Ferrita, probleem en meningen

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 10:28 #1233254 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Helemaal blij!!
Beste Ferrittianen,

zoals jullie misschien gelezen hebben had ik wat problemen met het geluid dat mijn pijpje maakte..... blijkt dus dat de achterdemper lek is..... balen!
Net Marc van ET aan de telefoon gehad...... en wat zegt ie?
He wat vervelend, waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug. Zo netjes dacht ik!
En op mijn vraag of hij er misschien een DB-killer bij kon leveren antwoorde hij, weet je, ik bouw dat ding voor je erin, stuur hem op, jij stuurt de oude demper terug en dan is het OK!!!
Wat een service!!! Ik ben weer helemaal blij!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 11:55 #1233258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede kwaliteit?

Miquelangelo1969 schreef : waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug.

neeeee wordt overal gezegd
Ferrita is VEEEL beter dan Simons..
Na de slechte pasvorm  herrie en al die  andere perikelen die hier voorbij komen, worden mijn twijfels wel groter hierover.
Ik zou in ieder geval  iemand die  RVS wil naar dit draadje verwijzen, en dan vragen: 
Ferrita?
of toch maar Simons?
Ik vind het echt  jammer voor jullie dat dit goede intitiatief zo veel hobbels over moet.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 12:01 #1233259 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Slachtofferrol?

Jeroen schreef :

Miquelangelo1969 schreef : waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug.

neeeee wordt overal gezegd
Ferrita is VEEEL beter dan Simons..
Na de slechte pasvorm  herrie en al die  andere perikelen die hier voorbij komen, worden mijn twijfels wel groter hierover.
Ik zou in ieder geval  iemand die  RVS wil naar dit draadje verwijzen, en dan vragen: 
Ferrita?
of toch maar Simons?
Ik vind het echt  jammer voor jullie dat dit goede intitiatief zo veel hobbels over moet.

Och, zonder een slachtofferrol aan te nemen..... wanneer ik een Simons had gekocht was mij hoogst waarschijnlijk hetzelfde gebeurd hoor......
En ik vind het een goede service, dat had ook heel anders kunnen lopen.
In ieder geval ik ben weer blij!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 13:27 #1233266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker weten?

Blackberry schreef : Vanavond is de Ferrita gemonteerd. De rit naar huis uitgevoerd met verschillende snelheden en toerentallen. Bij mij is zeker geen hinderlijke brom aanwezig, wel is de uitlaat meer te horen als de orginele Volvo pijp, maar goed dat is met een sportuitlaat te verwachten. Bij lage toerentallen is hij zelfs keurig stil. Warm bromt de pijp iets meer als koud.
De auto heeft op de brug gestaan voor de montage. We hebben wel veel aandacht besteed aan het spanningvrij ophangen van de pijp. Eerst zo goed mogelijk uitlijnen, daarna de klemmen vast gedraaid en als laatste de beugels om de dempers aangedraaid. De pijp wijst wel iets naar rechts maar kan vrij bewegen en staat niet onder spanning.

Miquelangelo, 
Weet je zeker dat je er een db-killer in laat lassen als je bovenstaand verhaal leest? Als je een dichte pijp krijgt, is het geluid misschien wel naar je zin, toch?
Rob K.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 13:35 #1233267 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Er weer uit?
Hoi Rob,

ik neem het zekere voor het onzekere. Bouke en ik hebben de pijp even provesorisch dicht gemaakt en toen was het geluid wel minder maar toch nog wel té.
Volgens Marc van ET heb je zo'n DB-killer er zo weer uit, dus eerst even met proberen dan eventueel zonder....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 16:21 #1233502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost bij non turbo
Hallo
Ik heb het harde brom geluid opgelost bij mij.
Het was te irritant als je 800 tot 1000 km per week rijdt!
Heb er nu een volvo einddemper ondergeplaatst en het geluid is nu perfect!!
Gewoon iets zwaar bij stadsverkeer en op de lange baan lekker stil zodat ik mijn b230 fb weer hoor.
Het mooie is dat ik zeer zeker vermogenstoename merk in alle toeren gebieden.
In combie met automaat en lpi trekt de fb heerlijk.
Dus misschien in de toekomst ergens een rvs vervangings demper laten maken(schottendemper)en die aan de rest van de rvs pijpen koppelen.
Voorlopig ben ik erg tevreden en is het geld dus niet weggegooid,heb nu toch 2.5inch tot aan de einddemper.
Misschien voor andere N.A rijders ook de juiste oplossing...........
Ben nog steeds van mening dat Ferrita dit niet goed in orde heeft voor niet turbo redblocks.
Bij de 5 cilinder is dit probleem totaal niet.

groet chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 21:19 #1233552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic he chris past de einddemper
he chris past de einddemper zo op de gewone diameter pijp van een turbo ?? :P of moet je gaan bakken en braden.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 21:55 #1233557 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Nieuwsgierig
Op de een of andere manier ben ik heel erg nieuwsgierig naar wat Mathy van zijn nieuwe pijpen vindt.
Nu was ík al onder de indruk van de 2,5" maar die van Mathy (3") daar kun je helemaal een auto in parkeren..... om nog maar niet te spreken van het geluid!

GG,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 22:16 #1233563 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Slang die konijn heeft afgeslikt
Hallo Miquel
De downpipe en alles wat eraan zit (toch een meter vijfenzeventig RVS schat ik zo) is 3", de rest is 2.5". Als ik tenminste gekregen heb, wat ik besteld heb. 
Gemonteerd is ie nog niet. De burg van de H&M loods doet het momenteel niet. Maar misschien laat ik hem er bij de beurt onder hangen. Midden april ga ik een weekendje naar Noord-Duitsland (625 km enkele reis). Een goeie gelegenheid om het geluid eens te testen.
groetjes
Mathy
PS "het geluid", niet "het vermogen" want ik pik in Keulen nog twee mensen op, waarvan er één een stuk onder de tien jaar is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 23:12 #1233575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Viel mee
Van wat ik zo hoorde van de uitlaat van Hein NAdat hij m goed gehangen had, vond ik het heel erg meevallen,
Wel mooi donker, en echt geen brulpijp.
Al met al kost het wat moeite  om hem te plaatsen en er zitten rare montage issues aan, en ook beugeltjes aan de potten die er bij mij niet op zitten
en dus minder strak er uit ziet , plus de ophangbeugels van de laatste pot die echt ook een stuk minder zijn dan de Simons kom ik tot de conclusie: 
hij is zeker niet beter dan een Simons, maar het werkt wel en hij ziet er ook goed uit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC