Volvo 940 Malmo estate automaat van 1996 staat voor de deur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 16:21 #1100145 door V700 register
Het kopje zegt het al, heb vanmiddag mijn eerste Volvo940 gekocht, het is een mooie hele donker blauwe dame met automaat van maart 1996 met 340.000 km op de teller in Malmo line. Heb gelijk de tank vol kunnen gooien voor 106 euries dus die is groot zat. Foto's gaan spoedig volgen maar dan moet ik eerst mijn eigen computer weer aan de gang zien te krijgen en het moet wat mooier weer worden voor een paar nette foto's
Ze is volleder met een zwart interieur en met climat en cruise control. Ik moet nog eens meten of de Volvo verlaagt is maar ben wel benieuwd hoe ver de spatbordranden recht boven de wielen boven de grond horen uit te steken zonder verlaging. Er zitten instelbare Koni's met nieuwe gele veren onder die voor wat ik vind veel te hard staan.
Nu heb ik natuurlijk wel een paar vragen waar ik heel graag antwoord op wil hebben:
Is er hier op het forum een deskundige in het repareren van de bovenste randen van het deurpaneel, vooral bij de voordeuren is het flink gerimpeld.
Kan iemand mij vertellen of ik de roostertjes van de speakers los kan wippen of moet dan het hele deurpaneel los??
Heb bandjes in de maat 205/55/16 die veel te zacht stonden, heb nu alles op 2,3 gezet of is dat te veel van het goede.
Ga toch maar een plaatje schieten en ik hoor heel graag de reacties.
Groet Gerrit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 17:12 #1400498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De roosters in deurpanelen MOET je verwijderen voordat het deurpaneel eraf kan, ze zitten over een soort paddestoelen geschoven die door de deurpanelen steken. In alle gevallen rooster richting voorzijde van de auto schuiven. Overigens zijn de standaard luidsprekers vrij plat, wat het lastig maakt passende andere te vinden. De roostertjes voor de dashboardluidsprkers hebben aan de achterkant een zwart lijstje. Dat kun je eraf wippen met een klein schroevendraaiertje. Daaronder zitten per roostertje 2 plugjes, binnenste omhoog halen, dan wil het buitenste er ook uit. Maak wel even de massaklem los als je ECC hebt, anders heb je een foutcode te pakken als je het rechter roostertje hebt losgemaakt. Deurpanelen repareren is niet zo eenvoudig. Er is een bedrijf die dat gedaan heeft maar je heb wel een extra stiknaad en het kost € 90 per paneel. 2.3 is wellicht ook nog (te) zacht, die waarden in de deurstijl/het boekje zijn echt veel te zacht voor moderne banden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 17:23 #1400499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Henk voor het snelle
Bedankt Henk voor het snelle antwoord.

Zo nog eens kijken maar heb niet zo snel gezien dat ik de speakerroosters kan schuiven.
Dan ga ik zelf eens kijken wat ik kan doen als ik die raamveger aan de binnenkant omhoog kan wippen, moet er bij mij gewoon netjes uit zien.
Hou het even op 2.3 want de auto is best wel hard zo.
Heb trouwens in mijn linkerachterlicht een witte draad met paarse streep loshangen en geen remlicht, heeft vast wat met elkaar van doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 17:39 #1400501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.7
Banden alle 4 op 2.7 zetten.Is echt de enige goede druk voor de estates.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 18:30 #1400505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tanx, ga ik doen als ik de
Tanx, ga ik doen als ik de vering wat softer heb staan.

Hoi Henk, ze waren zo los en wat kwam ik tegen, BM Audiolabs speakers van 300 watt, volgens google van Boschmann met 110 watt rms, wat een bagger zeg, snap niet dat iemand zoiets er in zet, misschien leuk met een versterker maar de 4 x 5 watt Mosfett versterker in de radio kan er niks mee.
Heb nog een 13cm Infinity's liggen van 35 watt rms, die gaan er morgen in, weet nu al dat het beter klinkt. Zet deze achterin en even op zoek naar 13 cm woofers voor de voordeuren want ik neem aan dat er in het dashboard tweeters zitten.

Oh ja, wat voor maat speakers zit er standaard in de voordeuren, het is niet precie 13 toch en de gaatjes zitten een beetje raar verdeeld, zeker aan de onderkant, zit er origineel een apart beugeltje achter de speaker???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 19:37 #1400508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal
Normaal hoort op elk oor een schroefje te zitten, met voor elk schroefje een u vormig plaatje dat van binnuit (het gat voor de speaker) over het deurpaneel is geschoven. Verder geen beugeltje, de speaker zit dus alleen vast aan het deurpaneel.Zoals gezegd, het rooster voor dashboardspeakers zit er altijd. Er zit echter niet altijd een speaker onder. Origineel Volvo zijn het tweeters.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 20:00 #1400510 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Aparte maat
Volvo speakers voor en achter hebben een andere maat. Als er voor een ander merk inzit en de panelen opkrullen, zou ik misschien maar op zoek gaan naar een andere set. Zwart is wat lastiger te vinden dan grijs en 960-1 is anders dan 940. Kortom wat Henk schrijft klopt: als er originele speakers inzitten zit op elke hoek een kruiskop of torx, anders moet er wat geprutst worden. Er zijn overigens plastic adapter ringen in de handel om een andere maat (voor) te plaatsen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 20:16 #1400511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga morgen gelijk eens
Ik ga morgen gelijk eens kijken wat er onder de tweeter roosters zit en hoe de speakers precies in de deuren moeten en met welke maat. Ik wil wel tweeters in het dashboard en hoop dat de kabels er liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 22:03 #1400520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De kans is groot dat de bedrading voor de tweeters er al ligt, Volvo is miv modeljaar '95 meer gaan voorberdraden. Zijn twee enkele stekkertjes, breed en smal, net als bij de luidsprekers in de deuren. Kan zijn dat ze in rubber of schuim zijn ingepakt of met een soort schilderstape bevestigd zijn aan andere kabels om rammelen te voorkomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 22:38 #1400521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wip morgen alleen even het
Wip morgen alleen even het linker roostertje eraf, die voor het stuur zodat er niks gebeurt met de ECC. Als daar niks zit zal ik eens een net compo setje scoren en erin flansen. Even meten wat ik precies nodig heb en dan kan deze meut eruit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC