op water rijden..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
<a href=" www.gizmag.com/go/4936/ "> www.gizmag.com/go/4936/
Lijkt me veiliger en het werkt...
Geen directe rendementsverhoging 50% maar 15% brandstofbesparing, 13 pk en 20Nm meer is voor een 1.8 niet slecht...Met de huidige brandstofprijzen kun je de aanschafprijs van het systeem vast wel terugverdienen in de loop der tijd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kwam net pas dit draadje tegen maar was zelf al een beetje aan het 'waterstofverhaal' begonnen. Overweeg erg serieus een systeem aan te schaffen teweten;
www.aquatune.com/index.asp
Heb telefonisch contact gehad met een gebruiker bij mij in de buurt die het in een ouwe Lada heeft gezet en inderdaad, volgens opgave fabrikant, ongeveer 30% meer vermogen en gemeten 25% minder brandstof. Daarbij schonere uitstoot. Ook ik ben voorzichtig zeker daar ik het wil geloven maar heb deze man dus gesproken en het is zeker niet zo dat hij actief reclame maakt want moest z'n nummer uit de ouderwetse telefoongids halen. Was op internet niet te vinden. Hoe dan ook, als er meer mensen in het diepe willen springen en we er daadwerkelijk een project van maken dan doe ik zeker mee. Tenzij ik jullie voor ben en het zelf installeer natuurlijk.
Ik hoor graag serieuze reacties! Bij genoeg animo ga ik namelijk in persoon naar de man (die uitnodiging kreeg ik al maar simpelweg nog geen tijd gehad) om het systeem te checken en verslag uit te brengen. Tis alleen erg jammer dat ik vrij weinig van motoren weet dus het verslag zegt dan meer over de indruk die de man en de auto op mij maakten... Mocht iemand met degelijke kennis van zaken die dit ook ziet zitten mee willen (omgeving Laren NH), stuur me een PBtje ajb. Wellicht kan hij een serieuze demo geven.
Bob.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blijf ik bij m'n uitnodiging voor wat betreft de mogelijke demo, want ik neem aan dat het om het resultaat (-25% brandstof!!!) gaat.
Bob.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het systeem wat ik tzt wil bekijken kost ruim 1000 euro, maar daarvoor krijg je 50%+ reductie. Heb de inbouw instructievideo voor monteurs op DVD.
Succes!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Potentiële energie heeft met massa, valversnelling en hoogte te maken. Ik denk dat je chemische energie bedoelt. Benzine wordt chemisch met zuurstof (en helaas ook stikstof) verbonden. De daarbij vrijkomende temperatuur, die voor het uitzetten van de in de cilinder aanwezige gassen zorgt, met als gevolg een verhoging van de druk, zorgt vervolgens voor het ronddraaien van de krukas. Da's dan weer natuurkunde.guyhorn schreef : In mijn auto is Benzine de bron en het heeft Potentiele energie, gemeten in calorieen per liter.
Tegenwoordig spreekt men overigens van (kilo)Joule en niet meer van calorieën. Tenzij je wilt afvallen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
autospeed.com/cms/A_110212/article.html
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" style="margin-left: 3px"> <tbody> <tr> <td width="50%" valign="top"> <h2 style="margin: 10px 15px 5px 5px; font-weight: bold; font-size: 12px"> we look in detail at water injection</h2> <h3 style="margin: 10px 0px 5px 5px; font-size: 11px; font-style: italic">By Julian Edgar</h3> <p style="margin: 10px 0px 5px 5px; font-size: 11px; cursor: pointer; color: #0000ff; text-decoration: underline">Click on pics to view larger images</td> <td rowspan="2" width="50%" align="right" valign="bottom" style="padding-right: 3px"> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border: 1px solid #666666; background: #f9f9f9 none repeat scroll 0% 50%; -moz-background-clip: -moz-initial; -moz-background-origin: -moz-initial; -moz-background-inline-policy: -moz-initial; width: 310px; margin-right: 6px"> <tbody> <tr> <td style="font-size: 10px; width: 100%; color: #666666"> Advertisement</td></tr> <tr> <td align="center" style="text-align: center"> </td></tr> <tr> <td style="font-size: 10px; width: 100%; color: #666666; text-align: right">Advertisement </td></tr></tbody></table></td></tr> <tr> <td width="50%" valign="top" style="border: 1px solid #666666; background: #f9f9f9 none repeat scroll 0% 50%; -moz-background-clip: -moz-initial; -moz-background-origin: -moz-initial; -moz-background-inline-policy: -moz-initial"> <p style="margin: 5px 5px 8px; font-weight: bold; font-size: 16px; color: #666666">At a glance... <ul style="margin: 10px"><li style="margin: 3px 3px 10px 15px; font-size: 11px; color: #666666">Water injection suppresses detonation <li style="margin: 3px 3px 10px 15px; font-size: 11px; color: #666666">Water injection cools intake air <li style="margin: 3px 3px 10px 15px; font-size: 11px; color: #666666">With other changes, water injection improves emissions and fuel economy [/list]</td></tr></tbody></table> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" style="margin-top: 3px"> <tbody> <tr> <td width="100%" align="right" style="padding-right: 5px"> </td></tr></tbody></table><div class="article"> Frequently overlooked or regarded as primitive or somehow unworthy, water injection – the flowing of very small drops of water into the engine intake – has the potential to improve power, emissions and fuel economy. On engines with forced aspiration, water injection allows more boost to be safely used. In naturally aspirated engines, the ignition timing can be advanced. And in either type of engine, lower octane fuel can be safely used at maximum power. The primary advantages of water injection are:
- Suppression of detonation
- Cooling of intake air
- Improved fuel consumption
- Improved emissions
- Very low running costs
- V700 register
- Nieuw lid
-
@JP, het complete systeem op www.aquatune.com kost 500,- dollar oftewel 300,- euro bij 25% minder verbruik, als je het in de VS haalt. De Duitse leverancier (de dichtsbijzijnde) rekent 700,- euro dacht ik, in ieder geval bizar veel. Qua inbouw was er niet veel aan begreep ik. Het lastigste is om de plek voor het gedestileerd water en de 'processor' te bepalen. De laatste moet zo kort mogelijk voor de motor zitten maar mag niet te warm worden.
Een globale uitleg van dit systeem staat hier; www.aquatune.com/overview.html ,een klein stukje:
This is a finely tuned water injection system unlike any other, giving atomization of water and air before going into the engine where it is further atomized, here in turn it collides with the fuel molecules making a highly explosive mixture and expanding the fuel. As this mixture goes into the combustion chamber a marvelous thing happens - a chain reaction. All carbon starts immediately being removed inside the engine to the same state it was in when it was new. This happens because hot carbon and water don’t mix, somewhat like nitro colliding with glycerine and small carbon deposits going by valve seats and helping to break off other deposits...giving a clean sweet machine with a much higher compression ratio and a more complete burning of fuels, making in essence a half steam engine, half gas engine. This makes for a sweet tune, efficient combustion and 15% to 30% more horsepower.
(Nogmaals, ik kan een demo regelen denk ik, hoor graag wie daar interesse in heeft.)
Bob.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Peter,
Lobbes