op water rijden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Peter en Mathy,Mathy schreef : Hallo Peter
Je hebt ook energie nodig voor het scheiden van water in waterstof en zuurstof. Je zult dus aan het proces nog energie moeten toevoeren.Lobbes schreef : Iets klopt er m.i. niet: als je het water weer laat condenseren en toevoegt aan het voorraadvat, raakt de brandstof nooit op. Toch een perpetuum mobile? Of mengen ze hier noch benzine bij?
Groetjes
Mathy
Los van het feit dat je energie moet toevoeren om het mooie waterstofgas te laten ontstaan, na explosie ervan in de cilinder zal het ontstane water als damp in de uitlaat verdwijnen, het lijkt me dat je het daar niet zo maar even uithaalt...
Enne, een perpetuum mobilea zou geen energietoevoer vragen of een rendement van 100%. Beiden zijn goed voor de Nobelprijs volgens mij....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Water4Gas weet ik zo niet. Ik vind de site dodgy en de eigenaar van de tent idemdito. Ik krijg het gevoel dat hij van Meyer's systeem gehoord heeft en er een eigen brouwsel van heeft gemaakt.
Waar ik vragen bij stel zijn dingen als het mengen van reguliere brandstof/zuurstof mengels met het bruingas mengel dat dit Water4Gas-systeem moet voortbrengen. Het lukt Meyer om een strandbuggy zo om te bouwen dat deze alleen maar op water loopt. De patenten zijn in 2007 vrijgekomen. Waarom is bij dit Water4Gas-systeem nog brandstof nodig? Ik weet overigens dat water waarschijnlijk nog als een illegale brandstof wordt gezien door onze geliefde overheid waardoor een hybride systeem als dat van Water4Gas erg interessant wordt. Dit aangezien je dan altijd kan zeggen dat je op standaard brandstof rijdt. Maar dat even terzijde. Puur technisch zou een hybryde systeem niet nodig zijn. Of moet dit de eventueel mindere werking van Water4Gas maskeren?
Verder wordt er niets gezegd over hoe de combinatie van de twee uberhaupt op elkaar zou kunnen reageren. Er is geen chemische analyse voor zover ik heb kunnen zien. Ik heb wat videopresentatie van Meyer gezien waar hij zegt dat waterstof op temperaturen van 3000 graden kan branden. Dit was volgens hem te reguleren door het toevoegen van niet brandbare gassen. Ook over dit punt wordt op de site van Water4Gas niets gezegd. Toch wel een belangrijk punt als je geen gatenkaas wilt maken van de verbrandingskamers van de motor.
Afijn. Hieronder wat links waar ik al browsend langs kwam:
<a href=" www.waterfuelcell.org " target="_blank"> www.waterfuelcell.org
<a href=" www.need2know.eu/?p=410 " target="_blank"> www.need2know.eu/?p=410
<a href=" www.youtube.com/results?search_query=wat...e=&search=Search " target="_blank">Zoekopdracht op Youtube op "Water driven cars"
Vul de naam Stanley Meyer ook maar eens op YouTube en Google Video in. Best interessante resultaten.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op basis van de wet van behoud van energie kun je zeggen dat een perpetuum mobile al bestaat, alleen wordt er energie verspilt op manieren die we niet willen, we rekenen het rendement in de gewenste energie. (1 liter brandstof heeft een bepaalde energie inhoud, die wordt allemaal gebruikt, alleen helaas te veel in de verspilling van warmte, wrijving op de draaiende onderdelen etc etc)hans dus schreef : Enne, een perpetuum mobilea zou geen energietoevoer vragen of een rendement van 100%. Beiden zijn goed voor de Nobelprijs volgens mij....
De mooiste omgekeerde perpetuum mobile is de open haard/allesbrander/vuurkorf etc, met het afsteken van één lucifer heb je de hele avond warmte, maar dan vergeet je voor het gemak wel de energie die in het hout is gestopt om het te laten groeien..........
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik weet al meer dan 10 jaar van het bestaan van warmtepompen en (micro) WKK's (Warmte Kracht Koppeling), wind en zonneenergie zelfs al véél langer. Toch geloofde niemand er genoeg in, om er grootschalig geld in te stoppen. Even voor de goede orde: een superdeluxe HR+ verwarmingsketel komt qua rendement net boven de 92% uit (voor de criticus mag je wat mij betreft zelfs 100% zeggen) de minst rendabele warmte pomp heeft een rendement van 350% !!!!!!!(goed, voor diezelfde criticus voor mijn part 200%) met een micro WKK kun je op gas stoken, maar zelfs op goedkope en gemakkelijk met weinig energie te produceren houtpellets, dus het milieugewicht ligt heel erg laag, daarmee produceer je niet alleen warmte voor verwarming en heet water, maar ook nog eens electriciteit, wat je buffert door het aan het net terug te leveren en gebruikt wanneer jij dat nodig hebt. Zo'n systeem betaalt zichzelf gewoon écht terug, in keiharde Euro's.
