Ferrita, probleem en meningen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tegendruk van het systeem, doorstroming (ssnelheid) van de gassen, veranderd en daardoor ook de frequentie.
Het zal alleen vermogen kosten en dus moet je dit als laatste redmiddel zien.
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.moroso.com/catalog/categorydisplay.asp?catcode=35054 "> www.moroso.com/catalog/categorydisplay.asp?catcode=35054
dit zijn speciale dempers om de resonantie in een systeem te stoppen, google maar eens er naar, of nog beter, klik op de <a href=" www.pbase.com/stealthfti/modest ">links die ik gisteren al gepost heb maar kennelijk onzichtbaar zijn ( www.pbase.com/stealthfti/modest ">link geeft een toepassing aan van een dergelijke demper in een Ferritauitlaat, op ee, wait for it, Volvo!
Ik heb zelf geen dergelijke demper, maar wil er wel een kopen wanneer mijn 3" uitlaatsysteem (JT Superflow) ook een dergelijk geluid gaat maken. Ergens midden in het systeem, na de downpipe ofzo, dreun weg (tenminste, als ik die site mag geloven). Misschien is dit een oplossing zonder te grijpen naar een DB-killer of een andere restrictie. dempertje kost niet veel en is leverbaar in RVS.Er in zetten is niet zo moeilijk.
Misschien eens aan ET voorleggen dat er meer onder de zon is dan DB-killers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andere mogelijkheden is door te zorgen dat je hele constructie niet de kans krijgt te resoneren cq vibreren van het hele systeem want bij bepaalde frequenties cq stroming van de gassen zullen de motor vibraties en de resonantie van de uitlaat gassen elkaar versterken.
Zoals in een eerdere post is gezegd door de uitlaat strakker in de rubbers te hangen (Als ik me niet vergis zit er een aanzienlijke speling tussen de banden en een demper) kun je op die manier zorgen dat de beide frequenties meer van elkaar verschoven komen te liggen zodat het geluid verandert.
Wat betreft de moroso dempers ziet er goed uit en de techniek ziet er ook goed uit maar ik denk dat voor veel mensen de prijs een vervelend verhaal word want dat komt er nog eens boven op.
Wat dat aangaat is er bij ET ervaring met de DB-Killer. Inderdaad je verliest een beetje vermogen.
Ik heb al 1 persoon die voor de DB-Killer wil gaan.
Wat willen jullie, René Holzken wil eventueel ook als proefpersoon fungeren zodat jullie je erzelf van kan overtuigen.
Groeten,
A-J
PS Als je wilt weten hoe het één en ander werkt zoals Moroso dempers of een DB-killer probeer eens te zoeken op Youtube
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(vraag het nu voor de tweede keer..)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, A-J
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb vanavond roger even laten luisteren en die vond het ook heel beschaafd ..
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf verwacht ik nauwelijks vermogens terugname maar wel een andere geluidsfrequentie die het leven op de snelweg weer aangenaam maakt.
Met een beetje geluk las ik hem er voor Chris zaterdag in, hij zal zijn bevindingen vast wel delen met dit forum.
Mocht dit een succes zijn is mijn doel bereikt, een mooie RVS uitlaat die bijdraagd aan de hopelijk lange levensduur van mijn Volvo.
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Wanneer je gaat lassen heb je dan nog wel garantie op de uitlaat?Holzken schreef : Is besteld, voor mij een op de turbo voor Chris op de FB.
Zelf verwacht ik nauwelijks vermogens terugname maar wel een andere geluidsfrequentie die het leven op de snelweg weer aangenaam maakt.
Met een beetje geluk las ik hem er voor Chris zaterdag in, hij zal zijn bevindingen vast wel delen met dit forum.
Mocht dit een succes zijn is mijn doel bereikt, een mooie RVS uitlaat die bijdraagd aan de hopelijk lange levensduur van mijn Volvo.
Bedenk dat het materiaal AISI 304 is. Interkristallijne corrosie is niet denkbeeldig. Nabij de las kan dan zomaar spontaan breuk ontstaan door deze corrosie. Ook heb je kans op grovere structuur, dat de kans op afknappen ook vergroot. De uitlaat van meer ophangpunten voorzien is dan weer een oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





