op water rijden..

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 12:41 #1190810 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic daar val ik dan ook wel in..........
Voor de liefhebbers, ik heb hier een 2.4 dieseltje staan om mee te experimentern en waar niemand zich dus een buil aan kan vallen. Verder heb ik ook nog een 2.3 lpt, waar ik nog niks mee heb gedaan. Dus als er liefhebbers zijn. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig.
Misschien dat we eens kunnen nadenken over een testopstelling. Het blok staat los in een frame (zit dus niet in een auto) en draait lekker. Het is een non- turbo.
Dus wie ideeen heeft........ meldt u!

Gr. Bouke 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 12:53 #1190811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor Mathy,

Mathy schreef : Hallo Jeroen

Jeroen schreef : ja dat is zo mathy maar dat was met uitsluiting van Frans Bauer
(van bauer sucht frau) EN Modern Talking

Maar schijnbaar staan Frans Bauer en Modern Talking bij jou in hoger aanzien dan ik. Want die schrifj je wel met hoofdletters, maar mijn naam niet. Een Freundiaanse vertyping?
Groetjes
Mathy

Nee hoor Mathy, mijn kinderen lopen de hele dag te roepen die is mijn matty, zoals dat vroeger heette Das munne moat daarmee bedoelen ze dat het hun vriend is, En ja, ik moet dan toch altijd aan jou denken op de een of andere manier..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 12:56 #1190812 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic proberen is prima
ik doe wel mee met mijn diesel. Je hangt er zo'n grote jampot in, of je gebruikt een koelwater reservoir van een frans/italiaanse auto, stroom er op wat slangen, rijden en testen bij normaal gebruik.
Ik heb wel de neiging om het effect eerst uit te proberen met een plantenspuit, water is water. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 13:13 #1190818 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt
Het klinkt wel leuk, en zoals Erik ook zegt: met velen kunnen we het experiment toch eens wagen?
Alleen...de link waarmee alles begon, die wordt hier door de firewall afgekeurd. Reden: Spyware site. Dus, allen onder u die surfen zonder goede frewall, en een windows systeem hebben: kijk uw computer goed na na het bezoeken van de link.
En ondertussen heb ik nog geen idee, waarover het het nu eigenlijk precies hebben....maar dat ga ik thuis nog wel even bekijken (met mijn firewall en linux systeem snapt de meeste spyware toch niet wat ze overkomt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 12:34 #1191034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit systeem lijkt vlak naast dit verhaal te liggen...
Dit systeem lijkt vlak naast dit verhaal te liggen. De vraag is hoever ze het hebben overgenomen. De technologie of alleen het verhaal...
<a href="
" target="_blank">
" target="_blank">
Groet, Tamas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 17:28 #1191048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testopstelling staat klaar
Ik heb ze enkel getest in een pot met water en een beetje zout(volgende stap is het gas naar de inlaatcollector brengen).
De foto's volgen nog, maar ik kan jullie vertellen dat de belletjes die verschijnen echte knallers zijn als je er met een brandende aansteker bij komt.
Gewoon + en - 12volt en 2 buizen die in elkaar passen maar elkaar niet raken.
De + op de ene buis en de - op de andere en het goedje begint te bruisen.
Voor de gene die t zelf willen testen zou ik zeggen OPGEPAST want het is écht waterstof in combinatie met zuurstof.
Als dit gas voldoende is om de motor stationair te laten draaien is de test gelukt.
Het stroomverbruik van de "waterstofgenerator" is bij mij rond de 25A dus dit levert de alternator op 900toeren en is in dat geval rendabel.

Groeten van Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 18:13 #1191058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant.
Interessant. Ik heb overigens dit nog gevonden: <a href=" www.xs4all.nl/~kornman/misc/Water4Gas.zip " target="_blank">LINK
Wellicht te gebruiken.
Groet,
Tamas 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 21:59 #1191093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets van waarheid
met zoveel links en mensen die er mee bezig zijn moet er toch een kern van waarheid in zitten.

N.B: waterstof en zuurtsof heten "knalgas"... Het is echt explosief en het is dan ook verstandig aan de uitgang van gasgenerator een fijnmazig koperen gaasje in de slang op te nemen of zo'n bronzen gesinterd gas/vloestoffilter. Bij een beginnende explosie kan het vlamfront dit niet passeren en het generatorvat opblazen!

Analoog aan de mijnlamp van Davies

Succes,
Peter, Lobbes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 22:07 #1191104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moet toch iets van kloppen??
Als analist heb ik een laboratoriumachtergrond (leuk woord) als elektronicus de spullen en inzicht om hier iets mee te doen. De schema's zien er fatsoenlijk uit, het is geen onzin. Een mens bedenkt toch niet zoveel onzin alleen voor de "fake"??

Iets klopt er m.i. niet: als je het water weer laat condenseren en toevoegt aan het voorraadvat, raakt de brandstof nooit op. Toch een perpetuum mobile? Of mengen ze hier noch benzine bij?

Toch boeiend!

Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 23:18 #1191122 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Scheiden kost energie
Hallo Peter

Lobbes schreef : Iets klopt er m.i. niet: als je het water weer laat condenseren en toevoegt aan het voorraadvat, raakt de brandstof nooit op. Toch een perpetuum mobile? Of mengen ze hier noch benzine bij?

Je hebt ook energie nodig voor het scheiden van water in waterstof en zuurstof.  Je zult dus aan het proces nog energie moeten toevoeren.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD