Ferrita, probleem en meningen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou graag de meningen van de ferrita mannen willen horen.
Kiezend voor de ferrita betekend dat ik mij ervan bewust ben dat dit een "sportuitlaat" is van RVS die ongetwijfelt een ander geluidsbeeld geeft dan onze orginele uitlaten.
Waar ik tegen aanloop is een nare brom tussen de 100 en 140 km/h, laat dit nou net de snelheid zijn waar ik het meest mee rij. En mooie zware brom bij optrekken die acceptabel is, en boven de 140 ook geen probleem.
Wat mij van het begin af opvalt is dat deze goed aangeschreven hofleverancier voor alle modellen (B230F tot en met de 6 cylinders) dezelfde dempers levert, mijn inziens niet zoals het zou moeten horen. Ook heb ik inmiddels dempingmateriaal aangebracht in de auto om enigzins acceptabel te kunnen rijden. En ja, de uitlaat hangt spanningsloos en kaarsrecht onder mijn auto.
Resumerend zit er dus een nare resonantiefrequentie in het gebied dat je het meest gebruikt, snelheden eronder en erboven ervaar ik als normaal.
Laat jullie ervaring en mening eens weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 
Hierop aansluitend ervaar ik hetzelfde, een bijne té zware resonatie tussen de 100 en 130 km/u. Vandaar mijn 'hoofdpijn' opmerking in het vorige draadje. Ik heb mezelf er wel van overtuigd dat de uitlaat nergens de carroserie raakt.
En ook net vervelend want in de 4e versnelling lijkt het alsof ik continue aan het racen ben, en in de OD is de resonantie erg zwaar.... dilemma dus.
Ik heb nog goede hoop dat uitlaatpasta en een degelijke controle op lekages uitkomst gaat bieden, en zit er ook over te denken toch maar de kofferbak (reservewiel en zijkast) te isoleren.
Ik ben ook reuze benieuwd naar andere ervaringen.....
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel dempers? En wat voor dempers?
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
De standaard Volvo uitlaat is toch dubbelwandig? De binnenmantel is van RVS en de buitenmantel van elektrolytisch verzinkt staal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb inmiddels 800km gereden met de ferrita en het is inderdaad niet de fijne ervaring die ik had met mijn volvo 850.
Het is wel een mooi zwaar geluid maar bij 120 om de snelweg wordt het geluid gewoon hinderlijk irritant...
Baal hier erg van gezien mijn andere Ferrita ervaring.
Ik wil hier zeker niet mee verder in de toekomst en hoop op een oplossing.
Mijn collega heeft ook een catback besteld met downpipe en die gaat er nog ff niet onder.
Wat Rene ook al aangaf is het vreemd dat de turbo's en de non turbo's hetzelfde systeem hebben.
Mijn b230 fb heeft nu gewoon echt een continue brom geluid,dit is niet de opzet van een Ferrita systeem in mijn ogen.
Heb vanavond gesproken met Aaldert Jan en die gaat het probleem morgen voorleggen bij Marc van European Tuning.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor dit vervelende probleem......
Ps de isolatie in de kofferbak plaatsen bied geen oplossing.(denk dat het probleem echt in een verkeerde einddemper zit)
Groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wp001 schreef : Verklaring van de brom.
De standaard Volvo uitlaat is toch dubbelwandig? De binnenmantel is van RVS en de buitenmantel van elektrolytisch verzinkt staal.
alleen de downpipe van de niet-turbo's hebben een groot deel dubbelwandig (temperatuur-isolatie is het doel lijkt me), verder heb ik nog geen enkele dubbelwandige buis gezien op een volvo uitlaat, turbo of niet. Ik kan mij zelf niet voorstellen dat het hieroor komt.
een <a href=" www.pbase.com/stealthfti/image/37580758 " onclick="window.open('/','','');return false;">3e demper er bij in het midden, die niet met absorbtie werkt maar met (kleine) schotten. Zie www.pbase.com/stealthfti/modest&page=all " onclick="window.open('','','');return false;">hier ervaring van iemand met grotere uitlaten, de brom en zijn oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





