Ferrita, probleem en meningen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 20:26 #1073338 door V700 register
Ferrita, probleem en meningen is gemaakt door V700 register
Even een nieuw draadje starten ivm de leesbaarheid.
Ik zou graag de meningen van de ferrita mannen willen horen.
Kiezend voor de ferrita betekend dat ik mij ervan bewust ben dat dit een "sportuitlaat" is van RVS die ongetwijfelt een ander geluidsbeeld geeft dan onze orginele uitlaten.
Waar ik tegen aanloop is een nare brom tussen de 100 en 140 km/h, laat dit nou net de snelheid zijn waar ik het meest mee rij. En mooie zware brom bij optrekken die acceptabel is, en boven de 140 ook geen probleem.
Wat mij van het begin af opvalt is dat deze goed aangeschreven hofleverancier voor alle modellen (B230F tot en met de 6 cylinders) dezelfde dempers levert, mijn inziens niet zoals het zou moeten horen. Ook heb ik inmiddels dempingmateriaal aangebracht in de auto om enigzins acceptabel te kunnen rijden. En ja, de uitlaat hangt spanningsloos en kaarsrecht onder mijn auto.
Resumerend zit er dus een nare resonantiefrequentie in het gebied dat je het meest gebruikt, snelheden eronder en erboven ervaar ik als normaal.
Laat jullie ervaring en mening eens weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 20:42 #1232809 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic aansluitend...
Prettig dat je een nieuw draadje bent gestart!

Hierop aansluitend ervaar ik hetzelfde, een bijne té zware resonatie tussen de 100 en 130 km/u. Vandaar mijn 'hoofdpijn' opmerking in het vorige draadje. Ik heb mezelf er wel van overtuigd dat de uitlaat nergens de carroserie raakt.
En ook net vervelend want in de 4e versnelling lijkt het alsof ik continue aan het racen ben, en in de OD is de resonantie erg zwaar.... dilemma dus.
Ik heb nog goede hoop dat uitlaatpasta en een degelijke controle op lekages uitkomst gaat bieden, en zit er ook over te denken toch maar de kofferbak (reservewiel en zijkast) te isoleren.
Ik ben ook reuze benieuwd naar andere ervaringen.....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:05 #1232823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je niet ertegen
als je niet ertegen kunt.....zullen we ruilen?jij mijn 745 estate met 750dkm op de klok, en ik jou volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:08 #1232825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dat hele ferrita
Ik heb dat hele ferrita draadje niet gevolgd, om wat voor systeem gaat het? 2,5' of 3'?
Hoeveel dempers? En wat voor dempers?
Groet,
Philip

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:08 #1232826 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Dromen...

Scorpio29GLX schreef : als je niet ertegen kunt.....zullen we ruilen?jij mijn 745 estate met 750dkm op de klok, en ik jou volvo

Dream on baby.... dream on!

GG,

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:10 #1232829 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic simons
Ik had met mijn simons sportuitlaat hetzelfde probleem, er zit nu weer een originele onder

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:16 #1232833 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verklaring
Verklaring van de brom.
De standaard Volvo uitlaat is toch dubbelwandig? De binnenmantel is van RVS en de buitenmantel van elektrolytisch verzinkt staal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:23 #1232837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eindstukje
haal het eindstukje er eens af en zet de org."krul'" er weer eens op.....Helpt dat??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 21:31 #1232841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde
Hallo
Ik heb inmiddels 800km gereden met de ferrita en het is inderdaad niet de fijne ervaring die ik had met mijn volvo 850.
Het is wel een mooi zwaar geluid maar bij 120 om de snelweg wordt het geluid gewoon hinderlijk irritant...
Baal hier erg van gezien mijn andere Ferrita ervaring.
Ik wil hier zeker niet mee verder in de toekomst en hoop op een oplossing.
Mijn collega heeft ook een catback besteld met downpipe en die gaat er nog ff niet onder.
Wat Rene ook al aangaf is het vreemd dat de turbo's en de non turbo's hetzelfde systeem hebben.
Mijn b230 fb heeft nu gewoon echt een continue brom geluid,dit is niet de opzet van een Ferrita systeem in mijn ogen.
Heb vanavond gesproken met Aaldert Jan en die gaat het probleem morgen voorleggen bij Marc van European Tuning.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor dit vervelende probleem......
Ps de isolatie in de kofferbak plaatsen bied geen oplossing.(denk dat het probleem echt in een verkeerde einddemper zit)
Groet Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 22:00 #1232846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

wp001 schreef : Verklaring van de brom.
De standaard Volvo uitlaat is toch dubbelwandig? De binnenmantel is van RVS en de buitenmantel van elektrolytisch verzinkt staal.

alleen de downpipe van de niet-turbo's hebben een groot deel dubbelwandig (temperatuur-isolatie is het doel lijkt me), verder heb ik nog geen enkele dubbelwandige buis gezien op een volvo uitlaat, turbo of niet. Ik kan mij zelf niet voorstellen dat het hieroor komt.

een <a href=" www.pbase.com/stealthfti/image/37580758 " onclick="window.open('/','','');return false;">3e demper er bij in het midden, die niet met absorbtie werkt maar met (kleine) schotten. Zie www.pbase.com/stealthfti/modest&page=all " onclick="window.open('','','');return false;">hier ervaring van iemand met grotere uitlaten, de brom en zijn oplossing. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC