Volvo 940 Malmo estate automaat van 1996 staat voor de deur

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2014 22:51 #1401057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk, ik snap er ook niks
Henk, ik snap er ook niks van dus ik ga alles nog eens goed na laten meten door een Volvo man met de juiste apparatuur. Bedenk me dat de garage ook al problemen had met de 206 van mijn vrouw, daar was de co ook al zo hoog. Alleen bij mijn Accord van 86 op lpg met vacuumsysteem en kat ging het prima, maar ja die uitstoot is ook zo laag daar kan nog geen hybride tegen op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2014 20:47 #1401089 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Becker
Heb je de foto's in deze link wel eens bekeken?

www.volvo700vereniging.nl/node/41078

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2014 21:30 #1401093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt wel!! Daar zag ik die
Echt wel!! Daar zag ik die mooie grijze met perfect getinte ramen!! Wil ik ook in mijn 945 voor de kids (en mezelf) maar denk wat te prijzig.
De ingebouwde Becker!
De 480 metertjes!
De zwarte verhoogde armsteun met bekerhouders!
Echt toppie allemaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2014 21:15 #1401127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag lidmaatschap betaald
Vandaag lidmaatschap betaald en die achterlichten zijn nog steeds k..!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2014 22:13 #1401418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag toch maar even bij
Vandaag toch maar even bij de VOMD langs gegaan in Dordrecht, is tenslotte op loopafstand van mijn werk.
En gelukkig hebben ze het kloinkprobleem opgelost, de voorschokbrekers bleken los te zitten. Dit zijn geen originele maar sportdempers maar niet van een bekend merk als Koni of Bilstein, hierdoor zijn ze wel wat moeilijker goed vast te zetten en moeten ze er eigenlijk een keer ondervandaan. Al ik tegen die tijd weer liggende gelden heb vervang ik ze denk ik maar voor een paar Sachs of Bilsteins, vooral met die laatste heb ik hele goede ervaring met mijn BMW 525eA.
Verder constateerde Remco dat de motor drijfnat was van onderen en dat er een te klein oliefilter op zat. De olie kwam van een leiding van de mootor naar de turbo die deels was afgezaagd en vervangen was door een discutabel stukje slang. Als dit stukje slang los zou schieten zou ik in een mum van tijd zonder olie staan dus maar gelijk de originele leiding besteld en afspraak gemaakt voor maandag.
Vervolgens weer rustig en zonder kloink naar de arbeidsplaats gereden, parkeer de wagen, stap uit en wat zie ik, olie!!! veel olie!!! Gelijk Remco gebeld en met de 245 van Remco de 945 weer naar VOMD gesleept voor reparatie, dus volgende week hoor ik hoe het afloopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 19:09 #1401449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag me toch af of bij
Vraag me toch af of bij iemand die leiding al eens gesneuveld is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 19:38 #1401450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij is de oplossing van afzagen en het laatste stukje vervangen door een slang al eens beschreven als beter alternatief voor de originele pijp. Waarom dat beter zou zijn begrijp ik niet helemaal. Montage wordt vaak lastig genoemd, je moet een rubber ringetje om het onderste eind van het pijpje doen en die dan in het blok steken. Het ringetje kan er af gaan/in het carter vallen. Ik heb het nu 2x gedaan, op de originele manier monteren met een nieuwe ring, en vond het prima te doen. Beetje vaseline op het ringetje en hij glijdt er zo in. Even met een spiegeltje checken of de ring goed zit en klaar is Kees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 22:39 #1401457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha, blijf het vreemd vonden
Aha, blijf het vreemd vonden want er komt toch best veel druk op het slangetje?
Nou, ik ga er van uit dat ze bij de VOMD wel weten hoe dit gemonteerd moet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 00:31 #1401463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk dat die druk wel meevalt, het is een retourleiding en de druk is gelijk aan die in het carter. Dat is niet gelijk aan de oliedruk en minder dan een bar lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2014 20:33 #1401503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet of het een
Ik weet niet of het een retour- of aanvoerleiding is, heb ik helaas geen sjoege van, kost 60 euries op de onderdelensite. Vraag me eigenlijk af of er op het forum ook een linkje is naar een site waar alle originele onderdelen op staan met artikelnummer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD