Ferrita, probleem en meningen
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
zoals jullie misschien gelezen hebben had ik wat problemen met het geluid dat mijn pijpje maakte..... blijkt dus dat de achterdemper lek is..... balen!
Net Marc van ET aan de telefoon gehad...... en wat zegt ie?
He wat vervelend, waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug. Zo netjes dacht ik!
En op mijn vraag of hij er misschien een DB-killer bij kon leveren antwoorde hij, weet je, ik bouw dat ding voor je erin, stuur hem op, jij stuurt de oude demper terug en dan is het OK!!!
Wat een service!!! Ik ben weer helemaal blij!
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
neeeee wordt overal gezegdMiquelangelo1969 schreef : waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug.
Ferrita is VEEEL beter dan Simons..
Na de slechte pasvorm herrie en al die andere perikelen die hier voorbij komen, worden mijn twijfels wel groter hierover.
Ik zou in ieder geval iemand die RVS wil naar dit draadje verwijzen, en dan vragen:
Ferrita?
of toch maar Simons?
Ik vind het echt jammer voor jullie dat dit goede intitiatief zo veel hobbels over moet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Jeroen schreef :
neeeee wordt overal gezegdMiquelangelo1969 schreef : waarschijnlijk een fabricage fout. Ik stuur je een nieuwe en dan stuur je de oude maar terug.
Ferrita is VEEEL beter dan Simons..
Na de slechte pasvorm herrie en al die andere perikelen die hier voorbij komen, worden mijn twijfels wel groter hierover.
Ik zou in ieder geval iemand die RVS wil naar dit draadje verwijzen, en dan vragen:
Ferrita?
of toch maar Simons?
Ik vind het echt jammer voor jullie dat dit goede intitiatief zo veel hobbels over moet.
 
Och, zonder een slachtofferrol aan te nemen..... wanneer ik een Simons had gekocht was mij hoogst waarschijnlijk hetzelfde gebeurd hoor......
En ik vind het een goede service, dat had ook heel anders kunnen lopen.
In ieder geval ik ben weer blij!
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo,Blackberry schreef : Vanavond is de Ferrita gemonteerd. De rit naar huis uitgevoerd met verschillende snelheden en toerentallen. Bij mij is zeker geen hinderlijke brom aanwezig, wel is de uitlaat meer te horen als de orginele Volvo pijp, maar goed dat is met een sportuitlaat te verwachten. Bij lage toerentallen is hij zelfs keurig stil. Warm bromt de pijp iets meer als koud.
De auto heeft op de brug gestaan voor de montage. We hebben wel veel aandacht besteed aan het spanningvrij ophangen van de pijp. Eerst zo goed mogelijk uitlijnen, daarna de klemmen vast gedraaid en als laatste de beugels om de dempers aangedraaid. De pijp wijst wel iets naar rechts maar kan vrij bewegen en staat niet onder spanning.
Weet je zeker dat je er een db-killer in laat lassen als je bovenstaand verhaal leest? Als je een dichte pijp krijgt, is het geluid misschien wel naar je zin, toch?
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
ik neem het zekere voor het onzekere. Bouke en ik hebben de pijp even provesorisch dicht gemaakt en toen was het geluid wel minder maar toch nog wel té.
Volgens Marc van ET heb je zo'n DB-killer er zo weer uit, dus eerst even met proberen dan eventueel zonder....
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het harde brom geluid opgelost bij mij.
Het was te irritant als je 800 tot 1000 km per week rijdt!
Heb er nu een volvo einddemper ondergeplaatst en het geluid is nu perfect!!
Gewoon iets zwaar bij stadsverkeer en op de lange baan lekker stil zodat ik mijn b230 fb weer hoor.
Het mooie is dat ik zeer zeker vermogenstoename merk in alle toeren gebieden.
In combie met automaat en lpi trekt de fb heerlijk.
Dus misschien in de toekomst ergens een rvs vervangings demper laten maken(schottendemper)en die aan de rest van de rvs pijpen koppelen.
Voorlopig ben ik erg tevreden en is het geld dus niet weggegooid,heb nu toch 2.5inch tot aan de einddemper.
Misschien voor andere N.A rijders ook de juiste oplossing...........
Ben nog steeds van mening dat Ferrita dit niet goed in orde heeft voor niet turbo redblocks.
Bij de 5 cilinder is dit probleem totaal niet.
groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
De downpipe en alles wat eraan zit (toch een meter vijfenzeventig RVS schat ik zo) is 3", de rest is 2.5". Als ik tenminste gekregen heb, wat ik besteld heb.
Gemonteerd is ie nog niet. De burg van de H&M loods doet het momenteel niet. Maar misschien laat ik hem er bij de beurt onder hangen. Midden april ga ik een weekendje naar Noord-Duitsland (625 km enkele reis). Een goeie gelegenheid om het geluid eens te testen.
groetjes
Mathy
PS "het geluid", niet "het vermogen" want ik pik in Keulen nog twee mensen op, waarvan er één een stuk onder de tien jaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel mooi donker, en echt geen brulpijp.
Al met al kost het wat moeite om hem te plaatsen en er zitten rare montage issues aan, en ook beugeltjes aan de potten die er bij mij niet op zitten
en dus minder strak er uit ziet , plus de ophangbeugels van de laatste pot die echt ook een stuk minder zijn dan de Simons kom ik tot de conclusie:
hij is zeker niet beter dan een Simons, maar het werkt wel en hij ziet er ook goed uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





