook nog weten wat de motor van de sloper was. Ook de bandenmaat kan een rol spelen vwb de snelheid, niet voor het toerental waarop geschakeld wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de Honda kan ik haar gewoon rustig laten tot een km of 80 voordat de lock up eruit gaat en als ik dan weer rustig gas geeft blijft ie erin staan, toch wel lekker.
Binnenkort wel even de bak verversen, gewoon Volvo olie gebruiken??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Alles kan. Het is ook op en bepaalde manier ontworpen.Het blijft een automaat. Het is makkelijker je zelf aan te passen. Vandaar mijn opmerking geef een beetje meer gas, gaat de bak vanzelf in lockup.Ergens op 2/3 van de presentie zie je de lockup changeover valve. Hier zul je de mod moeten toepassen bij de AW71L:http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=699&pid=29325Even een veertje met een andere veerkracht er in. Je moet wel erg schoon en secuur kunnen werken.Leer-document van de automaatwerking, handig om mee te beginnen. Even copie/paste(link werkt niet, heeft iets met beveiliging te maken, denk ik) in je browser van: " www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/...s/transmissie/h3.pdf "Gekke Gerritje schreef : Zou er aan die lock up nog wat te verstellen zijn??
Staat de lockup ook goed schematisch in alleen wel met een electronische aansturing zoals voor de AW3x/4x in de 960.
Olie: ATF dexron 2. Is er in verschillende prijsklasse. 5 liter eruit laten lopen of pompen en weer 5 liter erin kun je mee beginnen. Staat veel over geschreven. Dan wordt het al een stuk schoner en schakelt de bak nog beter. Eventueel na verloop van tijd herhalen totdat de olie schoon is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn BMW hebben Kroon dexron 2 zitten en dat bevalt prima, dus die gaat er denk ik gewoon in, beter dan die oude meut die er nu in zit, niet lekker rood aan de peilstok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Automaatbak gespoeld en kick down kabel slapper gezet, schakelt nu een stuk beter.
Van Hans mooie voordeur panelen op de kop getikt en een obc die nog geplaatst moeten worden en de bdp sensor van Hans er al in gesleuteld en de CIS klep gereinigd, loopt gelijk een stukje mooier rond.
Vanavond kwam Hugo langs met een nette zwarte maar vieze hoes die nu al lekker schoon is. Kostte me 3 tompoucen en een Bossche Bol van bakkerij de Jager, helemaal top.
Ze loopt nog steeds zo rond de 1 op 10, probeer nog wat netter te scoren.
Oh ja, verleden week de airco gevuld en de gemeten lucht uitstroom was ruim 5 graden, brrrr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
- Berichten: 107
henk 940LPT schreef : De roosters in deurpanelen MOET je verwijderen voordat het deurpaneel eraf kan, ze zitten over een soort paddestoelen geschoven die door de deurpanelen steken. In alle gevallen rooster richting voorzijde van de auto schuiven. Overigens zijn de standaard luidsprekers vrij plat, wat het lastig maakt passende andere te vinden. De roostertjes voor de dashboardluidsprkers hebben aan de achterkant een zwart lijstje. Dat kun je eraf wippen met een klein schroevendraaiertje. Daaronder zitten per roostertje 2 plugjes, binnenste omhoog halen, dan wil het buitenste er ook uit. Maak wel even de massaklem los als je ECC hebt, anders heb je een foutcode te pakken als je het rechter roostertje hebt losgemaakt. Deurpanelen repareren is niet zo eenvoudig. Er is een bedrijf die dat gedaan heeft maar je heb wel een extra stiknaad en het kost € 90 per paneel. 2.3 is wellicht ook nog (te) zacht, die waarden in de deurstijl/het boekje zijn echt veel te zacht voor moderne banden.
Ik heb deze week mijn speakerkapjes opnieuw gespoten en dus ook de rechterroostertje op het dashboard eruit gehaald zonder de accu los te koppelen (wist niet dat dat verstandig was).
Heeft dit nu nog gevolgen voor de werking van de zonwarmtemeter? Of enkel een foutcode waar je niets mee kan/wilt behalve wissen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.