Ferrita, probleem en meningen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
A-J
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik vindt het zelf nog wel mooier ook.
Zeker niet irritant, je mag het toch horen als de motor moet "werken", net zoals je de turbo hoort fluiten.......
Bij mij zit de Ferrita er al weer een paar jaar onder, ik weet dus eigenlijk niet beter.
De term geluid als "sjonny" bak is wel erg overdreven, die klinken inderdaad wel erg overdone.
Zeker als ze zo'n "lange onderbroeken" Volvo geeneens bij kunnen houden
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
De liefhebbers mogen snuffelen en snuiven aan de Simons zaterdag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel hoop ik dat voor diegenen die wel problemen hebben een bevredigende oplossing komt.
Donderdagavond wordt de mijne gemonteerd, ik houd jullie op de hoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Mijn nieuwe eindpijp steekt ruim (3 á 4 cm) achter de bumper uit, toch klinkt het alsof de demper in mijn kofferbak uitkomt.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik het geluid ín de auto kan opnemen. Ik hoop dat ET eventueel met een oplossing kan komen, want ik sluit me in dit geval aan bij Jan. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat dit de bedoeling van een sport uitlaat is.... de enige sport die ik er nu in zie is "wie houd het het langste vol om in de auto te blijven zitten"...... De vrouw klaagt en zelfs de kleine (8 jaar) die klaagt over pijn in zijn oren..... en dat zijn beide toch geen mieperts.
Toch vertrouw ik erop dat het allemaal wel goed gaat komen...... en wie weet is wat uitlaatpasta en alles opnieuw vast zetten wel dé oplossing?!

GG,

PS: ik wil nog wél even gezegd hebben dat ik Aaldert-Jan of anderen die deze groupbuy op poten hebben gezet <u>op geen enkele manier</u> iets verwijt! Ik hoop alleen dat zij wél als contact persoon willen blijven optreden tussen ons en ET en of Ferritta.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens ET is er 1 echte mogelijkheid en dat is een zogenaamde DB-killer monteren. Dit is een soort parapluutje (restrictor) die in de eindpijp word aangebracht aan de binnenzijde. Hij word vastgezet met een hechtlasje. De kosten van de DB-Killer bedraagt €25,- en daar komen de montage kosten nog bij maar dat zal denk ik niet veel zijn het is een klusje van niks als je het gereedschap hebt. Bedenk wel dat het vermogen kost want het is en blijft een restrictor. Ook is deze oplossing als je gewoon achter de auto staat niet of nauwelijks zichtbaar. Volgens Marc is dit de enige goede niet al te dure oplossing voor dit probleem.
Ook heb ik gevraagd naar een eventuele Simons einddemper, Marc zegt echter dat dit geen oplossing is en het een zelfde soort geluid voortbrengt (nog steeds een lage brom)
Laat even weten wat jullie hiervan vinden en als jullie dit willen dan doen we een inventarisatie voor deze aankoop. Als men er aan twijfelt dan kunnen we het zo doen dat één iemand deze oplossing uit probeert en kijken hoe dat hem bevalt. Laat even weten hoe of wat.
Met vriendelijke groet,
A-J

PS zolang het deze groupbuy betreft wil ik wel blijven fungeren als contactpersoon en kijken of we dit tot een ieders tevredenheid kunnen oplossen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ten eerste bedankt dat je zo snel actie onderneemt, maar.... een DB-killer houd het geluid wat naar buiten gaat tegen, en zal denk ik geen invloed hebben op wat er in de auto gebeurd.
Wanneer ik <u>naast</u> mijn auto sta valt het reuze mee en vind ik de brom zelfs mooi, het probleem zit hem in dat ik <u>in</u> de auto een hele zware resonantie hoor..... een soort van subwoofer idee zeg maar.
Ik weet heel zeker dat het niet zo is dat de uitlaat ergens de carrosserie raakt. Misschien zijn onze bakstenen wel gewoon te groot voor een sport uitlaat? Fungereert het te veel als een klankkast?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef : Wanneer ik <u>naast</u> mijn auto sta valt het reuze mee en vind ik de brom zelfs mooi, het probleem zit hem in dat ik <u>in</u> de auto een hele zware resonantie hoor..... een soort van subwoofer idee zeg maar.
Ik weet heel zeker dat het niet zo is dat de uitlaat ergens de carrosserie raakt...........................
......zijn twee geheel verschillende dingen. Je geeft al aan dat het verschil binnen en buiten groot is en dat de uitlaat de carrosserie niet raakt.
Ik denk dan aan het volgende: een resonantie treedt op bij een frequentie X en bepaalde derde factoren zoals o.a. de vorm en oppervlakte van de carrosserie.
Het belangrijkste is in dit geval de frequentie te verleggen zodat de resonantie verdwijnt of minder wordt.
Zijn er bij de uitlaatsystemen andere ophangrubbers geleverd bijvoorbeeld of zijn deze leverbaar.
Hardere of juist zachtere rubbers zullen van invloed zijn op de frequentie maar ook dempingsmatten op de bodemplaat (binnenzijde)
Wellicht kan ET hierover wat zeggen.
In ieder geval succes allemaal.
Groet,
Erik
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 VErik schreef :
 Miquelangelo1969 schreef : Wanneer ik <u>naast</u> mijn auto sta valt het reuze mee en vind ik de brom zelfs mooi, het probleem zit hem in dat ik <u>in</u> de auto een hele zware resonantie hoor..... een soort van subwoofer idee zeg maar.
Ik weet heel zeker dat het niet zo is dat de uitlaat ergens de carrosserie raakt...........................
......zijn twee geheel verschillende dingen. Je geeft al aan dat het verschil binnen en buiten groot is en dat de uitlaat de carrosserie niet raakt.
Ik denk dan aan het volgende: een resonantie treedt op bij een frequentie X en bepaalde derde factoren zoals o.a. de vorm en oppervlakte van de carrosserie.
Het belangrijkste is in dit geval de frequentie te verleggen zodat de resonantie verdwijnt of minder wordt.
Zijn er bij de uitlaatsystemen andere ophangrubbers geleverd bijvoorbeeld of zijn deze leverbaar.
Hardere of juist zachtere rubbers zullen van invloed zijn op de frequentie maar ook dempingsmatten op de bodemplaat (binnenzijde)
Wellicht kan ET hierover wat zeggen.

In ieder geval succes allemaal.
Groet,
Erik
Dit is precies waarom ik dacht even te melden dat ik bang ben dat een DB-killer niet zou gaan werken.....
Morgen gaat Skepp toch de brug op voor twee nieuwe voorschokbrekers en fusékogels, en dan loop gelijk ik het hele uitlaat traject, met eventueel hier en daar wat uitlaatpasta, na... in de hoop dat het dan op de terug weg beter zal zijn.

GG,