inbouwdag CV en Raamsluitmodule Dronten EN ER WAS LICHT

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 13:56 #1269042 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Vervelend
Het groepje wordt wel steeds kleiner en kleiner. Is er iemand in de overgebleven groep ( 5 man) met electro ervaring? zoniet dan opteer ik verplaatsing van de datum. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 14:13 #1269044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet te zwaar aan tillen.

RVL schreef : Is er iemand in de overgebleven groep ( 5 man) met electro ervaring?

Ik zou niet te zwaar tillen aan iemand met electro-ervaring.
Rood is plus, zwart is massa, de rest is gewoon kleur op kleur.
Als je vooraf weet welke draad continu-plus in je deur is, dan is de rest een kwestie van schroeven en insteken.Die twee andere draden, wit en bruin, heb je niet nodig.
<a href="/files/Hawk%20Alarm%20Central%20Lock%20manual.pdf">Hawk Alarm Central Lock manual.pdf</a> 884.96 KB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 18:28 #1269070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas,   helaas, vandaag even
Bas,
&#160;
helaas, vandaag even aan het meten geweest. In de deur van mijn 940 (1996) zit GEEN continue voeding met genoeg vermogen voor de schakeling. Zojuist even gekeken en ik vind maar op twee plaatsen een voeding. Een in de draad naar het rode lampje in de deur (niet continue) en een in de zwarte driepolige stekker die richting de schakelaar van de vergrendeling gaat, te weinig spanning/vermogen om de schakeling aan te sturen. Volgens mij zit er bij mij ook nog geen motor in de deur maar enkel een schakelaar die reageert op het slot. Ik zal dus ook de motor een plaatsje moeten geven. Ik laat het project maar even liggen tot het wat warmer wordt want ik vind het nog steeds maar gemeen koud om op straat te moeten sleutelen.  Verder zit er in de deur denk ik wel genoeg ruimte om alles in te monteren, dan is alleen maar 1 voeding nodig om de deur in te schuiven, Is volgens mij minder werk dan de hele boom de deur in proberen te schuiven.
 Succes mannen met het inbouwen. Op een andere datum lukt het me misschien wel om erbij te zijn maar 13 maart lukt me echt niet.
&#160;
Groet,
Benno
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 20:08 #1269093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry.
Sorry, mijn fout.Uiteraard schakelt ie naar massa, dus daar kun je niets mee, klopt.
Dan is een plus-draad vanaf de relaisbak naar de deur trekken, helaas de enige optie.
2 meter draad zal genoeg zijn, AMP-tje eraan, female, die kun je in de relaistray gewoon op een andere zekering bij prikken, bij vorkeur die van de CDV.De relaistray is van onder, net als bovenop, genummerd, onder op de asbak staat welke zekering waarvoor is.
In de deur inbouwen kan inderdaad makkelijk, qua ruimte, heb ik net nog even gechecked.

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 20:44 #1269103 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic draadjes?
De groep wordt steeds kleiner. Dat heeft weer als voordeel dat de aandacht naar een beperkt aantal auto's kan gaan. Maar hoeveel bedrading mag ik verwachten in mijn deur? Ben met dit weer en tijd nog niet in de mogelijkheid geweest het paneel eraf te halen. Mijn 86 er heeft momenteel geen cv. Dit ook natuurlijk of ik dan wat meters kabel mee moet nemen.
Hoe technisch zijn we eigenlijk de 13e? Ik kan veel (denk ik), doe het graag zelf en wil alles weten. Van computers bouwen tot gipswanden plaatsen en van boten restaureren tot zonnepanelen plaatsen ( en dat voor een simpel bioloog). Maar de volvo heb ik net en van electronica kan ik nog wel wat bijleren. Ik heb er wel zin in.
Wat neem ik in ieder geval mee mee:
complete set gereedschap
soldeer setje
schroef boormachine + boortjes
extra bedrading, stekkertjes enz (tips?)
iets lekkers

groeten
Vincent

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 21:47 #1269110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic smeren
neem ook wat mee om te smeren, en dan niet de boterhammen  Als je namelijk toch je hele deurpaneel er af hebt gehaald kan je mooi het raammechaniek en de sloten even smeren. Mijn raam liep niet zo soepel meer maar gaat nu als een malle naar beneden (en omhoog). Ik heb er vaselinespray gebruikt en op de glij-delen v/h raam heb ik kogellagervet gesmeerd (zoiets zat er namelijk ook al op).
&#160;
Verder is een felle, compacte lamp erg handig. Bij voorkeur eentje die je kan neerzetten/ophangen/klemmen. Neem ook absoluut een kniekussentje mee of een plaid. Je zit bijna de hele klus op je knieën...
&#160;
Succes allemaal en ik zal aan jullie denken  (als ik aan m'n verjaardags biertje zit)
&#160;
Alex

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 23:07 #1269132 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voorbedraad
Hallo Bas

Baseman schreef : Dan is een plus-draad vanaf de relaisbak naar de deur trekken, helaas de enige optie.

Een 900 van modeljaar 96 is toch minstens (zoals iedere 900 overigens) tot aan de stekker tussen A-stijl en deur voorbedraad voor elektrisch bediende ramen?  Daar zit 12V bij.  Lijkt me sterk als je daar je CV niet op aan kunt sluiten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 23:36 #1269138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zaterdag
Ik hoef geen electrice raam modules ofdergelijken (cv zit er al in) maar kom wel ff buurten, 20 min rijden voor mij dus dat moet te doen zijn.  Enig idee wat betreft de tijden? lees het wel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2010 23:52 #1269140 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tijden
Hallo TGTF
Kijk eens in het eerste bericht.
groetjes
Mathy

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2010 07:34 #1269149 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 12V continu
Mathy schreef :

Een 900 van modeljaar 96 is toch minstens (zoals iedere 900 overigens) tot aan de stekker tussen A-stijl en deur voorbedraad voor elektrisch bediende ramen?  Daar zit 12V bij.  Lijkt me sterk als je daar je CV niet op aan kunt sluiten.

Ik heb elektrisch bediende ramen in de 945 dus als ik het goed begrijp kan ik op de 12V kabel hiervan het setje van de AB aan sluiten?
Groeten uit PrinsenbeekRies van Lomwel, aspirant lid 1119Volvo 945 LPT estate MY 1998 Olive greenV70 2.4T 238PK MY 2002 Nautic blue

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC