inbouwdag CV en Raamsluitmodule Dronten EN ER WAS LICHT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast...Mathy schreef : Een 900 van modeljaar 96 is toch minstens (zoals iedere 900 overigens) tot aan de stekker tussen A-stijl en deur voorbedraad voor elektrisch bediende ramen? Daar zit 12V bij. Lijkt me sterk als je daar je CV niet op aan kunt sluiten.
Die geel/rode draad, die je in de linkerdeur enkel kan oppikken vanaf de rear-lockout-switch, komt vanaf zekering 8 en is door een relais bekrachtigd.Deze gaat dus spanningsloos als je de sleutel uit het contact haalt, om die reden kun je de ramen ook niet meer bedienen als je de sleutel uit het contact haalt.
Ik zal het schema van een 940-1995 even aan de posting toevoegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
lampje heeft wel een constante spanning (teminste tot my95 wel) het lampje wordt op de massa geschakeld, dus tot aan het lampje "rechtsreeks" spanning van de accu.benno schreef : . Zojuist even gekeken en ik vind maar op twee plaatsen een voeding. Een in de draad naar het rode lampje in de deur (niet continue) en.......
wel via 15/1 verdeelblok, zekering 5 (15 amp.) en dan naar het lampje
als je dan geen constante spanning zou hebben heb je waarschijnlijk een kabelbreuk (er vanuitgaand dat er geen wezelijk verschil is bij my95 en 96 in dit circuit )
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Ik heb de het electrische schema bekeken (door leken ogen maar goed) van de zg courtesy lights en inderdaad is er constante spanning op de GROEN RODE draad, hij schakelt op de BLAUW ZWARTE massa.
Is het dan een verkeerde veronderstelling om buiten de controller een motortje met twee draden te installeren in de deur op deze eerder genoemde voeding en massa en klaar is Ries?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die constante prik van de courtasy lights, heeft ook een koppeling met je alarmsysteem.Ik heb een uitschakelvertraging in mijn courtasy-light aan de bijrijders footwell geplaatst en sindsdien vertraagt de lamp in de deur ook.
Dat hele courtasy circuit is lastig aan knutselen.Constante plus naar de deur trekken is makkleijker.
Probeer het anders gewoon even uit, zonder in te bouwen, dan weet je gelijk of het werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eén set heb ik besteld voor mijn 2 deurs.
Nu wil ik het 5d-motortje niet gebruiken, alleen 2x de 2draads.
De rest wil ik zoveelmogelijk verwijderen.
Nu zit er in de stekker 2x wit en 2x bruin, 1 setje zit aan de 5dr-motor en is een schakelpulsje voor de boel te openen met de sleutel.
Dat andere setje heeft volgens mij dezelfde functie maar dan aangestuurd door een evt. gemonteerd alarm.
Had gehoopt dat dit ook als schakelpuls gebruikt kon worden.
Dat kan er dus allemaal af ... ?
 
Gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Heb je die aangesloten op hetzelfde pennetje waarop ook de binnenverlichting zit of op de tweede aansluiting op dezelfde deurschakelaar?Baseman schreef : Ik heb een uitschakelvertraging in mijn courtasy-light aan de bijrijders footwell geplaatst en sindsdien vertraagt de lamp in de deur ook.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ene is continu prik bij open, de ander continu rik bij dicht. Helaas.alexvanbemmel schreef : Ik ontdek alleen een bruine en witte draad die mogelijk iets zouden kunnen aansturen. K
Wellicht op een draad van de stuurmotor voor de bijrijdersdeur?Vraag is alleen wat er gebeurd als je dan links of rechtsaf slaat......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ja, ik heb de knippers erbij aan gesloten.alexvanbemmel schreef : zit er op dit setje trouwens een aansluiting om de knipperlichten/mistlichten etc een stroompje te geven? Ik ontdek alleen een bruine en witte draad die mogelijk iets zouden kunnen aansturen. Kan natuurlijk even meten of ze prik geven bij bediening van t kastje....
gr Alex
Gewoon de kabels van de CV gebruiken, op 2 relaitjes, en dan naar je knippers [om ze gescheiden te houden, anders ga je links en rechts de bocht om met 4 knippers]
Hopla, open of dicht drukken, knippers gaan mee.Wel erg KORT trouwens, ik ga er denk ik een vertraginsrelais bij plaatsen.
Je kan het nog aanpassen voor je mistlampen, maar dan zul je zowiezo een vertragingsrelais erbij moeten hebben [kun je bij Bas(eman) kopen]
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





