op water rijden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, daar heb je gelijk in.Wordt het toch een 7 of 9 serie.tkornman schreef : Mag je overigens als V700 lid met een 440 naar een sleuteldag komen om er aan te sleutelen?
Hoewel ik al las dat jankilowatt ergens mee bezig was?Wat krijg je morgen precies binnen dan, die set waar lobbes de draad mee begon?
- V700 register
- Nieuw lid
-
in principe kan elke zoutoplossing die zich goed spiltst (goed oplosbaar is) worden gebruikt, gewoon wat meer keukenzout erin helpt al. Er zal dan wat meer stroom lopen maar het bevriest ook niet meer zo gauw, als het proces op gang is, zal het door de reactiewarmte vanzelf wel op temperatuur blijven. Meer zout betekent ook meer stroom + gas. Je moet dit proces dus wel kunnen regelen. Op de links die jij geeft is die regeling goed gedocumenteerd.
Welk principe??
Als je gaat kijken hoeveel electriciteit er wordt gebruikt voor het opwekken van H2 en 2xO2, kan er bij verbranding nooit meer energie vrijkomen dan deze splitsing heeft gekost. Het toevoegen van stroom aan een electromotor zou dan meer voor de hand liggen. Om over de verliezen in beide gevallen maar even te zwijgen.
Het principe moet dan gelegen zijn in een feit, dat een gangbare benzinemotor zich met dit H2 en O2 mengsel heel anders gaat gedragen. Er kan immers nooti meer energie uit dat H2 en O2 komen dan dat kleine beetje dat er middels de electrolyse is ingestopt..
Van wat voor principe zou hier sprake zijn???
Peter,
Lobbes.
p.s.
als er elektronica moet worden gebouwd hoor ik het wel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had ze allemaal gelezen.Boy Bakhuys schreef : Hallo Jeroen, nl.wikipedia.org/wiki/Warmtepomphttp://w...programma/micro-wkk/
Dat is alleen optimaler benutten van de verstookte energie. Wat een HEEL goede zaak is, maar meer eruit dan er in zit, NEH...
goed, terug naar onze brikken
Bas ik zou de jouwe inderdaad niet nemen, gezien de issues die jij nog hebt met jouw auto.
Het lijkt me iets dat als het lukt het 8 uur nieuws haalt en als het niet lukt, opgelicht.
Mooi itempje voor TV..

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar als het goed is dat na het weekend verleden tijd.Zo niet, ben ik best bereid de gastank voor water te verruilen........met 50% "korting" op benzine rijden is ook geen straf....Jeroen schreef : Bas ik zou de jouwe inderdaad niet nemen, gezien de issues die jij nog hebt met jouw auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar waar "waterdamp" in de cilinderruimte zit, hoeft geen brandstof te zitten.Op 50% benzinedamp en 50% "waterdamp" (vullingsgraad 100%) zou het blok (volgens de W4G-uitleg) ook net zo vlot moeten draaien.
Ik vind het principe zo intressant dat ik het voor 5 tientjes wel wil testen.........overigens ben ik nog net zo sceptisch als jij.Eerst zien, dan geloven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neemt niet weg, dat ik uit voorzichtigheid het systeem wel zou uitschakelen, op een kilometer of twee van huis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit zijn gewoon een paar buizen die in elkaar passen maar ze zijn wel elektrisch gescheiden.
Op de laatste foto zie je 'm in werking.
Deze opstelling had wel 60A nodig(te veel zout in het water) waardoor het maar eventjes op kon staan vanwege de dunne draden(1.5mm2).
Ik ben benieuwd naar het resultaat maar zou er niet van schrikken dat het een flop is.
Ik heb van een paar nederlanders de wijze spreuk geleerd: "Niet geschoten is altijd mis."
Vandaar de test dus.
mvg Jankilowatt