Toch zijn het kleine bedrijfjes, enkelingen en zonderlinge diehards die zichzelf niet eens uitvinder noemen, maar wel dag en nacht hun tijd en energie in dit soort producten stopt waar niemand in gelooft. Uiteindelijk gaat met ingang van eind vorig jaar een energiebedrijf tijd en geld in de wkk's stoppen en zijn de laatste paar jaar verschillende projecten/wijken met warmtepompen uitgevoerd, maar in verhouding is het nog steeds niet, ondanks het feit dat Balkenende vorig jaar heeft aangekondigd, dat er subsidie voor vrijgemaakt gaat worden, dus wat is er voor nodig? Een Vereniging/forum van (maffe) eigenaren van gedateerde oude vierkante bakstenen die met pijn en moeite 7 kilometer op een liter rijden? (voor die criticus die wél 10 km haalt, jij je zin..
Stel dat je er "maar" 10% besparing (ipv van de 60% met zijn Honda Civic) mee haalt, dan betekent dat in mijn geval: 80.000 km/7=11428 liter lpg * 0.1=1142,5 * 0,55 euro=628 EURO, tsjonge...........toch weer 1100 liter fossiele brandstof uitgespaard( ook al is het afval). En als het écht niet werkt, nou, dan weten we dat ook weer en hebben we een voorbeeld functie en weet de rest van de wereld dat ook, verkoopt hij geen boeken en onzin meer...........of zijn we bang om uitgelachen te worden???-)
Wanneer gaan we beginnen? Ik ga de E-books toch maar bestellen denk ik, als er mensen zijn die écht mee gaan doen, hoor ik dat wel
Groet, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus ik stop er 1 KJ in en ik krijg er 3,5 KJ uit?Boy Bakhuys schreef : Hoi allemaal,
de minst rendabele warmte pomp heeft een rendement van 350% !!!!!!!(goed, voor diezelfde criticus voor mijn part 200%)
Waaruit? uit een Koppeling ? Je bedoelt dat je ergens energie aan onttrekt? maar dat is niet hetzelfde als rendement.
Want er zat al energie en die ga je gewoon gebruiken.
overigens wel een goed inititiatief, maar het heeft niks met het zelf genereren van energie te maken.
dan kan je zeggen dan een boorplatform ook een rendement heeft van >100%
Dat gaat nergens over.
Hoe dna ook, de motor op water komt eens in de 10 jaar weer terug in het nieuws, het blijft hardnekkig en het verdwijnt ook weer zeggen ze. Om met een heel samenzweerderig toontje erbij te zeggen Psst-- dat komt door de oliemaatschappijen, die kopen dat op...---
Ik weet het niet.
Ik zou het graag een keer zien werken. Dat wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik sluit niet uit dat er een keer op een sleuteldag een leuk project verschijnt.
Ik hou jullie op de hoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Erg vervelend als je op zondag alles afgebouwd hebt en het hele zaakje -ploef- zegt.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trouwens, we hebben ook nog een Fiesta voor de deur, kan ook nog......moet nog wel even overlegd worden dan...
Het pakketje meenemen naar een sleuteldag en het aldaar inbouwen lijkt me leuker, daar doelde ik eigenlijk op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag je overigens als V700 lid met een 440 naar een sleuteldag komen om er aan te sleutelen?
Wat mij trouwens ook nog opviel was dat je een bakje met water onder de kap hebt. In californië waar de leverancier zit is dat geen probleem maar bij ons wil het wel eens vriezen. Nu moet er dacht ik soda bij woden gedaan om het proces opgang te krjgen maar in Scandinavië haal je het tegen de vrieskou doorgaans niet met zout alleen. Het kan dus wel eens handig zijn om een verwarmingselement in de bak te hangen om 's winters de boel ontdooit te houden. Of mis ik hier wat?
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overdag ga ik het systeem dat gisteren getest(én geknald heeft) is in de juiste omhuizing steken.
Als dit systeem dan stationair draait op een waterstof/zuurstof mengsel dan ga ik aan de volgende stap beginnen.
Dit is het opsplitsen door enkel de waterstof te gebruiken en niet de mengeling want dat is nu juist het gevaar(enkel waterstof zonder zuurstof kan niet knallen).
De - pool geeft waterstof en de + pool zuurstof.
Jullie krijgen een van de dagen meer nieuws hierover.
Groeten van Jan