Volvo 940 Malmo estate automaat van 1996 staat voor de deur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 13:47 #1400868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok bedankt.   Net op de
Ok bedankt.

Net op de brug ook ontdekt waar de kloink vandaan komt, uit het stuurhuis. Als je met de hamer aan de binnenkant van de voorwielen tikt hoor je de kloink in het stuurhuis, volgens mijn monteur is het de worm die erin zit, ik heb er helaas de ballen verstand van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 13:56 #1400869 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Kloink
Sommigen hebben het, anderen niet. Ik heb er eentje met en eentje zonder. Je kunt er wat aan doen, maar is behoorlijk wat uurtjes knutselen en qua veiligheid doet het niets

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 14:11 #1400871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ahh, bedankt, heb er net een
Ahh, bedankt, heb er net een nieuw item over geopend.
Ik wilde ook proberen de instelbare voodempers wat soepeler te zetten maar dat staan ze volgens mij al, althans als je het platte stukje bovenaan de poot helemaal uitdraait staat ze toch het soepelst of is het net andersom??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 17:13 #1400882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (No subject)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 17:22 #1400883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt die kloink dan uit het
Komt die kloink dan uit het rondsel tegen de tandheugel??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 20:48 #1400895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat weet ik niet, maar
Dat weet ik niet, maar tandwielen slijten, dus die kunnen spelling geven. Paar kogellagers in het geheel die ruimte kunnen krijgen.

Recente APK op die auto? Zoals ik eerder las, spelling op stuurkogels?alles wat beweegt kan ruimte krijgen, maar denk dat het zoek plaatje blijft zonder echt bij de auto te zijn.

Maar, ik hoor niet heel best en in de auto meestal hoortoestel uit en radio wAt harder. Dus aan mij heb je nie veel mbt luisteren :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 20:55 #1400896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha, ik hoor ook niks,
Haha, ik hoor ook niks, vraag maar aan mijn vrouw.
Als er een sleuteldag komt zal ik de Volvo eens voorstellen en dan kan iedereen zijn oordeel vellen, de eerste paar maanden zal ik er toch nog niet zo heel veel mee rijden, moet eerst mijn BMW kwijt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2014 21:03 #1400899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, daarom wil ik ook nog
Nou, daarom wil ik ook nog een keer een kenner in mijn 940 laten rijden.

Ik heb 3 uur in een 940 lpt gereden, 2 maanden in een 945 en nu 99000 km in mijn huidige 944. Kan goed zijn dat ik niet weet hoe zo'n auto hoort te rijden en te sturen. In 2,5 jaar wen je aan je auto. Owja en 2 keer 300 km in een 965.

Maar dus, lijkt mij gewoon ook Es' goed om een ervaren 940 rijder te laten rijden en luisteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2014 12:25 #1400952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren om 17:00 uur de
Gisteren om 17:00 uur de Volvo door de APK laten duwen nadat we bijna 3 uur bezig zijn geweest met de achterverlichting, het was niet alleen het remlicht maar de rest was door een kabelbreuk ook een beetje de kluts kwijt. Helaas was hier al door een voorganger aan geprutst dus van ellende wat nieuwe bekabeling getrokken.
Verder was de co eigenlijk te hoog door een verzadigde katalysator. Aangezien de auto van uit 03/96 komt is een katalysator volgens mij verplicht. Heb nu een jaar de tijd om voor wat anders te kijken want leeghalen is volgens mij niet helemaal de beste optie heb ik alhier gelezen. Zijn er voor weinig eigenlijk goed passende sportkats verkrijgbaar of wordt het een 2ehandsje???
Klapperen op steentjes en drempels doet ze helaas nog steeds dus dat zal wel een keer een revisie stuurhuis worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2014 15:25 #1400969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kat
Dat een kat is "uitgewerkt" om het zo te zeggen hoor ik niet vaak, maar dat is bij jou het geval? Lambdasonde is ook nog goed? Als die niet goed meer meet kan ik me voorstellen dat er meer CO uit komt dan de kat nog kan omzetten. Of praat ik nu uit mn nek? Als je een lambdasonde nodig hebt, haal een Bosch bij de AMH. Bij de dealer krijg je een identieke Bosch sonde maar mag je bijna het dubbele afrekenen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC